قدس آنلاین: دبیر اجرایی کنگره پزشکان مسلمان جهان گفت: با حضور علی‌اکبر ولایتی هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان ‌۸ مرداد ماه امسال آغاز به‌کار می‌کند.

هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد خادمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که درباره هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان که در محل هتل ولایت مشهد برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره، با حضور 30 مهمان اصلی از جمله نمایندگان مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

وی افزود: هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان 8 مردادماه امسال در مشهد مقدس آغاز به‌ کار می‌کند و تا 13 مردادماه ادامه‌ می‌یابد.

دبیر اجرایی  هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان خاطرنشان کرد: مهمانان خارجی از روز گذشته وارد ایران شدند که دیروز و امروز برنامه پذیرش صورت پذیرفت و از فردا این کنگره آغاز به کار می‌کند، همچنین براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ادامه کنگره از 14 تا 19 مرداد ماه در استان‌های تهران، قم، شیراز و اصفهان خواهد بود.

خادمی به حضور بیش از 650 مهمان خارجی در این کنگره اشاره کرد و گفت: یکی از بخش‌های ویژه‌ برنامه‌های هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان، قرائت پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی خواهد بود.

وی از حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان خبر داد و افزود: یکی از نشست‌‌های این کنگره در بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود که در آن نشست نیز مباحث پزشکی و اهداف اصلی برگزاری کنفرانس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تهران و شیراز تبیین خواهد شد.

دبیر اجرایی  هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان در رابطه با پیرامون نهادهای حامی برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان اذعان داشت: شهرداری و شورای شهر مشهد، آستان قدس رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مجموعه‌های مختلف نظامی و انتظامی از جمله حامیان برگزاری این کنگره بین‌المللی هستند.

خادمی گفت: بیش از 50 درصد شرکت‌کنندگان از آمریکا هستند و بیش از 70 درصد آنها برای نخستین بار است که به ایران می‌آیند و چون هشتمین کنگره بود، مسئولان امر تصمیم گرفتند که افتتاحیه آن در شهر امام هشتم(ع) باشد.

وی افزود: مراسم افتتاحیه صبح فردا با سخنرانی مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری، استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد در تالار شهر برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان بیان داشت: از جمله برنامه‌های دیگر این کنگره در مشهد می‌توان به برگزاری دعای کمیل تخصصی در حرم مطهر رضوی، قرائت سوگند نامه در این مکان مقدس، و بازدید از مکان‌های تاریخی و گردشگری مشهد و نیشابور اشاره کرد.

خادمی تصریح کرد: این افراد آمده‌اند تا مبلغ اسلام باشند و می‌خواهند ببینند که تبلیغات علیه ایران کذب است و خودشان واقعیات را مشاهده کنند.

وی گفت: جلسات علمی سه موضوع دارد که یکی بحث پیوند اعضاست و از 80 پیوندی که در کشور انجام شده در 40 پیوند افراد زنده مانده‌اند در حالی که هشت پیوند در ترکیه انجام شده اما هیچ کدام زنده نمانده‌اند.

*عمده‌ترین هدفمان هم گسترش علم پزشکی اسلامی در سطح جهان اسلام است

سیدوجیه رضوی بنیانگذار سازمان پزشکان مسلمان جهان اظهار داشت: سازمان پزشکان جهان اسلام 25 سال قبل به‌عنوان یک نهاد کوچک بنا شد و نخستین جلسه جهانی این سازمان در روز ولادت امام رضا(ع) در 23 آوریل سال 1994 میلادی در آمریکا برگزار شد و اکنون برگزاری هشتمین دوره این کنگره را در شهر امام هشتم(ع) به فال نیک می‌گیریم.

وی عنوان کرد: در هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان از اکثر کشورهای جهان ‌مهمانان خارجی دعوت به عمل آمده است و نمایندگانی از کشورهای استرالیا، آمریکا، انگلستان، فرانسه، هندوستان، پاکستان، زلاندنو و غیره حاضر خواهند بود.

بنیانگذار سازمان پزشکان مسلمان جهان خاطرنشان کرد: امید می‌رود این کنفرانس سنگ بنای همکاری بیشتر و بهتر دانشمندان مسلمان ایرانی و دیگر کشورهای مسلمان و در جهت پیشرفت جهان اسلام باشد و زمینه تبادل اطلاعات میان پزشکان ایرانی و دیگر کشورهای مسلمان را فراهم آورد.

وی با اشاره به دستاوردهای سه کنگره سال‌های قبل که در شهرهای بارباروس، نجف و تورنتو برگزار شد اشاره کرد و گفت: بیشتر سیمینارها با ریوکرد پیشرفت علم پزشکی بوده و اینکه چگونه می‌توان این علم را منتقل کرد و عمده‌ترین هدفمان هم گسترش علم پزشکی اسلامی در سطح جهان اسلام است.

بنیانگذار سازمان پزشکان مسلمان جهان عنوان کرد: سازمان پزشکان مسلمان جهان یکی از محورهایی که در این کنفرانس مورد بحث قرار می‌گیرد، موضوع پیوند اعضاء بوده و همچنین موضوع دیگر بحث موضوع سل است که جمهوری اسلامی ایران در این زمینه موفق بوده است.

*55 مقاله هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان ارائه می‌شوند

محسن‌رضا حیدری دبیر علمی هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان گفت: این کنفرانس یک برنامه فرهنگی و اجتماعی بوده که بیشتر رنگ و بوی مذهبی دارد و دارای برد علمی بسیار است.

وی افزود: در این کنگره 130 مقاله ارسال شده که 55 مقاله آن قابل قبول واقع شده که همگی آنها ارائه می‌شوند، همچنین 4 جلسه با مدیران برگزار می‌گردد و کارگروه‌های علوم پزشکی هم با تخصص‌های مختلف برگزار می‌شوند.

دبیر علمی هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان اذعان داشت: امیدواریم برگزاری این جلسه به آشنایی کامل با مباحث روز پیشرفت‌های علمی جهان به ویژه در ابعاد مذهبی و عقیدتی منجر شود و شاهد تأثیر پذیری بسیار زیادی هم باشیم.

حیدری خاطرنشان کرد: در این کنگره 60 سخنرانی و 130 پوستر داریم 25 سخنرانی با موضوع طب اسلامی، 35 پوستر با موضعات اسلامی و 37 پوستر با موضوع طب اسلامی است و هدف عمده نیز آشنایی با طب سنتی ایرانی اسلامی بوده است.

 

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.