قدس آنلاین:در نشست مدیر کل هواشناسی استان خراسان رضوی با معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی راهکارهای ارتقاء سطح همکاری ها و افزایش کیفیت خدمت رسانی به زوار بررسی شد.

نقش هواشناسی در خدمت رسانی به زائرین روز به روز ارتقاء می یابد

به گزارش قدس آنلاین، در این جلسه مدیر کل هواشناسی استان خراسان رضوی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاشهای انجام شده در برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان سال جاری در حرم مطهر که نشان از نگرشی نو و کارآمدتر در خدمت رسانی به زائرین و مجاورین دارد، اعلام داشت: به دلیل وجود اقلیم خاص و در حال تغییر مشهد مقدس، لحاظ نمودن مسائل جوی و اقلیمی در طرح توسعه حریم رضوی و حتی کلان شهر مشهد مقدس لازم است.

دکتر حبیبی نوخندان با ارائه پیشنهاد نصب حداقل یک ایستگاه هواشناسی خودکار در یکی از صحنهای حرم مطهر رضوی تاکید کرد. جمع آوری پارامترهای جوی به جهت استفاده در برنامه ریزی های آتی و آگاهی دادن وضعیت هوای خارج رواق ها برای زائرین از طریق تابلوهای الکترونیکی را از جمله کاربردهای این ایستگاه بر شمرد.
وی در ادامه با اشاره به راه اندازی یکی از کاملترین ایستگاههای آلودگی سنجی موجود در کشور توسط اداره کل هواشناسی در ورودی باب الجواد (ع) حرم مطهر رضوی، خواستار همکاری هر چه بیشتر به منظور افزایش کیفیت اطلاع رسانی به زوّار از طرق مختلف مانند طراحی و ساخت نرم افزارهای هواشناسی ویژه زیارت برای گوشی های هوشمند تلفن همراه، اطلاع رسانی وضعیت جوی شهرهای پیش رو در مجتمع های بین راهی منتهی به مشهد مقدس، ارسال پیامک های متنی و صوتی برای مسافران و استفاده از تابلوهای الکترونیکی پیام متغیر نصب شده در حریم حرم و حتی سطح شهر مشهد مقدس برای اطلاع رسانی پیش آگاهی های جوی لازم به زائرین بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) شد.
معاون اماکن و امور زائرین آستان قدس رضوی و هیأت همراه ضمن تایید نقش و جایگاه روزافزون هواشناسی در جامعه به ویژه در بهبود خدمت رسانی به زوّار گرامی، از پیشنهادات ارائه شده از سوی هواشناسی استقبال و خواستار تعامل و همکاری بیشتر بین هواشناسی و آستان قدس رضوی شد.
مهندس منبتی و همکارانشان در ادامه از قسمتهای مختلف اداره کل هواشناسی و پژوهشکده اقلیم شناسی شامل اداره پیش بینی و کارگاه مدل سازی اقلیمی بازدید و با نحوه کار این قسمت ها بطور اجمالی آشنا شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.