بردسکن- خبرنگار قدس: استاندار خراسان رضوی در ادامه سفرش به شهرستانهای خراسان رضوی، دیروز در رأس هیأتی با حضور معاونان و جمعی از مدیران کل ادارات، ...

 اتمام ۱۸۰۰ پروژه نیمه تمام خراسان رضوي سالها زمان می برد

 وارد بردسکن شد و در واقع با این سفر، سفرهای شهرستانی استاندار خراسان رضوی به اتمام رسید.

استاندار خراسان رضوی گفت :مدیران باید از ظرفیتهای بالقوه شهرستان ها استفاده کنند، زیرا بودجه جدیدی به استان ابلاغ نشده است و فقط ظرفیتهای بالقوه دستگاه‌های استانی را به شهرستانها می آوریم.

رشیدیان به سال دولت و ملت ، همدلی و همزبانی اشاره کرد و گفت: همه خودشان را مقید به این شعار راهبردی می دانند و همه باید توجه داشته باشیم که در شرایط کنونی، اتحاد دولت و ملت و همدلی و همزبانی نیاز است و باید با این شاخص مقام معظم رهبری هماهنگ باشیم. رشیدیان به سیاستهای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: با وجود همه مشکلات، حرکت پیش رونده جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد و رفع تحریمها به این معنا نخواهد بود که ما دروازه‌های کشور خود را برروی کالاهای خارجی باز کنیم.

 استاندار خراسان رضوی افزود: ما می خواهیم موانع و مشکلات پیش روی تولید کنندگان را حل کنیم، نه اینکه با ورود کالاهای خارجی، به آنها صدمه وارد کنیم.

رشیدیان  تداوم سیاستهای اقتصاد مقاومتی را شرط موفقیت در اجرایی کردن توافقات دانست. وی با بیان اینکه در خراسان رضوی هزار و 800 پروژه نیمه تمام وجود دارد، گفت: اعتبارات تخصیصی استان پاسخگوی تکمیل این پروژه ها نیست و باید چندین سال منتظر بمانیم تا این تعداد پروژه تکمیل شوند، اما با واگذاری آن به بخش خصوصی و خیران، مصمم هستیم این پروژه ها را به بهره‌برداری برسانیم.

استاندار خراسان رضوی به وضعیت خشکسالی در استان اشاره کرد و گفت: به رغم بارش نزولات آسمانی، اما مشکل آب استان حل نشده است و هنوز اضافه برداشت از سفره‌های زیرزمینی وجود دارد و باید با اصلاح الگوی کشت و بهره وری مصرف آب، مشکلات آب استان را حل کنیم. وی در ادامه با واگذاری 20 قطعه زمین 250 متری به طرح توسعه مصلای نمازجمعه موافقت کرد و برای حوزه علمیه نیز قول داد، بودجه ای از طریق مدیریت عالی حوزه علمیه استان اختصاص داده شود.

رئیس شورای اداری خراسان رضوی گفت: در بحث اشتغال نیازمند ورود بخش خصوصی هستیم و ایجاد اشتغال یک جهاد مقدس است و هرکسی که بتواند یک شغل را حفظ یا ایجاد کند، یک جهاد مقدس انجام داده است.

وی به مسؤولان بهداشت و درمان استان متذکر شد به مسأله بهداشت و درمان بردسکن توجه خاصی داشته باشند.

رشیدیان در ادامه با بیان اینکه 65 درصد استان زلزله خیز است و یک سوم استان در معرض خطر سیل قرار دارد، گفت: باید بتوانیم برای ایمن سازی خانه‌های روستایی و اجرای سریعتر طرحهای هادی اقدام شود تا از مهاجرت روستاییان جلوگیری شود.

 وی روستاهای بردسکن را نخبه پرور ذکر کرد و ادامه داد: مسؤولانی که از این روستاها برخاسته اند، درراستای توسعه و پیشرفت روستاهایشان درتلاش هستند.

فرصت دو ماهه استاندار به دانشگاه علوم پزشکی استان برای شبانه روزی کردن مرکز بهداشتی درمانی انابد و تکمیل کادر پزشکی در بیمارستان ولی عصر نیز از جمله مسایل بود که مطرح شد.

وی افزود: پدر یکی از شهدا در مزار شهدا عنوان کرد که بیمارستان بردسکن ابتدایی ترین خدمات رسانی را دارد و خدمات انجام شده در حد پرستاری است که می طلبد به این مهم توجه ویژه‌ای شود.

محمد اسماعیل نیا، نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات بخش صنعت و صنایع این شهرستان، بر تخصیص تسهیلات کم بهره به این بخش تأکید کرد و گفت: تأمین نقدینگی صنایع تولیدی می تواند این بخش را زنده کند. وی از اخذ ردیف 215 برای دوبانده کردن محور بردسکن به سبزوار و بردسکن به بجستان ظرف چهار سال آینده خبرداد و گفت: در آینده نزدیک نیز بردسکن به راه آهن جنوب و شمال کشور متصل می‌شود.

وی همچنین از گازرسانی به بیش از 20 روستای بردسکن خبرداد و گفت: پیمانکاران از هفته گذشته تجهیزکارگاه کرده اند و برای تقویت خط انتقال گاز 16 اینچ تربت حیدریه به بردسکن 80 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است. وی همچنین خواستار تکمیل حوزه علمیه و توسعه مصلای نمازجمعه شد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.