قدس ‌آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سایه پیگیری‌ها امروز بدحجابی در ادارات و خانواده منتسب به دولت به حد صفر رسیده است، گفت: رونق یک دفتر مسافرتی به بی‌حجاب بودن کارمندان آن نیست.

بی‌حجابی در ادارات دولتی به صفر رسیده است/ تجدید نظر در صدور پروانه آژانس‌های مسافرتی
 

 اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در نشست مشورتی روحانیون آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه روحانیون در طول تاریخ تشیع عملکرد خوبی در دفاع از اسلام داشته‌اند، اظهار داشت: در انقلاب اسلامی نیز نقش روحانیون برجسته و متمایز بوده و همواره بخشی از اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران به پای روحانیون نوشته می‌شود.

وی ادامه داد: چنین نشست‌هایی فرصتی برای بیان نظرات مشورتی روحانیون است تا مباحث کاربردی در اداره جامعه لحاظ شود و از ابتدای فعالیت بنده در سمت استانداری آذربایجان‌شرقی همواره از نظرات روحانیون استفاده کرده‌ایم.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: در این استان طی دو سال اخیر صمیمیت و همدلی خوبی میان مسئولان استانی وجود دارد و این استان به عنوان استان برتر در زمینه امنیت معرفی شده است.

جبارزاده عنوان کرد: آذربایجان‌شرقی با وجود همسایه بودن با کشورهای خارجی شاهد امنیتی کم نظیر است و هیچ مشکل امنیتی در سال گذشته و سال‌جاری نداشته‌ایم و تلاش داریم تا در فضایی سالم و آرام خدمات لازم را به مردم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه بدحجابی در ادارات استان در سال‌های گذشته انتقادی به جا بود، گفت: ما در جمع مسئولان اجرایی دولتی بر رعایت حجاب تاکید کردیم و بدحجابی در ادارات دولتی قابل قبول نیست.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: در سایه پیگیری‌ها امروز بدحجابی در ادارات و خانواده منتسب به دولت به حد صفر رسیده و اگر موردی نیز باشد باید منتقل و اصلاح شود.

وی بر اقامه نماز جماعات به صورت مستمر و منظم در ادارات تاکید کرد و گفت: پیاده کردن ارزش‌های اسلامی، از جمله عفاف و حجاب پس از ادارات دولتی در مراکز شبه دولتی مانند دفاتر آژانس مسافرتی نیز این تاکید صورت می‌گیرد چرا که رونق یک دفتر مسافرتی به بی‌حجاب بودن کارمندان آن نیست و اگر این امر ادامه پیدا کند در صدور پروانه تمدید آن تجدید نظر شده و موانعی پیش می‌آید.

جبارزاده افزود: هر چه مسائل ارزشی دینی در جامعه تقویت شود، توجه و اعتقاد مردم به نظام نیز بیشتر خواهد شد و ما حاضر نیستیم، خواست اکثریت مردم غیور آذربایجان را با خواست اقلیت فاسد ترجیح دهیم.

وی خواست خانواده شاهد و مومنین را تقویت ارزش‌ها و عفاف و حجاب دانست و گفت: در شهرستان‌ها موضوعات ارزشی در حد خوبی وجود دارد و در شهر تبریز نیز تلاش می‌شود تا این امر محقق شود.

جبارزاده به پوشش 100 درصدی بیمه در استان اشاره کرد و گفت: امنیت و سلامت جزو تاکیدات دولتی بوده و در حال حاضر در آذربایجان‌شرقی کمتر کسی بیمه نشده باقی مانده است.

وی عنوان کرد: انتقاد از گذشته در استان همواره منصفانه بوده و سعی نکردیم سیاه‌نمایی شود و از جمله انتقادهای وارد بر گذشته افزایش معتادان در تبریز و استان بود که تا 47 هزار نفر افزایش یافته بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سه شهر هوراند، مهربان و ترکمنچای ایجاد شهرستان مصوب نشده است، افزود: عدم تصویب شهرستان بودن این سه شهر موجب مشکلات فراوانی برای مسئولان اجرایی شده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود خواستار تخصیص بودجه فرهنگی ویژه برای ائمه جمعه و استانداری شد و گفت: اعتبار خاص فرهنگی در اختیار استاندار و ائمه جمعه وجود ندارد تا در زمان رجوع مردم کمک‌هایی صورت گیرد.

وی افزود: فراهم کردن امکان خاص و بودجه‌ای مشخص برای ائمه جمعه و استاندار در زمینه کمک مالی به مراکز فرهنگی نیازی است که امیدواریم محقق شود.

جبارزاده گفت: در آذربایجان‌شرقی اختلاف‌های جناحی و سیاسی همانند سایر استان‌ها و برخی بی‌تقوائی‌ها وجود ندارد و البته انتقاد سازنده نیز صورت می‌گیرد و انصاف رعایت می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.