به گزارش قدس آنلاین، حسین فاطمی نژاد، رییس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در ارزشیابی صورت گرفته توسط مرکز سنجش وزارت، این اداره موفق به کسب رتبه اول بین ادارات استانها شده است .
فاطمی نژاد افزود: این طرح هرساله توسط مرکزسنجش وزارت اجرایی می شود که با هدف شناسایی وضعیت موجود و اتخاذ استراتژی مناسب جهت نیل به وضعیت مطلوب، ارتقاء کیفی عملکرد و بررسی میزان موفقیت مناطق و واحدهای آموزشی در دستیابی به اهداف و ماموریت محوله، افزایش بهره وری و استفاده بهینه از منابع وامکانات برگزار می شود.
وی با بیان اینکه ایجاد زمینه های لازم برای استقرار نظام نظارت و ارزیابی در مناطق وواحدهای آموزشی از مهمترین اهداف این نظارت است، گفت: حصول اطمینان از انطباق عملکرد با آیین نامه ها،برنامه ها، قوانین و سیاست ها، دستورالعمل ها و سایر مستندات از اهداف دیگر این ارزشیابی کشوری است.
رییس اداره سنجش افزود: ارزشیابی بخش تفکیک ناپذیر نظام تعلیم و تربیت است و نظارت یکی از کارکردهای اساسی فرایند ارزشیابی به شمار می رود.
وی گفت: این ارزشیابی موجبات تقویت کارایی و افزایش انگیزه ها ست، که اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی درراستای وظایف محوله و به منظور بررسی نحوه انجام فعالیت ها و ارزشیابی و سنجش عملکرد و به منظور بهبود روش ها در بین استانهای کشور برای اولین بار رتبه اول را کسب کرده است.
فاطمی نژاد افزود:طرح جامع نظارت در دو سال متوالی در محورهای : نظارت بر عملکرد اداره سنجش، نظارت براجرای آیین نامه ها و مقررات و دستورالعمل ها و نظارت بر انجام ارزشیابی مستمر برگزار شده است که سال گذشته رتبه برتر و امسال رتبه اول را کسب کرده است .
وی گفت: طرح نظارت بر اداره سنجش، در همه شاخص ها بالاترین امتیاز را کسب کردیم که با توجه به تاثیر سسوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاهها اهمیت و حساسیت نسبت به گذشته بیشتر شده است.
رییس اداره سنجش گفت: ما عدالت آموزشی را در سنجش و ارزشیابی دنبال می کنیم و معتقدیم حوزه های امتحانی باید در همه مناطق و شهرستانها به شکل یکسان دارای شرایط استاندارد باشد تا همه دانش آموزان در شرایط برابر مورد سنجش قرار بگیرند.
وی گفت: با توجه به اهمیت ارزشیابی تحصیلی تحلیل نمرات از حیث درصد قبولی میانگین نمرات و تحلیل روایی و اعتبارسوالات ارزیابی ، این ماموریت مهم در خراسان رضوی به خوبی دنبال می شود.
فاطمی نژاد در پایان گفت:جشنواره تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزشیابی که بستر مناسبی برای شناسایی، معرفی و ترویج شیوه های نو سنجش و ارزشیابی که هماهنگ با شیوه های یاددهی و یادگیری است، بیشترین مشارکت را داشته که ایده های خوب و برتر به مرکز سنجش ارسال شده است.
نظر شما