کاوه اسماعیلی: پیشکسوت، کاپیتان، مدیرفنی، مدیر آکادمی، مربی، نماینده مدیرعامل در کادرفنی، عضو و سخنگوی هیأت مدیره تمام عناوینی است ...

عبدی:  بدون انتخاب مدیرعامل هم کارها پیش می‌رود

 که حسین عبدی طی سال های اخیر در باشگاه پرسپولیس به خود اختصاص داده است؛ شماره 12 سرخپوشان در خط میانی که تعداد بازی های ملی اش به اندازه انگشت های یک دست هم نمی شود، اما بیش از 13 سال حضور یکنواخت در ترکیب اصلی این تیم داشت. با عبدی که این روزها جایگاه مدیریتی پیدا کرده و گفته می‌شود یک جنگ پنهانی با برانکو ایوانکویچ، سرمربی کروات سرخپوشان دارد، برای دقایقی به مصاحبه نشستیم که می‌خوانید:

 در ابتدا به این سؤال پاسخ بدهید که فکر می‌کنید پرسپولیس بتواند در لیگ چهاردهم، به عنوان یک تیم مدعی یا حتی یک تیم موفق وارد میدان شود؟

این را بگویم که پرسپولیس تحت هر شرایطی مدعی است. مگر در کشورمان چند باشگاه بزرگ و تأثیرگذار مثل پرسپولیس داریم که حالا بگوییم نمی تواند موفق شود. انرژی های مثبت چند میلیون هوادار پشت سر این تیم است و همچنین بازیکنان قدرتمند و متخصصی داریم که می‌توانند در طول فصل، نتایج درخشانی را به تیم هدیه بدهند. از طرف دیگر کادرفنی به صورت کامل تحت حمایت هیأت مدیره قرار دارد و من فکر نمی کنم حاشیه های کوچکی که می‌بینیم، بتواند به پرسپولیس آسیبی بزند.

 پس باید منتظر درخشش پرسپولیس در طول این فصل باشیم؟

بله ما هم این انتظار را داریم که برانکو بتواند با تیمی که ساخته، نتایج درخشانی کسب کند.

 شما گفتید تیمی که برانکو ساخته اما به نظر می‌رسد نظرهای هیأت مدیره نیز در آن دخیل بوده است؟

این نظرها کمتر از 10 درصد از کل ساختار تیم است. سرمربی تیم، فهرستی به باشگاه داد که از آن فهرست، ما فقط محمد نوری را از دست دادیم و فهرست خریدی که از برانکو دریافت کردیم، تنها یک یا دو بازیکن نسبت به تیمی که می‌بینید، فرق دارد.

 پس چرا آقای برانکو در مصاحبه های شان همیشه شاکی و عصبانی هستند؟

این را از خودشان بپرسید؛ البته من مصاحبه های ایشان را مثل شما با دقت دنبال نمی کنم، اما نظرم این است که برانکو هیچ گلایه ای ندارد. حداقل هر وقت به جلسات هیأت مدیره دعوت می‌شود، همیشه از عملکرد مدیریت باشگاه رضایت دارد و چیزی از گلایه هایش نمی گوید. نمی دانم چه مسایلی خارج از دایره جلسات هیأت مدیره وجود دارد که برانکو به رسانه ها می‌گوید، اما مسؤولان باشگاه را از آن خبردار نمی کند.

 شما به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره، از تیمی که ساخته‌اید، رضایت دارید؟

هیأت مدیره یک تشکل اجرایی و تصمیم گیرنده است. سرمربی فهرست و خواسته هایش را در اختیار مسؤولان باشگاه قرار می‌دهد، ما در مورد آن بحث می‌کنیم و با تصمیماتی که می‌گیریم، دنبال اجرای خواسته های کادرفنی می‌رویم. در این فصل نیز همین اتفاقات رخ داد. مثال بارزش نیز ماجرای سیدجلال حسینی بود؛ هم هواداران به دنبال بازگشت این بازیکن به پرسپولیس بودند و هم اعضای هیأت مدیره تلاش زیادی در این راه داشتند، اما برانکو گفت سیدجلال حسینی را نمی خواهد. ما هم زیاد اصرار نکردیم چون اگر این اتفاق می‌افتاد، سرمربی این بهانه را داشت که وقتی در طول فصل نتیجه نگیرد، ما را مقصر جلوه دهد.

  البته هواداران در شبکه های اجتماعی نسبت به مدیریت باشگاه گلایه های زیادی دارند که یکی از این مسایل، انتقاد از عملکرد طاهری به عنوان سرپرست و سایر مسؤولان در جذب ستاره بود. این موضوع را قبول دارید؟

خیر نمی توانم چنین موضوعی را بپذیرم. ما باید به همه پاسخگو باشیم، اما به شرط اینکه از وظایف مان دور شویم در غیر این صورت، بابت کاری که انجام نداده ایم، چرا باید انتقاد بشنویم؟ شاید آن عده از طرفداران باشگاه که منتقد مسؤولان پرسپولیس هستند، این موضوع را نمی دانند که ما کوچک ترین دخالتی در کار برانکو نداشتیم و اجازه دادیم او به کارش بپردازد.

 این را رک و روراست بگویید، شما با برانکو مشکلی دارید؟

نه چرا این سؤال را می‌کنید؟

  بالاخره او بود که به محض حضورش در پرسپولیس، شما را از کادرفنی کنار گذاشت و شاید این ماجرا باعث شود که کدورتی بین شما و برانکو به وجود آمده باشد؟

نه این طور نیست. آن زمان جایگاه و مدل فعالیت مان فرق می‌کرد. حالا دیگر اگر هم مشکلی وجود داشته باشد، باید آن را به خاطر پرسپولیس کنار بگذاریم و هر دو نفر به فکر نتیجه گیری تیم باشیم.

 همه در انتظار روشن شدن تکلیف انتخاب مدیرعامل باشگاه هستند. این اتفاق چه زمانی رخ می‌دهد؟

فعلاً که کارها را بدون انتخاب مدیرعامل هم پیش می‌بریم و هیچ مشکلی از این بابت نداریم. ان شاا... به فعالیت مان ادامه می‌دهیم تا ببینیم چه پیش می‌آید. هیچ عجله ای هم نداریم، چون انتخاب مدیرعامل نیز یک پروسه زمانبر است و ما کارهای مهم تری داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.