قدس آنلاین-ایلام: مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: هیچگونه مالیاتی اعم از مالیات بر ارزش افزوده و مستقیم از تراکنش دستگاه های کارت خوان و خودپرداز دریافت نمی شود و این شایعه تکذیب می گردد.

تکذیب شایعه دریافت مالیات خرید از دستگاه های کارت خوان

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، غلامرضا امیدی با بیان اینکه در شبکه های مجازی در مورد کسر مالیات بر ارزش افزوده هنگام استفاده از دستگاه های کارت خوان، شایعاتی منتشر شده است، اظهار داشت: این شایعات به هیچ وجه صحت ندارند و کاملاً تکذیب می شوند.

وی با اشاره به اینکه کالاها و صنوف مشمول مالیات بر ارزش افزوده دقیقاً در قانون مشخص شده اند، افزود: به پرداخت وجه کالا از طریق کارت های اعتباری یا دستگاه های خودپرداز بانکی به هیچوجه مالیات تعلق نمی گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام با بیان اینکه براساس اصل 51 قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران، هیچ نوع مالیاتی وضع نمی شود مگر به موجب قانون، بیان داشت: موارد معافیت و بخشودگی و تخفیف مالیاتی را نیز قانون مشخص می کند.

غلامرضا امیدی با اشاره به اینکه بر مبنای قانون، حذف معافیت یا شمول مالیات، مستلزم وضع قانون جدید است که تاکنون هیچگونه تغییری در این مورد ایجاد نشده است، یادآور شد: این موضوع از سوی مسؤلان سازمان امور مالیاتی کشور نیز تکذیب شده است و از مردم استان درخواست می شود به این گونه شایعات بی اساس توجه نکنند و از سوء استفاده احتمالی افراد سودجو جلوگیری نمایند.

گفتنی است در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر دریافت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از تراکنش بانکی دستگاه های کارت خوان از ابتدای مردادماه، در شبکه های مجازی منتشر شد و به شدت نارضایتی و سردرگمی مردم و اصناف را در پی داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.