تعیین استراتژی یکی از مهمترین موضوعاتی است که بانک های دولتی برای کمک به صنایع خرد باید در نظر بگیرند. اختصاص تسهیلات برای راه اندازی صنایع کوچک در استان ها از جمله تسهیلات هزار میلیارد تومان برای استان کردستان یکی از تازه ترین تصمیمات بانکهاست.

رسالت جدید بانکها در پیشرفت اقتصادی کشور + فیلم

به گزارش قدس آنلاین، رئیس کل بانک مرکزی در جلسه ای با حضور مدیران عامل بانک‌ها، از تصمیم نظام بانکی برای تامین منابع سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و بنگاه های کوچک و متوسط در استان های کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد نظام بانکی، شرایط و رسالت جدیدی در راه  پیشرفت اقتصادی کشور بر عهده بگیرد.

حالا پیش بینی می شود بواسطه تزریق خون تازه در رگهای بنگاههای اقتصادی کشور، شاهد رفع مشکل کمبود نقدینگی صنایع کوچک و رشد تولید، ایجاد اشتغال باثبات و توسعه صادرات باشیم . تیتر امشب سه شنبه شب به بررسی رسالت جدید بانکها در پیشرفت اقتصادی کشور پرداخته است.

عبدالناصر همتی رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی با اشاره به اختصاص تسهیلات هزار میلیارد تومانی به استان کردستان برای راه اندازی صنایع کوچک که در سفر اخیر رئیس جمهور به این استان اتخاذ شد، به اهمیت تناسب و هماهنگی میان عرضه و تقاضا نیز اشاره کرد.

وی تاکید کرد: بانک های دولتی وظیفه خود را برای کمک به صنایع کوچک انجام داده اند و باید دید که استراتژی توسعه ما چیست؟
وی خاطرنشان کرد: ما در حد توان خود تمامی منابع خود را به صنایع خرد اختصاص داده ایم و 3 هزار میلیارد تومان به صنایع کوچک پرداخت کرده ایم.
رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی ادامه داد: بانک ملی 280 واحد از واحدهایی که تسهیلات دریافت کرده اما در بازپرداخت آن دچار مشکل شده اند را تملک کرده است و طی جلسات تصمیم به برگرداندن این واحدها گرفته شد و تا کنون 40 واحد از واحدها را برگردانده ایم زیرا تصدی گری وظیفه بانک ها نیست.


وی به اهمیت تمایز میان استراتژی خرد و کلان نیز اشاره کرد و گفت: خون تازه پول تازه می خواهد این در حالی است که 300 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی قفل شده است و اکنون بانک ها برای تزریق منابع جدید دچار مشکل هستند. 
در ادامه برنامه غلامرضا سلیمانی عضو هیات مدیره و معاون صنایع کوچک  صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران انتقاداتی به چگونگی پرداخت تسهیلات بانکها به صنایع خرد داشت و گفت: در کشور ما خدمات مولد نیست، و کشاورزی ما هم یک ظرفیتی دارد و هیچ راهی جز صنعتی شدن نداریم و در صنعت هم استراتژی وجود دارد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.