آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه جایگاه صدا و سیما مهم و نقش آن در جامعه تاثیرگذار است گفت: صدا و سیما نباید دچار روزمرگی شده و مسئولان این سازمان باید برای ۱۰ تا ۲۰ سال آینده برنامه ریزی جامعی داشته باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی: صدا و سیما نباید دچار روزمرگی شود‌

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم،  این مرجع عالی‌قدر جهان تشیع در سفر به شیراز در دیدار مدیرکل و مدیران صدا و سیمای مرکز فارس با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در رسانه ملی به‌ویژه در حوزه مباحث دینی و معارفی اظهار داشت: استان فارس استانی برخوردار در حوزه‌های مختلف است و  صدا و سیمای مرکز فارس تلاش‌های در خور توجهی برای معرفی این استان و به‌ویژه شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) دارد.

وی با بیان اینکه شیراز مهد پرورش فرهیختگان و بزرگان علم در طول تاریخ است افزود: صدا و سیمای استان فارس باید با تولید برنامه‌های مناسب دینی و آموزشی نقش خود را به‌عنوان دانشگاه عمومی به‌خوبی ایفا کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تفریح و سرگرمی را نیاز جامعه دانست و تصریح کرد : صدا و سیما که بخشی از ساعات پخش خود را به این حوزه اختصاص می‌دهد باید تلاش کند در ارائه طنز و برنامه‌های سرگرم کننده تمام جوانب اخلاقی و دینی را در نظر بگیرد.

این مرجع عالی‌قدر شیعه همچنین با اشاره به وظایف سازمان صدا و سیما در فرهنگ‌سازی در جامعه و پر کردن اوقات فراغت خانواده‌ها و جوانان، گفت: این سازمان یک دانشگاه و یک مکتب فکری است که می‌تواند کارهای بیشماری در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی انجام دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: در دیدارهایی که با روسای فعلی و سابق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران داشتم، به آنها تاکید کردم تا با تولید برنامه‌های طنز و مشاعره نیز می‌توان اهداف آموزشی و اسلامی را دنبال کرد.

وی همچنین با تاکید بر نقش مهم صدا و سیما در اصلاح ناهنجاری‌ها به‌ویژه افکار انحرافی انتشار یافته غربی در جامعه افزود: این رسانه باید با تولید و پخش برنامه‌های سازنده در مقابل با افکار غرب‌گرایی پیشرو و پیشگام باشد.

مرجع عالی‌قدر جهان تشیع همچنین با بیان اینکه باید افکار انحرافی جامعه اصلاح شود گفت: صدا و سیما نقش رهبری مردم و افکار را دارد بنابراین باید خلاق بوده و روزمرگی را کنار گذارد و تلاش کند دکورهای استفاده شده در فیلم‌ها جنبه تبلیغاتی و تشریفاتی نداشته باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی به مذاکرات ایران با  1+5 و قدرت ایران در خاور میانه اشاره کرد و گفت: در مدت 22 ماه ایران تمام سران مهم دنیا را پای میز مذاکره کشاند تا تمام جهان به قدرت ایران پی ببرند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره بی‌اعتمادی ایران به کشورهای غربی به‌‌ویژه آمریکا گفت: در مقابل ما دشمنان قوی و نیرومندی هستند و نباید از آنها غافل شویم.

این مرجع عالی‌قدر به قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره لغو تحریم‌های ایران اشاره کرد و افزود: این موفقیت بزرگی برای ملت ایران است و اگر ضعفی هم در آن باشد باید با ارائه راه حل از سوی صدا و سیما مطرح شود.

وی با بیان اینکه این موضوع یک بحث انتخاباتی نیست افزود: در این مذاکرات بحث کیان کشور و کیان نظام مطرح است همه باید نفس وحدت بخشی خود را در طرح این موضوع حفظ کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.