قدس آنلاین: هفتمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی ۱۴ مرداد ماه جاری در بیمارستان رضوی مشهد با رویکرد توجه به مجهز شدن کادر پزشکی و اتاق های عمل پیشرفته در راستای ارتقای توریسم سلامت برگزار می شود.

 برگزاری هفتمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی در بیمارستان رضوی مشهد
به گزارش قدس آنلاین، دبیر علمی هفتمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی ظهر امروز در نشست خبری این کنگره پیرامون مشکلاتی که ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد اظهار کرد: امروزه بیماری های قلبی عروقی اولین عامل مرگ و میر در جهان را به خود اختصاص داده است به طوری که نزدیک به 30 درصد مرگ و میر ناشی از آن در کشورهای غربی و 45 درصد در ایران مشاهده می شود.
منوچهر رادپور  ضمن انتقاد از عادات غذایی غلط مردم ، آلودگی هوا، استرس و سیگار را از جمله عوامل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی دانست و افزود: این بیماری در جنس مذکر بیشتر از مونث بروز پیدا می کند و متاسفانه در کشور ما سن کم را درگیر کرده است اما با این همه در صورتی که مراجعه افراد به بیمارستان زود انجام شود بیماری تا حدود زیادی قابل کنترل است.
به گفته او، این کنگره می تواند محفلی برای تعامل بیشتر متخصصان خارجی با پزشکان داخل کشور باشد لذا حجم شرکت کنندگان و مهمانان خارجی باعث شده تا حضور 500 نفری متخصصان قلب و عروق در این کنگره پیش بینی شود.
دبیر علمی هفتمین کنگره بین المللی قلب و عروق با ابراز خرسندی از فراهم شدن بستری مناسب برای ارائه و تبادل نظر آخرین دستاوردهای پزشکی در پیشگیری و درمان بیماری های قلبی عروقی تصریح کرد: 400 پزشک و متخصص داخلی و 16 متخصص خارجی از کشورهای آمریکا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، انگلستان، کره جنوبی، هندوستان، مالزی، ترکیه و ... شرکت می کنند و پنل ها و کارگاه های تخصصی با موضوعات مختلفی مانند بیماری های مادرزادی قلبی، مرگ ناگهانی قلب، تشخیص و درمان نامناسب نارسایی دریچه میترال، درمان های اندوواسکولر بیماری های آئورت و ... در کنار نمایشگاهی از تجهیزات پیشرفته پزشکی و جراحی های زنده از جمله برنامه های جانبی آن است.
به گفته رادپور، مدت های طولانی است که نه تنها بیماری برای انجام جراحی های فوق پیشرفته قلب به خارج از کشور اعزام نمی شود بلکه متخصصان خارج از کشور نیز برای تعامل با ایران به کشور ما می آیند و عمل های جراحی با حضور آنها انجام می شود.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.