قدس آنلاین: دو روز پیش ده ها یهودی با حمایت نیروهای امنیتی اسرائیل، در مسجد الأقصی حضور یافته و به ضرب و شتم فلسطینیان پرداختند.

علما مسأله­ ی فلسطین را فریاد بزنند/ نسل جدید جوانان مقاومت، اجازه­ ی سازش­کاری نخواهند داد

به گزارش قدس آنلاین، در خصوص این اقدام صهیونیستها، خبرنگار "قدس آنلاین عربی"با  آیت­ الله عباس کعبی از اعضای محترم جامعه ­ی مدرسان حوزه ­ی علمیه­ ی قم  گفتگویی انجام داده که از نظر می گذرد

 

* حمله‌ی اخیر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، قسمت دیگری از پازل اهانت به مقدسات اسلامی و یهودی‌سازیِ قدس شریف است که اخیرا رو به تزاید گذاشته است. در این رابطه چه باید کرد؟

برجسته‌سازی اختلاف­های درون امت اسلامی، استفاده‌ از افراطی‌گری و دامن زدن به جنگِ سنی- شیعی، تشدید اختلاف­های قومی و نزاع‌های اقلیمی، چهره‌سازی، بدل‌سازی و همتاسازی برای اسلامِ جهادی، ساخت و پرداخت گروه‌های داعش و تکفیری، همه برای پنهان‌سازیِ خطر صهیونیسم بین ­الملل، تأمین امنیت رژیم صهیونیستی، دست‌اندازی به مقدسات، یهودی‌سازی، اهانت به مسلمانان و مقدسات آن­هاست.

 در واقع فراموش کردن آرمان فلسطین، قدس و مسجد الاقصی یا در اولویت قرار ندادن آن به عنوان مسأله‌ی اول مسلمانان، سبب جنایت‌هایی است که روزانه استمرار پیدا می‌کند و متأسفانه کشورهای اسلامی به ­جای دشمنی با صهیونیسم، بی‌تفاوت از این مسأله می‌گذرند و حتی بعضی کشورهای منطقه، به­ عنوان دوست و هم‌پیمان استراتژیک صهیونیست‌ها عمل می‌کنند! نقشه‌ی آمریکا و صهیونیسم بین­ الملل جابه­ جایی دوستی­ها و دشمنی­هاست.

امروز، دوستانِ مردم فلسطین را، دشمن خود می‌دانند و دوستانِ اسراییل و اسراییلی‌ها را، دوست خود می‌دانند که این ناشی از همین جابه­ جایی دوستی‌ها و دشمنی‌ها است. مردم منطقه باید هوشیار باشند و اجازه­ ی اجرا کردنِ سیاست‌های آمریکایی- صهیونیستی را به دشمنان اسلام و جوامع اسلامی ندهند. آن­ها باید مسأله­ ی فلسطین را به عنوان اولین اولویت خود قرار دهند و در کنار ملت فلسطین، اسراییل را دشمن اصلی خود بدانند.

* روز گذشته مفتیِ قدس و همین­طور وزیر اوقاف اسلامی فلسطین، خواستار حمایت علمای اسلامی از مسجدالاقصی شدند. به نظر شما نقش علما در حمایت از قدس شریف چگونه می‌تواند باشد؟

علما باید خطر صهیونیسم بین‌الملل و لزوم توجه به مقدسات اسلامی و اهمیت مسجدالاقصی را همیشه یادآوری کنند. آن­ها در کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی که در واقع برای نجات قدس تشکیل شده است، بر این نکته پافشاری کنند که کشورها باید صف خودشان را از صهیونیست‌ها جدا کنند، درون جامعه­ ی بین ­المللی هم فریاد دفاع از قدس را رساتر  بیان کنند و نباید نسبت به آرمان فلسطین و دفاع از مسجد الاقصی بی‌تفاوت باشند. علما باید نگذارند این آرمان در بین ملت­ها و مردم، به دست فراموشی سپرده شود و با ترویج اتحاد در بین ملت اسلامی و مقاومت، در مقابلِ این حرکت خصمانه ایستادگی کنند.

* مشکلات پیش روی مقاومت اسلامی در فلسطین را چه چیزهائی می دانید؟

نکته‌ی مهمی که باید گفت، این است که متأسفانه بعضی از رهبرانِ سیاسی‌کارِ درونِ مقاومت اسلامی که خسته و فرسوده از مبارزه، دچار حالت یأس و سرخوردگی شده‌اند، در تداوم خیانت به آرمان فلسطین و مقاومت، متأسفانه بازیچه­ ی دست صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند.

آنها در نقشه ­ای صهیونیستی که برای مشروعیت‌یابی و مشروعیت‌سازی رژیم صهیونیستی طراحی شده است و ادعای بازسازی غزه، آن هم با پول کشورهای متحجر منطقه مثل عربستان، قطر و امارات را دارد، گرفتار شده­ اند. این افراد سفرهایی به عربستان و بعضی از این کشورها داشته ­اند و ادعای کاذب بازسازی غزه را در طرحی ‌بلند مدت مطرح کرده ­اند که هدف اصلی آن، نابودیِ مقاومت است.

در واقع صهیونیسم توسط بعضی از رهبران سیاسی‌کارِ درون مقاومت، قصد نابودی آرمان مقاومت را دارد. البته نسل جدید مقاومت اسلامی راه را بر این رهبران سازش‌کار خواهند بست. یکی از پایه‌های فشار بر رژیم صهیونیستی، استیفای حقوق فلسطینی‌ها و دفاع از مسجدالاقصی و مقدسات، مسلح کردن کرانه­ ی باختری است تا نسل جدید مقاومت اسلامی از چند سو بتواند با دشمن مبارزه کند، ان‌شاءالله.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.