قیمت نفت در بازارهای جهانی با بدتر شدن فزونی عرضه در بازار همچنان روند کاهشی خود را حفظ کرده و هر بشکه از این کالای اساسی ۵۳.۰۸ دلار فروخته شد.

تدوام روند کاهشی قیمت نفت با افزایش عرضه در بازار/بشکه‌ای ۵۳ دلار
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت با بدتر شدن وضعیت فزونی عرضه در بازار که اثر افزایشی کاهش ارزش دلار و انتظار برای کاهش در ذخایر نفت آمریکا را خنثی کرد، برای ششمین روز کاهش یافت و طولانی‌ترین رشته کاهشی در یک سال را به ثبت رساند.

هر بشکه نفت برنت با 22 سنت کاهش 53.08 دلار در هر بشکه فروخته شد و در مسیر ثبت ششمین روز متوالی کاهشی قرار گرفت که طولانی‌ترین دوره از جولای گذشته است. هر بشکه نفت 31 سنت کاهش 47.67  دلار به ازای هر بشکه فروخته شد.

بر اساس بررسی رویترز، اعضای اوپک در سه ماهه دوم، 3 میلیون بشکه در روز نفت بیشتر از تقاضای روزانه تولید کرده‌اند که در مقایسه با حدود 2 میلیون بشکه در روز در سه ماه نخست امسال، بیشتر است.

نشست فدرال رزرو در اواخر امروز تشکیل می‌شود اما انتظار بازار برای افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در ماه سپتامبر در حال کمرنگ شدن است و این امر سبب شد تا ارزش دلار در برابر سبدی از ارزها کاهش یابد.

اولیور جاکوب تحلیلگر نفتی در سوئیس در این‌باره گفت: «اگر شما به ذخایر نگاهی بیندازید، ذخایر زیادی وجود دارد و ذخایر بنزین نیز در حال افزودن فشار بیشتری هستند.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.