قدس آنلاین: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: ۲۵ کیلومتر از شبکه فاضلاب فرسوده شهر اصفهان با مبلغی حدود یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از طریق فاینانس خارجی با شرکت بی او جی (BOG) چین انجام می شود.

فاینانس آخرین راه حل برای بازسازی فاضلاب فرسوده اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، هاشم امینی با بیان اینکه 27 میلیارد و 740 میلیون ریال سرمایه گذاری خصوصی و مشارکت مردمی در بخش آبفا این استان انجام شده است.، اظهار داشت: پنج هزار و 240 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی، هشت هزار و 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست اقدام و 13 هزار و 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری از طریق مشارکت مردمی در این شرکت اجرا شده است.
وی به سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش بیع متقابل در اجرای پروژه های شبکه فاضلاب شهرهای لنجان و مبارکه اشاره کرد و افزود: این قرارداد بیع متقابل با شرکت فولاد مبارکه منعقد شد.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه پروژه فاضلاب شهرهای شهرستان لنجان در بخش لوله گذاری شبکه فاضلاب 68 درصد پیشرفت فیزیکی قرار دارد، گفت: بدنبال این قراداد مقرر شد شرکت فولاد مبارکه در مدت سه سال در قبال تخصیص 300 میلیون مترمکعب پساب به مدت 35 سال از شبکه فاضلاب شهرهای سده لنجان، ورنامخواست، زرین شهر، زاینده رود و چمگردان استفاده کند.
وی تصریح کرد: اجرای شبکه فاضلاب شهر مبارکه و کرکوند که به روش بیع متقابل با سرمایه گذاری مجتمع فولاد مبارکه عملیاتی شده به 74 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است .
امینی خاطرنشان کرد: همچنین در شهرهای هرند، اژیه، دولت آباد، گرگاب و خورزوق با مشارکت شهرداری تصفیه خانه فاضلاب احداث می شود.
وی بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان را از طریق فاینانس خارجی اعلام کرد و گفت: 25 کیلومتر از شبکه فاضلاب فرسوده شهر اصفهان با مبلغی حدود یکهزار و 700 میلیارد ریال از طریق فاینانس خارجی با شرکت بی او جی (BOG) چین انجام می شود.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان به اجرای شبکه فاضلاب شهرهای نجف آباد، تیران، هرند، درچه، رضوانشهر، عسگران، خوانسار، ایمانشهر و قهدریجان از طریق مشارکت مردمی با استفاده از ماده واحده تبصره سه اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون 500 کیلومتر شبکه فاضلاب نجف آباد اجرایی شده که حدود دو هزار و یکصد میلیارد ریال هزینه در بر دارد.
وی به اجرای خط انتقال آب فریدونشهر و گلپایگان از طریق روش سرمایه گذاری BOT اشاره کرد و افزود: آبرسانی به گلپایگان انتقال 5/2 مترمکعب آب در سال را رقم می زند از طریق روش سرمایه گذاری BOT صورت گیرد به 12 میلیارد سرمایه گذاری نیاز دارد و نیز احداث تأسیسات فاضلاب اجرای 40 کیلومتر خط انتقال و احداث تصفیه خانه فاضلاب با 3 مدول با هزینه ای بالغ بر 5/61 میلیارد تومان در آینده نزدیک به روش ساخت– بهره برداری– واگذاری (BOT) در دستور کار قرار می گیرد.
امینی با بیان اینکه احداث تأسیسات شوری زدایی آب به روش احداث - تملک - بهره برداری (BOO) در استان اصفهان اجرایی شد، تصریح کرد: در این باره می توان به اجرای پروژه آب شیرین کن مهاباد با 98 درصد پیشرفت فیزیکی و تصفیه آب شهر فرخی اشاره کرد
وی تاکید کرد: در سالهای اخیر افزایش نرخ تورم، اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها و از سویی محدودیت شدید تخصیص منابع مالی توقف پروژه های آب و فاضلاب را در استان اصفهان به همراه داشت.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به راههای تجهیز منابع مالی در آبفای استان اشاره کرد و گفت: مطابق بند ه تبصره 19 قانون بودجه سال 94 شرکت های آب و فاضلاب شهری می توانند از بخش خصوصی در جهت تکمیل، توسعه، انتقال و تصفیه فاضلاب و طرح های توسعه ای انتقال آب استفاده کنند.
وی ادامه داد: بر این اساس شرکت آبفا استان اصفهان با پنج روش سرمایه گذاری همچون بیع متقابل ، فاینانس خارجی، فاینانس داخلی، ساخت– بهره برداریواگذاری (BOT) و احداث - تملک - بهره برداری (BOO) اقدام به اجرای پروژه ها کرده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.