قدس انلاین یزد - رییس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: سهم مصرف انرژی برق کشور در حوزه صنعت ۳۲ درصد است در حالی که این سهم در کل این استان ۴۰ درصد بیشتر است

سهم فروش انرژی به صنعت در یزد ۴۰درصد بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش قدس انلاین ازیزد ،محمدمیرشمس در سمینار تجارب برتر مدیران انرژی صنایع در مدیریت مصرف با اشاره به اینکه در سال گذشته مقدار فروش انرژی در کشور افزون بر چهار میلیون کیلووات ساعت بوده است اظهار داشت : نیمی از فروش انرژی در کشور سهم صنعت است که در نگاه کلی به میزان فروش نسبت به سال قبل از آن 4.06 رشد را نشان می دهد.

وی افزود: 72 درصد فروش انرژی کل استان و 51 درصد فروش انرژی در حوزه توزیع برق مربوط به بخش صنعت است.

رییس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان افزایش جمعیت کشور، تغییر شرایط آب و هوایی ، رشد نسبی مصرف در بخش صنعت و فرسودگی برخی از صنایع واستفاده از وسایل غیر استاندارد را از چالش های پیش رو و از دلایل افزایش نرخ رشد مصرف برشمرد.

میرشمس خاطرنشان ساخت : شرایط اقلیمی گرم و خشک استان استفاده از سیستم های برودتی در تابستان و بکارگیری سیستم های سرمایش غیر متعارف افزایش مصرف برق و هزینه های مضاعف آن را در پی داشته و ضرورت مشارکت صنایع در کنترل نرخ رشد را دو چندان کرده است.

وی با ارائه تجارب برتر مدیران انرژی و تعمیم یافته ها به دیگر بخش ها را ضروری دانست و تاکید کرد: استفاده از روش های کم هزینه و بدون هزینه در برخی از صنایع ضمن کاهش هزینه در بخش صنعت ، یاری بخش صنعت برق در تامین برق پایدار است.

این مسوول رشد قابل توجه مشترکان صنعتی در مشارکت برای کاهش مصرف و همکاری در طرح تعطیلات و تعمیرات تابستانه را ارزشمند توصیف کرد و افزود : در سال دولت و ملت ، همدلی و همزبانی 228 مشترک صنعتی با توزیع برق همکاری کرده اند و این آمار نسبت به سال قبل رشد 42.5 درصد میزان مشارکت را نشان می دهد.

هم اکنون مصرف برق صنعت در یزد 72درصد ، خانگی 12.7درصد ، کشاورزی استان 10.3درصد و تجاری در این استان 2.9درصد بوده و مجموع بخش تولید استان 81درصد اعلام شده است.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.