قدس آنلاین:قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: برای تحقق تولید ملی و شکوفایی صنعت در کشور باید تخصص گرایی، حمایت از تولیدکنندگان و استفاده از تجارب متخصصان نهادینه شود.

 تخصص گرایی و حمایت از تولیدکنندگان،شرط تحقق تولید ملی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مهندس مهدی عزیزیان در دیدار با روسای خانه های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور که در ساختمان سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: اگر بخواهیم در کشور اشتغال پایدار ایجاد شود و شاهد توسعه اقتصادی، شکوفایی صنایع و رونق تولیدات داخلی قابل رقابت باشیم، باید به تخصص گرایی اهمیت ویژه داده شود.

وی با اشاره به تاثیرات مثبتی که خانه های صنعت و معدن استان ها می توانند در تحول صنعت کشور ایجاد کنند، اظهار داشت: اگر تعامل سازنده ای بین مدیران ارشد دولتی و شهری با خانه های صنعت و معدن برقرار شود، با شناخت و مطالعه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود و حمایت موثر از تولید ملی، بسیاری از معضلاتی که صنعتگران و تولیدکنندگان با آن دست به گریبان هستند، مرتفع خواهد شد.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم وابستگی اقتصاد به نفت و حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی تصریح کرد: قطعا با حضور افراد مومن، خلاق، خوش فکر و متعهد در حوزه های کلان سیاستگذاری و تصمیم گیری با توجه به آگاهی و علمی که از وضعیت موجود صنعت و تجارت کشور در آن ها وجود دارد، تغییرات بنیادین ایجاد خواهد شد.
عزیزیان بیان داشت: اتاق های بازرگانی و صنعت، معدن و تجارت در ایجاد فرهنگ سازی بین مردم در جهت اقبال نشان دادن به تولیدات داخلی، افزایش کیفیت کالاهای داخلی، افزایش صادرات کالاهای ایرانی و... نقش غیر قابل انکاری دارندکه شایسته است سکان هدایت این تشکل ها در تمام استان ها به افرادی سپرده شود که دغدغه حمایت از تولید را داشته باشند.
وی سیاست زدگی را آفت موضوعات اقتصادی و تولید دانست و اظهار داشت: ثبات و استمرار در برنامه های کلان اقتصادی و برنامه ریزی درازمدت با همدلی و همزبانی می تواند به شکوفایی و توسعه اقتصادی منجر شود و فردایی روشن در پیش روی فعالان عرصه تولید، صادرات و تجارت شکل گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تحولات گسترده ای که در طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با مدیریت آیت الله واعظ طبسی در مجموعه آستان قدس رضوی رخ داده است، گفت: این مجموعه نهادی موقوفاتی است که هیچ ردیف بودجه دولتی ندارد و همه توسعه ای که در حوزه های فرهنگی و اقتصادی و احداث صحن ها و رواق های جدید در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی صورت گرفته با تکیه بر موقوفات بوده است.
عزیزیان رعایت انضباط مالی و امانتداری را محوری ترین رویکرد آستان قدس رضوی برشمرد و خاطرنشان کرد: تدوین برنامه استراتژیک پنج ساله، برنامه ریزی و کار اجرایی و عملیاتی در جهت تولید بیشتر و باکیفیت تر در مجموعه های تولیدی و صنایع و همچنین شکوفایی و بهینه سازی موقوفات آستان قدس رضوی از اهم اقداماتی است که برای ایجاد درآمد پایدار و مولد صورت گرفته تا هزینه خدمات فرهنگی و تبلیغی موسسات فرهنگی این مجموعه معنوی را که رسالت خود را ترویج اسلام اصیل و معارف اهل بیت(ع) می داند، تامین کند.

در این دیدار برخی از اعضای خانه های صنعت، معدن و تجارت نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه ها و دغدغه هایشان پیرامون موضوع تولید و کسب و کار پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.