معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از پرداخت وام مشارکتی تا سقف ۹۰ درصد و کارمزد صفر درصد به روستاییان مناطق مرزی خبرداد و گفت: در روستاهای مرزی اگر افراد به صورت مشارکتی ۱۰ درصد آورده داشته باشند به آنها وام ۹۰ درصدی تعلق می گیرد.

پرداخت وام با کارمزد صفر درصد به روستاییان مناطق مرزی

به گزارش  ایسنا، سیدابوالفضل رضوی در حاشیه جشنواره گیلاس شهرستان شمیرانات، گفت: برگزاری این جشنواره کار ارزنده‌ای است چرا که متاسفانه کشاورزی در کشور ما مظلوم واقع شده و کشاورزان با زحمات بسیار زیاد با درآمد بسیار ناچیزی مشغول فعالیت هستند در حالی که روستاییان مراکز مهم تولید کشور و پایگاه اقتصاد مقاومتی هستند.

وی با اشاره به اینکه به قشر روستایی و کشاورز کمتر توجه شده است افزود: دولت نیز تمام پتانسیل خود را در این بخش برای ارایه خدمات بهتر گذاشته است، بی‌تردید ارزش افزوده‌ای که از بخش کشاورزی کسب می‌شود حداقل ممکن است و امیدواریم در برنامه ششم توسعه که معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری مسئولیت شورای برنامه‌ریزی توسعه روستا، عشایر و بخش‌های کم‌درآمد را برعهده دارد به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشد چرا که مقام معظم رهبری نیز در سیاست‌های راهبردی برنامه ششم تعبیر زیبای کانون تولید و ارزش آفرینی را برای روستا به کار بردند.

باید به کشاورزان یارانه پرداخت شود

رضوی با تاکید بر پرداخت یارانه به روستاییان ادامه داد: باید به کشاورزان یارانه پرداخت شود تا تولید کشاورزی روزافزون شود. باید شرکت‌های دانش‌بنیان در روستاها مستقر شوند تا بتوانیم درآمد از این بخش را افزایش دهیم به عنوان مثال از اسانس یک کیلو گل محمدی، کیلویی 18 هزار دلار به فروش می‌رسد و اسانس زعفران نیز کیلویی 20 هزار دلار در بازارها فروخته می‌شود و این در حالیست که 94 درصد تولید زعفران در کشور ما است ولی سود آن را کشورهایی که دانش آن را دارند به جیب می‌زنند.

وی افزود: برای روستاهایی که جمع مشارکتی داشته باشند وام‌هایی به ارزش 4 میلیارد تومان و با کارمزد 3 درصد ارایه می‌شود که وثیقه این وام نیز کارت یارانه آنها است که البته تا 3 سال نیازی به برداشت از کار یارانه نیست و اگر درسال چهارم اقساط آن پرداخت شد باز هم از کارت یارانه آنها استفاده‌ای نمی‌شود. در روستاهایی که مشارکتی نباشند نیز وام‌هایی با کارمزد 10 درصد ارائه می‌شود که این اقدامات در راستای افزایش تولید و توجه بیشتر به بخش کشاورزی است.

واردات گندم در سال جاری تنها یک میلیون تن خواهد بود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با اشاره به میزان واردات گندم در سال 92 به میزان شش میلیون تن گفت: در سال 92 به دلیل سیاست‌های غلطی که در سال 91 اعمال شد، 6 میلیون تن واردات گندم داشته‌ایم که امسال با خرید تضمینی که دولت انجام داد تنها یک میلیون تن واردات گندم خواهیم داشت.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.