قدس آنلاین: فردي كه با انتشار تصاوير خصوصي يكي از شهروندان در فضاي مجازي باعث آبروريزي و هتك حيثيت او شده بود توسط كارشناسان پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.

اخاذي مرد شياد از زنان در شبكه هاي اجتماعي

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان به نقل از پايگاه خبري پليس ،بازهم يك فريب ديگر در فضاي مجازي، باز هم انتشار تصاوير خصوصي و باز هم دختري كه قرباني آسيبي به نام اشتراك گذاري تصاوير در شبكه هاي اجتماعي مي شود. علي رغم توصيه ها و هشدارهاي پليس فتا در خصوص اين گونه جرايم و آسيب ها باز شاهد تشكيل پرونده هايي از اين دست هستيم.

اين بار نيز دختر جواني كه مورد سوءاستفاده مردي شياد در شبكه هاي اجتماعي شده بود با حضور در پليس فتاي استان اصفهان به تنظيم شكايت خود پرداخت او در اظهارات خود عنوان داشت: در يكي از شبكه هاي اجتماعي مجازي با فردي غريبه كه پيام دوستي برايم مي فرستاد آشنا شدم و پس از اينكه مدتي به صورت مجازي با هم در ارتباط بوديم او به بهانه آشنايي بيشتر براي ازدواج با من مرا فريب داده و من هم عكس هاي خصوصي و خانوادگي ام را برايش ارسال كردم.

چند روز بعد از اين ماجرا با پيام عجيبي از وي روبرو شدم او به من پيشنهاد بيشرمانه اي داد و گفت اگر به خواسته اش پاسخ منفي ندهم عكس هايم را در فضاي مجازي منتشر خواهد كرد تا اينكه  وقتي به او جواب منفي دادم كارش را عملي كرد و ايميلي برايم فرستاد كه حاوي انتشار تصاوير خصوصي ام همراه با مطالب غيراخلاقي و توهين آميز در شبكه هاي اجتماعي بود به طوري كه  اين امر موجب آبروريزي و هتك حيثيت من و خانواده ام در بين اقوام و آشنايان فراهم كرد و ديگر نمي توانم سرم را جلوي دوست و آشنا بالا ببرم .

سرهنگ " سيد مصطفي مرتضوي " رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت :با پي شكايت اين خانم جوان بلافاصله پرونده اي تنظيم و كارشناسان اين پليس با بررسي هاي انجام شده در فضاي مجازي و انجام اقدامات تخصصي لازم سرانجم ظرف 24 ساعت فرد شياد را شناسايي و دستگير كردند.

سرهنگ مرتضوي با بيان اينكه هميشه بايد راه را براي سوء استفاده مجرمان و خلافكاران ببنديم گفت: به شهروندان توصيه مي كنيم از برقراري رابطه دوستي با افراد غريبه در فضاي مجازي اجتناب كنند .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحیدازنروژ IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    2 0
    حالا هی پلیس بگه وهشداربده به این جماعت دختراکه دربه دردنبال شوهرمیگردن،مگه گوش شنواپیدامیشه،کارازکار که میگذره دست به دامن قانون وپلیس میشن.آخه یکی نیس بگه شماها که عفت وحیا وعابروی خونوادتونو به همین راحتی میدین دست یه غریبه ای که شایدبیادازتون خواستگاری کنه،بعدازاینکه میفهمین فریب بوده نگران عابروی خودتون وخونوادتون میشین؟