قدس آنلاین: سیدمحمد شخص امام‌پور - پدیده خراسان و سیاه‌جامگان مشهد آماده حضور در مقابل رقبای خود در لیگ پانزدهم هستند.

پدیده خراسان و سیاه‌جامگان مشهد آماده حضور در لیگ پانزدهم

به گزارش قدس آنلاین، پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با حضور 16  تیم از روز پنجشنبه هشتم مرداد ماه آغاز می‌شود و تا روز جمعه بیست‌ و چهارم اردیبهشت ماه سال آینده ادامه می‌یابد و تیم‌ها در سی هفته و در 15 رقابت رفت و برگشت به مصاف رقبای خود می‌روند.

پدیده خراسان و سایه‌جامگان مشهد دو نماینده خراسان رضوی در این دوره از مسابقات هستند که در هفته ششم و بیست و یکم رقابت‌ها داربی خراسانی‌ها را برگزار می‌کنند.

این دو تیم در قرعه‌ای جالب توجه قرار است که در نخستین هفته این مسابقات با سرخابی‌های پایتخت بازی کنند که سیاه‌جامگان در نخستین دیدار لیگ پانزدهم از ساعت 18 روز پنجشنبه هشتم مرداد در ورزشگاه ثامن‌الائمه(ع) مشهد از استقلال تهران پذیرایی می‌کند و پدیده خراسان هم در آخرین دیدار این هفته از ساعت 19:35 روز جمعه نهم مرداد در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف سرخپوشان پایتخت می‌رود.

در این هفته آنچه بیشتر از هرچیزی به چشم خواهد آمد توانایی‌های محمدرضا مهاجری و رسول خطیبی دو سرمربی تیم‌های پدیده و سیاه جامگان خواهد بود تا نشان بدهند که آیا در قد و قواره لیگ برتر و مبارزه با بزرگان فوتبال ایران هستند یا خیر؟

تیم سیاه‌جامگان مشهد که نخستین سال حضور خود را در لیگ برتر ایران تجربه می کند راه سخت و دشواری را پیش‌رو خواهد داشت، این تیم  که برای رسیدن به بالاترین سطح فوتبال ایران سال‌های سخت و دشواری را پشت سرگذاشته است و توانست با هدایت محمدرضا مهاجری به لیگ برتر راه یابد و مسئولان این باشگاه این بار سکان هدایت تیمشان را پس از چهار سال به فردی غیربومی سپرده‌‌اند که این مربی جوان تجربه سرمربیگری لیگ برتر را در کارنامه خود دارد و می‌داند که چگونه  می‌بایست تیم سیاه جامگان را در لیگ برتر هدایت و رهبری کند.

این مربی جوان اگر چه سعی کرده است تا شیرازه تیم را حفظ کند اما با جذب چند بازیکن کلیدی از باشگاه‌های دیگر نشان داده که تیم سیاه جامگان نیاز به تقویت در تمام سطوح دارد، بنابراین با هماهنگی مسئولان باشگاه چند بازیکن غیربومی را هم به بدنه تیم خو تزریق کرده است.

رسول خطیبی سرمربی سیاه جامگان در تدارک برگزاری اولین بازی فصل مقابل استقلال است، او که قبلا این موقعیت را با گسترش فولاد از سر گذرانده با تیم تازه صعود کرده سیاه‌جامگان در فصل نقل و انتقالات فعالیت قابل توجهی داشت. خطیبی با اعتماد به نفس ذاتی‌ای که دارد به لیگ پانزدهم به شدت امیدوار است .

سیاه‌جامگان که اردوی تدارکاتی خود را در سرعین و تهران  برپا کرده بود با انجام چند بازی دوستانه و تدارکاتی سعی کرده ترکیب اصلی خود را بازیابد تا در رویارویی با تیم استقلال تهران آن هم در مشهد سربلند میدان را ترک کند.

رسول خطیبی با حضور در سیاه‌جامگان دست به تغییرات زیادی زده و غلامرضا عنایتی، میلان یووانوویچ، محسن دلیر، علیرضا نقی‌زاده، سعید مهدی‌پور، احمد کامدار، محسن فروزان، سیدایمان موسوی، سیدمیثم حسینی، رنان داسیلوا، امید سینگ، محمد بازاج، سجاد رهبر، پیمان میری و امیر تیزرو را جذب کرده‌ و تنها محمود خمیسی از جمع مشکی‌پوشان جدا شده است.

اما تیم فوتبال پدیده خراسان که همانند سیاه‌جامگان دستخوش تغییر و تحول در کادر فنی خود شده در حالی به مصاف تیم پرسپولیس تهران در پایتخت می‌رود که می‌داند پرسپولیس این فصل با تیم فصل متفاوت است،  بنابراین بازی دشواری را در نخستین هفته این رقابت‌ها پیش‌رو خواهد داشت.

پدیده که علیرضا مرزبان سرمربی فصل قبل خود را در کنار خود نمی‌بیند درشرایطی تیم را تحویل محمدرضا مهاجری مربی جوان فوتبال خراسان داده که این مربی نخستین تجربه لیگ برتری خود را تجربه می‌کند.

محمدرضا مهاجری که چهارسال با تیم سیاه‌جامگان به فوتبال ایران معرفی شده بود و در کارنامه خودعنوان بهترین مربی لیگ یک را دارد در حالی سکان پدیده خراسان را در دست گرفته که ترکیب این تیم تا اندازه‌ای توسط  علیرضا مرزبان سرمربی سابقش چیده شده بود و وی فقط در چند پست کلیدی تیم خود را با جذب چند بازیکن تقویت کرده است.

به گفته وی اگر چه خیلی دیر به این تیم پیوسته و فرصت‌ها از دست رفته است، اما از روند تیم و اردوی تدارکاتی ترکیه و بازی‌های دوستانه‌ای که برگزار شده رضایت دارد و معتقد است تیم پدیده خراسان می‌تواند در نخستین هفته مقابل پرسپولیس تهران نتیجه قابل قبولی را کسب کند.

محمدرضا مهاجری با اشاره به بازیکنان جذب شده ابراز رضایت دارد و معتقد است که  بازیکنان خوبی در اختیار دارد که می‌توانند در میدان تاثیرگذار باشند.

پدیده‌ای‌ها در دومین فصل حضور در لیگ برتر می‌خواهد با یک ضرب‌آهنگ جدید شرایط خوبی در لیگ برتر فوتبال ایران داشته باشد.

پدیده خراسان آرام عباسی، حسین بادامکی، علی نادمی، محمود خمیسی، کریم احمدی، محمدحسین مرادمند، میثم نقی‌زاده، محسن یوسفی، جواد ضیغمی و مهرداد رضایی را جذب کرده است و محمدمهدی نظری، میلان یووانوویچ، رضا حقیقی، محمد غلامی، سعید قزل، محمد رجب‌زاده، محمد نژادمهدی و اکبر صادقی نیز از این تیم جدا شده‌اند.

فهرست تیم پدیده خراسان:

مجتبی روشنگر و علیرضا حیدری مسعود نظرزاده، رضا ناصحی، معین عباسیان و حسن جعفری ایگور پراهیچ و محمود خمیسی میثم نقی‌زاده، کریم احمدی، مهرداد رضایی، محسن یوسفی، میلا غریبی و حسین بادامکی یونس شاکری و مهدی خیری.

این تیم همچنین سعید جلالی (دروازه‌بان)، محمدحسین مرادمند، آرام عباسی و ابوالفضل قریشی (مدافع میانی)، حسن زارعی، رضا اتاقی و علی نادمی (هافبک) حسین مهربان، احمد اسکندری و محمد علیمردانی (مهاجم) را در لیست نفرات زیر  23 سال و امیدهای خود دارد.

فهرست تیم سیاه‌جامگان:

محسن فروزان، محمدحسن عین‌افشار ، محمد ناصری ، سیدمیثم حسینی، میلان یووانوویچ، بهروز افشار، سعید مهدی‌پور، امیرحسین صدقی، امیر تیزرو، محمدرضا بازاج، محمدامین رضایی ،احمد میرکامدار، سالار افراسیابی، رضا شربتی، سجاد رهبر، سعید واسعی، مصطفی احمدی، میلاد صفایی، علیرضا نقی‌زاده، تومیک داوودیان، امیرحسین زشکی، رنان داسیلوا ، غلامرضرضا عنایتی، محسن دلیر، حسین زامهران، سیدپیمان میری، امید سینک، بابک مرادی.

از مشکلات این دوره می‌توان نهایی شدن ترکیب نهایی لیگ برتر فوتبال ایران کدر متر از یک هفته پیش، جدی نگرفته شدن موضوع پیراهن در لیگ برتر ایران و عدم برخورداری تیم‌ها از طراحی ثابت و شایسته‌ برای حضور در رقابت‌‌ها و عدم تمرین تیم‌های لیگ برتری با توپ‌های جدید که این موضوع توپ همواره یکی از مسائل جنجالی رقابت‌های لیگ برتر بوده اشاره کرد.

برنامه کامل دیدارهای پدیده خراسان و سیاه‌‍جامگان مشهد در پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران (نام تیم‌های میزبان در ابتدا آمده است):

هفته اول 
پنجشنبه 8 مرداد 94

سیاه‌جامگان مشهد - استقلال تهران

جمعه 9 مرداد 94  
پرسپولیس تهران- پدیده خراسان  
هفته دوم
پنجشنبه 15 مرداد 94
پدیده خراسان – فولاد خوزستان

جمعه 16مرداد 94
استقلال اهواز – سیاه‌جامگان مشهد
هفته سوم
پنجشنبه 22 مرداد 94
سیاه‌جامگان مشهد – نفت تهران
جمعه 23 مرداد 94
سایپا – پدیده خراسان
هفته چهارم 
پنجشنبه 29 مرداد 94
گسترش فولاد تبریز – سیاه‌جامگان مشهد
جمعه 30 مرداد 94
پدیده خراسان – تراکتورسازی تبریز
هفته پنجم 
چهارشنبه 4 شهریور 94
سیاه‌جامگان مشهد – راه آ‌هن
صبای قم – پدیده خراسان
هفته ششم
دوشنبه 23 شهریور 94
پدیده خراسان – سیاه‌جامگان مشهد

هفته هفتم
پنجشنبه 2 مهر 94 
سیاه‌جامگان مشهد– استقلال خوزستان
جمعه 3 مهر 94
ملوان بندر انزلی‌ - پدیده خراسان
هفته هشتم
جمعه 24 مهر 94
پدیده خراسان – استقلال تهران

فولاد مبارکه سپاهان – سیاه‌جامگان مشهد

هفته نهم
سه‌شنبه 28 مهر 94
سیاه‌جامگان مشهد– پرسپولیس
چهارشنبه 29 مهر 94
استقلال اهواز – پدیده خراسان
هفته دهم
سه‌شنبه 5 آبان 94
پدیده خراسان – نفت تهران
فولاد خوزستان – سیاه‌جامگان مشهد
هفته یازدهم

شنبه 9 آبان 94
سیاه‌جامگان مشهد – سایپا
گسترش فولاد تبریز – پدیده خراسان

هفته دوازدهم
پنجشنبه 28 آذر 94
پدیده خراسان –راه‌آهن

جمعه 29 آذر 94
تراکتورسازی تبریز – سیاه‌جامگان مشهد
هفته سیزدهم
یکشنبه 8 آذر 94
سیاه‌جامگان مشهد – صبای قم
دوشنبه 9 آذر 94
ذوب آهن – پدیده خراسان
هفته چهاردهم
دوشنبه 23 آذر 94
استقلال خوزستان – پدیده خراسان
سیاه‌جامگان مشهد – ذوب آهن
هفته پانزدهم
جمعه 27 آذر 94
پدیده خراسان – سپاهان
ملوان بندر انزلی – سیاه‌جامگان مشهد
هفته شانزدهم
یکشنبه 6 دی 94 
استقلال تهران- سیاه‌جامگان مشهد
دوشنبه 7 دی 94
پدیده خراسان –پرسپولیس
هفته هفدهم 
جمعه 11 دی 94 
سیاه‌جامگان مشهد–استقلال اهواز

فولاد خوزستان- پدیده خراسان

هفته هجدهم
پنجشنبه 8 بهمن 94
نفت تهران- سیاه‌جامگان مشهد
جمعه 9 بهمن 94 
پدیده خراسان - سایپا
هفته نوزدهم
پنجشنبه 15 بهمن 94
سیاه‌جامگان مشهد – گسترش فولاد تبریز
جمعه 16 بهمن 94
تراکتورسازی تبریز- پدیده خراسان
هفته بیستم
جمعه 23 بهمن 94
پدیده خراسان - صبای قم
شنبه 24 بهمن 94 
راه آهن- سیاه‌جامگان مشهد

هفته بیست و یکم
جمعه 30 بهمن 94 
سیاه‌جامگان مشهد- پدیده خراسان
هفته بیست و دوم 
پنجشنبه 13 اسفند 94 
استقلال خوزستان- سیاه‌جامگان مشهد
جمعه 14 اسفند 94
پدیده خراسان- ملوان بندر انزلی
هفته بیست و سوم
پنجشنبه 20 اسفند 94 
سیاه‌جامگان مشهد - فولاد مبارکه سپاهان
استقلال تهران- پدیده خراسان
هفته بیست و چهارم
یکشنبه 15 فروردین 95 
پدیده خراسان – استقلال اهواز
پرسپولیس- سیاه‌جامگان مشهد
هفته بیست و پنجم
جمعه 20 فروردین 95 
سیاه‌جامگان مشهد- فولاد خوزستان
یکشنبه 22 فروردین 95 
نفت تهران- پدیده خراسان
هفته بیست و ششم
پنجشنبه 26 فروردین 95
سایپا- سیاه‌جامگان مشهد
پدیده خراسان – گسترش فولاد تبریز
هفته بیست و هفتم 
جمعه 3 اردیبهشت 95
راه آهن- پدیده خراسان

یکشنبه 5 اردیبهشت 95
سیاه‌جامگان مشهد – تراکتورسازی تبریز
هفته بیست و هشتم
پنجشنبه 9 اردیبهشت 95 
پدیده خراسان – ذوب آهن
صبای قم- سیاه‌جامگان مشهد
هفته بیست و نهم
یکشنبه 19 اردیبهشت 95 
پدیده خراسان- استقلال خوزستان

ذوب آهن- سیاه‌جامگان مشهد

هفته سی‌ام 
جمعه 24 اردیبهشت 95 
فولاد مبارکه سپاهان- پدیده خراسان

سیاه جامگان مشهد- ملوان بندر انزلی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.