قدس آنلاین: مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان رضوی از تحت پوشش قرار دادن خانواده باوندیان و باز پرداخت بخشی از هزینه‌های درمانی این خانواده خبر داد.

 بیش از یک میلیون نفر در استان خراسان رضوی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رمزی در دیدار با خانواده هادی باوندیان که سال گذشته بر اثر برق گرفتگی در مشهد هر دو دست و پای خود را از دست داده است، اظهار داشت: به عنوان یکی از مسئولان در حوزه سلامت، این امیدواری را می‌دهم که تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرید.

وی افزود: با توجه به اینکه این خانواده چهار نفره تحت پوشش بیمه روستایی بوده‌اند با ارائه دفترچه بیمه روستایی و ابطال آن به زودی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی تصریح کرد: سرانه دفترچه بیمه 258 هزار تومان است که در بیمه سلامت به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر در استان خراسان رضوی تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد 700 نفر مربوط به شهر مشهد است.

رمزی با بیان اینکه باید کارفرما و یا صاحب خانه، کارگر خود را در حین کار بیمه کند گفت: حوادث حین کار مربوط به بیمه حوادث و تامین اجتماعی است که برای فرد حادثه دیده بیمه از کارافتادگی و بازنشستگی در بردارد که باید به صورت حقوقی از پیمانکار ساختمان پیگیری شود اما بیمه سلامت این امکان را دارد که دغدغه مخارج درمانی بیماران را در زمان وقوع حادثه کاهش دهد.

وی عنوان کرد: خانواده باوندیان می‌توانند از صورت حساب هزینه‌های درمانی که در این مدت داشته‌اند یک نسخه تحویل اداره کل بیمه سلامت دهند تا در صورت امکان بخشی از مبالغ پرداخت شده از سوی این خانواده بازگردانده شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها بیمه عمر و تامین اجتماعی را به عنوان یک فرصت و امتیاز نباید از دست بدهند بلکه باید نگاهی پیشگیرانه داشته باشند تا در شرایط خاص بتوانند از بیمه کارافتادگی و دیگر مزایای آن برخوردار شوند.

رمزی افزود: قانون باید در رابطه با کارگران ساختمانی شفاف باشد تا در صورت بروز چنین حوادثی فرد حادثه دیده تکلیفش مشخص باشد کمیسیون اجتماعی و بهداشت مجلس باید در این راستا به دنبال اصلاح این قانون باشند تا شاهد اتفاقاتی این چنینی در جامعه نباشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.