‌مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با انتقاد از جریان‌سازی برخی از رسانه‌ها گفت: دوستان رسانه‌ای به مسمومیت‌ها سریالی نگاه نکنند و تیتر نزنند‌ مسمومیت‌های سریالی در مشهد.

رسانه‌ها مسمومیت‌های اخیر در مشهد را سریالی نشان ندهند
حسین زارصفت در گفت‌وگو با(ایسنا)- منطقه خراسان، با اشاره به طرح تشدید نظارت در مراکز اقامتی اظهار کرد: این طرح را تنظیم کردیم و به فرمانداری، کمیته‌های تخصصی ستاد خدمات سفراستان، اتحادیه‌ها و تشکل‌های ارائه‌دهنده خدمات گردشگری ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: یک نوع «خودکنترلی» را در این طرح مبنا قرار دادیم تا متولیان مربوطه بر مجموعه اقامتی خود نظارت داشته باشند. متولیان این واحدها از حسن انجام کار در مجموعه خود اطلاع کسب کنند و به ما گزارش دهند، اگر خلاف واقعیت گزارش داده شد و متوجه شدیم، با این مجموعه‌ها برخورد صورت می‌گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی عنوان کرد: بازرسی 70 کمیته در ایام پیک مسافر انجام می‌شود تا نظارت‌های اتحادیه‌ها تشدید شود، اتحادیه‌ها و دستگاه‌های نظارتی نظارت‌های مشترک و سرکشی‌های انفرادی خود را تشدید کردند. این نظارت‌ها کاری مشترک از سوی سازمان تعزیرات،‌ بهداشت و اداره اماکن است.

وی یادآور شد: با توجه به حجم مسافر به مشهد و تعدد مراکز خدماتی و اقامتی میزان شکایت‌ها و حوادث در مقایسه با کل کشور درصد بالایی نیست. با سرکشی‌های که انجام می‌شود تعدادی از مراکز با شکایت، تذکر و بعضا پلمب مواجه می‌شوند.

زارع‌صفت با اشاره به مسدومیت چند روز گذشته چند تن از مسافران عرب‌زبان، اظهار کرد: همیشه تعدادی از افراد در سطح شهر مشهد دچار مسمومیت می‌شوند که ممکن است گردشگر و یا غیر گردشگر باشند؛ بنابراین دچار شدن به این وضعیت در تابستان که هوا گرم‌تر است، ممکن است پیش بیاید.

وی ادامه داد: در رابطه با این زائران مسئولان سازمان بهداشت، از موادغذایی هتل را هم نمونه‌برداری کردند، اما آنچه مشخص است این است که این زائران به علت مواد غذایی که بیرون از هتل صرف کردند، دچار به مسمومیت شدند؛ دو گزارش به دست ما رسیده است که نشان می‌دهد یا به علت صرف آبمیوه در هوای گرم و یا در رستوران خارج از شهر دچار مسمومیت شدند.

‌مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با انتقاد از جریان‌سازی برخی از رسانه‌ها گفت: دوستان رسانه‌ای به مسمومیت‌ها سریالی نگاه نکنند و تیتر نزنند مسمومیت‌های سریالی در مشهد.

‌وی ادامه داد: البته فوت چند زائر عربستانی در یکی از هتل‌های مشهد غیر قابل انتظار بود اما این موضوعی بود که سابقه نداشت و حدود چند سال گذشته در شهر کیش مشابه چنین اتفاقی رخ داد.

‌زارع‌صفت گفت: در شهری که همیشه حدود 3 یا 4 هزار مسافر وجود دارد، 1600 مرکز تاسیساتی فعالیت می‌کند و 1200 واحد اقامتی ارائه خدمات می‌کند ممکن است در گوشه‌ای اشکالاتی به وجود بیاید که قابل پیش‌بینی نباشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.