قدس آنلاین لرستان- مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: باید در آموزش و پرورش فرصت سازی را جایگزین فرصت سوزی کرد لذا تمام مدیران باید از فرصتی که برای خدمت دارند به خوبی استفاده کنند، چرا که با عملکرد خوب مدیریتی در آموزش و پرورش می توان محبوب دیگران شد.

فرصت سازی باید جایگزین فرصت سوزی در آموزش و پرورش شود

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، گودرز کریمی فر پیش از ظهر امروز در اولین همایش تجلیل از مدیران کل آموزش و پرورش لرستان پس از انقلاب،که در سالن همایش پردیس دانشگاه علامه طباطبایی خرم آباد برگزار شد، اظهار کرد: اساس آموزش و پرورش ساختن انسان ها است چرا که آموزش و پرورش مهم ترین مولد منابع انسانی است و به واقع آموزش و پرورش جعبه سیاه جامعه به شمار می رود که اهمیت بالایی دارد.
وی افزود: ما در آموزش و پرورش به تعامل،توسعه و مشارکت ها معتقد هستیم چرا که باور ما این است که افزایش حضور و حاکمیت باعث می شود آموزش و پرورش چابک تر حرکت کند .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: شعار ما در آموزش و پرورش برنامه  محوری و پژوهش محوری  با رویکرد ارتقاء کیفیت آموزشی و نگاه به گذشته و حال و برنامه ریزی مناسب برای آینده است.
وی مدیریت آموزش و پرورش را یک پدیده غیر ایستایی دانست و خاطر نشان کرد: مدیریت در آموزش و پرورش بایستی مجموعه ای از تصمیمات و کارهای زیبا و کارا و به گونه ایی باشد که همواره شاهد موفقیت باشیم چرا که براین باوریم که آموزش و پرورش امروز بایستی از دیروز آن بهتر و پویاتر باشد.

ایستایی،کارایی و زیبایی شعار امروز آموزش و پرورش هستند
کریمی فر در ادامه؛ ایستایی،کارایی و زیبایی را شعار امروز آموزش و پرورش دانست و یادآور شد: اگر آموزش و پرورش خلاق باشد زیر مجموعه ای خلاق نیز تربیت می کند.
وی همچنین بیان داشت: فاصله بین خوب دیدن و دیدن خوب دو مقوله جداست لذا بایستی سیاست های آموزش و پرورش را خوب دید و هم با بینش خوب سیاست های آن را مدیریت کرد.

نگاه تعادلی، رویکرد تعاملی و نتیجه تکاملی ملاک های اداره آموزش و پرورش

کریمی فر تصریح کرد: آموزش و پرورش سازمانی حساس، ظریف، پیچیده و پهن پیکر است که بایستی با نگاهی تعادلی، رویکردی تعاملی و نتیجه ای تکاملی آن را اداره نمود.
مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه ضرورت استعداد یابی دانش آموزان و معلمان را امری مهم دانست و افزود: توجه به هوشمند سازی مدارس ضرورتی انکار ناپذیر است که در دو سال گذشته در آموزش و پرورش لرستان توجه ویژه ای به این موضوع صورت گرفته شده است.
وی اضافه نمود: باید در آموزش و پرورش فرصت سازی را جایگزین فرصت سوزی کرد لذا تمام مدیران باید از فرصتی که برای خدمت دارند به خوبی استفاده کنند، چرا که با عملکرد خوب مدیریتی در آموزش و پرورش می توان محبوب دیگران شد.

کریمی فر ادامه داد: باید انسانهای با کفایت در آموزش و پرورش مسئولیت داشته باشند و ما باید به خوبی آن ها را هدایت و بر آن ها نظارت داشته تا بتوانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.
وی در ادامه به وجود 45 هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته و 320 هزار دانش آموز در آموزش و پرورش استان لرستان اشاره داشت و عنوان کرد: توجه به جشنواره ها و المپیادهای علمی در راستای تقویت دانش آموزان از اولویت های ما در آموزش و پرورش استان است که در همین راستا سال گذشته توانستیم رتبه سوم جشنواره خوارزمی در کشور را به دست آوریم.

رمز موفقیت آموزش و پرورش استفاده از تجارب مدیران پیشین است
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد: استفاده از تجارب مدیران پیشین آموزش و پرورش یک رمز موفقیت در حل مشکلات موجود بشمار می رود چرا که این سازمان آموزشی به تمام افراد و گروه ها تعلق داشته و هر کس به هر نحوی که می تواند باید در این زمینه گام بردارد.
کریمی فر همچنین در ادامه افزایش تعامل و تقویت اخلاق مداری  را از اهداف مهم آموزش و پرورش برشمرد و گفت:  مدیران باید توجه داشته باشند که این مدیریت ها امانتی بیش نیست و بایستی توجه ها به صورت ویژه در خدمت کردن به جامعه متمایل شود.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم از مدیران کل سابق  آموزش و پرورش لرستان پس از انقلاب، با اهدا لوح سپاس و تندیس و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.