قد س آنلاین:پریوش نظریه بازیگر برجسته سینما و تلویزیون گفت: یزد می تواند میزبان جشنواره فیلم مستند و کوتاه رضوی در گستره بین المللی باشد.

پریوش نظریه: جشنواره فیلم رضوی در گستره بین المللی برگزار شود/ فیلم سازان جوان حمایت شوند

 پریوش نظریه بازیگر نقش مدینه در سریال مدینه،که عضو هیات داوری جشنواره فیلم رضوی در یزد است و تاکنون جوایز متعدد سینمایی را از جشنواره های مختلف کسب کرده؛در گفتگویی دیدگاهایش درباره این رویداد مهم سینمایی را بیان کرده است.

فیلم های امیداور کننده هم دیدم

وی در خصوص سطح آثار رسیده به جشنواره فیلم رضوی گفت: فیلم های امیدوار کننده هم در جشنواره دیدم و این خیلی خوب است. به نظرم اگر در جشنواره ای 30 درصد فیلم ها هم خوب باشند، اتفاق خوبی است و این بدین معناست که جشنواره از سطح قابل قبولی برخوردار است. جشنواره فیلم مستند و کوتاه رضوی در این سطح بوده است به گونه ای که ما بین انتخاب چند فیلم دچار تردید می شدیم، برخلاف برخی جشنواره ها که آدم مجبور می شود بین بد و بدتر انتخاب کند.

بهترین نوع حمایت از فیلم سازان جوان

وی با اشاره به اینکه در جشنواره های موضوعی باید سفارش ساخت اثر داده شود، افزود: به نظرم باید برای بخش موضوعی که بخش اصلی جشنواره هم هست به فیلمسازان، سفارش ساخت فیلم داد و بودجه ای را نیز برای آن در نظر گرفت.یکی از کارهای خوبی که می توان انجام داد، سفارش کار به برگزیده های دوره های قبل جشنواره است. یعنی می توان یکی از جوایز جشنواره را، حمایت از ساخت فیلم بعدی فیلمساز برگزیده قرار داد. این نوع حمایت، بهترین نوع حمایت از فیلمسازان جوان هست. واقعیت این است که سازندگان فیلم کوتاه به حمایت مالی احتیاج دارند.

این داور جشنواره فیلم رضوی درباره معیارهایش برای انتخاب آثار، گفت: تقریبا در تمامی هیئت انتخاب هایی که من حضور داشتم به این صورت بود که ابتدا هر یک از اعضا به صورت جداگانه فیلم ها را می دیدند و  سپس در یک جلسه گروهی به جمع بندی می رسیدند.در جشنواره فیلم مستند و کوتاه رضوی هیئت انتخاب همه با هم فیلم را میدیدیم این روش مزیت هایی دارد، چون می توانیم با دیدگاه سایر اعضای هیئت انتخاب آشنا شویم. من معتقدم هیئت انتخاب باید فیلمی را انتخاب کنند که بار و وجهه حضور در جشنواره را داشته باشد.

امیدوارم جشنواره فیلم رضوی در سطح بین المللی برگزار شود

وی شهر یزد را که میزبان جشنواره فیلم رضوی است،گزینه بسیار مناسبی برای این جشنواره دانست و گفت: با اینکه شب وارد یزد شدم اما به نظرم رسید که یزد چقدر اصیل است. من به شهرهای زیادی سفر کردم و دیدم که معماری آن ها رو به تباهی می رود. خوشحالم پس از سال ها شهری را دیدم که اصالتش را حفظ کرده است. چقدر خوب است که این اصالت دیده شود. امیدوارم جشنواره فیلم رضوی در سطح بین المللی در یزد برگزار شود تا کشورهای دیگر هم با این فرهنگ آشنا شوند. فرهنگ اصیلی که بخش زیادی از آن را می توانیم در یزد مشاهده کنیم.

کار خوب جای خود را پیدا می کند

وی با بیان اینکه تردید نکنید که کار خوب جای خود را پیدا می کند، اظهار کرد: خوشبختانه همینطور که نسل جدید روی کار می آیند در بین آن ها فیلم سازان مستعد هم به چشم می خورند. هر چند در مقابل هم عده ای هستند که بدون مطالعه وارد سینما شدند به خودشان اجازه می دهند هر آنچه را ساخته اند برای جشنواره ها ارسال کنند فکر می کنند فیلم دینی یک دوربین و اشک و آه جلوی آن است، یا اینکه سینما فقط صحنه یا گریم است. اما سینما اجماع همه این هاست. بنابراین کسانی که با مطالعه و دست پر وارد می شوند، آرام آرام شاهد پیشرفت آن ها هستیم و ماندگار می شوند. این رشد و پیشرفت به علت علاقه مندی، پشتکار و اعتباری است که برای کارشان قائل هستند. وقتی در مورد کار مطالعه کنیم و عشق داشته باشیم، مسلما پیشرفت می کنیم و جایی برای حضور این کارها حتما پیدا می شود.

فقط یک فیلم بساز ولی فیلم خوب بساز

نظریه به فیلم سازان رضوی، مطالعه زیاد، خوب دیدن و خوب ساختن، یعنی برای ارتقا کیفیت کار هایشان را توصیه کرد و گفت: فیلم ساز باید برای کیفیت تلاش کند، نه کمیت. تعداد بالای فیلم دلیل بر این نیست که کسی کارگردان خوبی است.من به فیلم سازان جوان می گویم: فقط یک فیلم بساز ولی فیلم خوب بساز.

به گزارش واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)،جشنواره فیلم رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، در دهه کرامت در یزد برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.