معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، با عنوان این مطلب که برای استخدام ۵ هزار نیروی جدید نیازسنجی شده است، تاکید کرد: این افراد باید دوره حرفه ای معلمی را بگذرانند.

وضعیت جذب ۵ هزار نیروی جدید آموزش و پرورش/ آموزش دوره معلمی

عباس قنبری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مهر ۹۵ اولین ورودی های دانشگاه فرهنگیان که ورودی سال ۹۲ هستند، فارغ‌التحصیل خواهند شد و این گروه از دانشجویان برای غنی‌سازی کیفیت آموزش و پرورش به بدنه این مجموعه وارد می شوند.

وی با اشاره به آزمون استخدام ۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش، افزود: این استخدام مصوبه مجلس شورای اسلامی و تایید وزیر آموزش و پرورش است و ماموریت آن به دانشگاه فرهنگیان داده خواهد شد و نوع انتخاب ها زیر نظر این دانشگاه انجام می شود.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به نیاز این گروه ۵ هزار نفری به آموزش های لازم عنوان کرد: این استخدامی ها باید دوره حرفه ای معلمی را بگذرانند و یک سال زمان برای کسب صلاحیت های حرفه ای معلمی برای آنها پیش بینی شده است.

قنبری ادامه داد: آموزش در دانشگاه فرهنگیان بر اساس ضوابط مشخص و بر مبنای رشته های تحصیلی است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا برای استخدام این نیروها نیازسنجی نیز شده یا نه، تصریح کرد: در وزارت آموزش و پرورش مرکزی به نام مرکز نیروی انسانی وجود دارد که وظیفه آن نیازسنجی است و بر اساس رشته ها، جنسیت و منطقه نیازهای موجود در حوزه نیروی انسانی را اعلام کردند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این سئوال که متولی برگزاری این آزمون کیست، گفت: باید در این زمینه با وزارت آموزش و پرورش به توافق برسیم ولی قطعا برگزاری آزمون مشارکتی است.

قنبری همچنین درباره مسائلی که در آزمون پیشین به وجود آمده بود و عدم تکرار آن خاطرنشان کرد: مطمئنا اگر هیات رئیسه دانشگاه و شورای معاونان آموزش و پرورش تدبیری بیاندیشند که آزمون به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت برگزار شود و نیازهای منطقه ای مورد توجه باشند، شاهد برگزاری آزمونی مناسب و بی هیچ حرف و حدیثی خواهیم بود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فوق لیسانس ریاضی IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    1 0
    آخه تورو خدا شما بگید 5000 نفر با این همه تحصیل کرده بیکار توی کشور انصافه بخدا دیگه خسته شدم اینقد این سایتهای استخدامی رو چک کردم تازه این 5000 نفر هم از قبل اولویت بندی شده...!!!!