منابع نظامی سوریه از پیشروی ارتش در جنوب حسکه و شهر پالمیرا خبر می‌دهند. در همین حال یگان‌های حمایت مردمی کرد شهرک صرین در نزدیکی کوبانی را از کنترل داعش خارج کردند.

پیشروی‌ ارتش سوریه در حسکه و کردها در حلب/ داعش درحال عقب‌نشینی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، منابع نظامی سوری خاطرنشان کردند که ارتش سوریه در محله الزهور در جنوب حسکه پیشروی داشته و توانسته است عرصه را بر افراد مسلح داعش تنگ کند.

نیروهای داعش در یک ماه گذشته حملات گسترده‌ای را برای تصرف حسکه که به طور مشترک توسط کردها و دولت سوریه اداره می‌شود، انجام دادند و توانستند در بخش‌های جنوبی شهر که تحت کنترل ارتش سوریه بود، به پیشروی‌هایی دست یابند.

 

ارتش سوریه همچنین حمله به مواضع افراد مسلح مخالف در محله جوبر در شرق دمشق را تشدید کرده است. این منطقه مدت‌هاست که به اشغال گروه‌های مخالف در آمده است و توسط ارتش محاصره شده است. منطقه جوبر که تقریبا خالی از سکنه شده نیروهای به جولانگاه گروه‌های تروریستی جیش‌الاسلام، جیش الامه و اجناد الشام تبدیل شده است.

 

جنگنده های ارتش سوریه بیش از 100 سورتی پرواز نیز بر فراز شهر پالمیرا (تدمر) در مرکز سوریه انجام دادند که هدف از آن کنترل تحرکات و همچنین بمباران مقرهای داعش در این شهر باستانی بود.

 

این اقدامات در سایه پیشروی‌های هر روزه ارتش از ورودی غربی و شمالی پالمیرا با عقب نشینی تروریست‌های داعش صورت می‌گیرد.

 

در همین حال نیروهای حزب‌الله و ارتش سوریه نیز به شده‌اند پیشروی‌هایی را از چند محور در شهر الزبدانی در غوطه دمشق رقم بزنند.

 

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرده که کردها بر شهرک صرین در شمال شرق استان حلب کنترل یافته‌اند که این امر با پوشش هوایی جنگنده‌های ائتلاف ضدداعش صورت گرفته است.

 

منطقه صرین در کرانه شرقی رود فرات در حد فاصل کوبانی و رقه قرار دارد و از مهمترین محل‌های حضور داعش محسوب می شد که تروریست‌ها از آن به عنوان قرارگاه مرکزی خود در حمله به کوبانی و اطراف استفاده می‌کردند.

 

از سوی دیگر اسامه ابو زید، مشاور حقوقی ارتش آزاد سوریه در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: ترکیه برای حمایت از ایجاد منطقه حائل در سوریه باید با گروه‌های مخالف هماهنگی داشته باشد.

 

این مقام ارتش آزاد سوریه دستیابی به هرگونه توافق جهت حمایت این اقدام تا به این لحظه را تکذیب کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.