مهناز خجسته نیا: قدس ویژه خراسان - یازدهمــین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور و شیلات از امروز در مشهد آغاز بکار می کند.

«سند ملی آب» استان، ۲۰ سال دست نخورده مانده است!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب گفت: این نمایشگاه از امروز تا یازدهم مرداد ماه با حضور 150 شرکت کننده از سطح کشور در محل نمایشگاه بین المللی مشهد دایر خواهد بود.

مزروعی با بیان اینکه 65 درصد شرکت کنندگان این نمایشگاه از استانهای تهران، آذربایجان غربی، مازندران، اصفهان، قم، فارس، گیلان، قزوین، مرکزی، کرج و یزد حضور یافته اند افزود: استان خراسان رضوی 35 درصد شرکت کنندگان این نمایشگاه را شامل می شود.

وی از این نمایشگاه به عنوان دومین نمایشگاه صنعت دام و طیور و شیلات کشور یاد کرد و اظهار داشت: در این نمایشگاه آخرین تجهیزات و تاسیسات صنعت مرغداری، کشتارگاهی، دامپزشکی، دارو، واکسن، خوراک دام، پرورش انواع دام و طیور، محصولات لبنی و صنایع فنی و مهندسی در اختیار بازدید کنندگان قرار خواهد گرفت.

وی از حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی،روسا، معاونین و کارشناسان این حوزه در سازمانهای جهاد کشاورزی سراسر کشور در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه خبر داد و گفت: از اساتید دانشگاهی، مهندسان و اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی نیز برای بازدید از این نمایشگاه دعوت به عمل آمده است.

به گفته وی این نمایشگاه از ساعت 16 تا 22 بعدازظهر پذیرای علاقمندان می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این نشست رسانه ای به سهم این استان در صادرات محصولات دامی کشور اشاره کرد و گفت: 40 هزار تن از صادرات 70 هزار تنی تخم مرغ کشور در سال گذشته سهم خراسان رضوی بوده است.

مزروعی با بیان اینکه سال گذشته 6 درصد از صادرات مرغ کشور از تولیدات خراسان رضوی بوده است افزود: در این مدت 50 هزار راس دام سبک و 2 میلیون قطعه جوجه یک روزه نیز صادر شده است.

وی از سهم 24 درصدی اشتغال خراسان رضوی به بخش کشاورزی خبر داد و اظهار داشت: این در حالی است که 14 درصد ارزش افزوده بخش اقتصادی استان نیز مربوط به بخش کشاورزی می باشد.

این مقام مسوول با اظهار تاسف از آمار بالای مهاجرت روستاییان به شهر در خراسان رضوی گفت: در حال حاضر میانگین مهاجرت از روستا به شهر در کشور 6/0 درصد گزارش شده در حالیکه این رقم در خراسان رضوی 2/13 درصد یعنی بیش از دوبرابر میانگین کشور می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین از برگزاری نمایشگاه تخصصی آب در تاریخ 23 تا 26 مهرماه در نمایشگاه بین المللی مشهد خبر داد.

مزروعی با انتقاد از تعلل های صورت گرفته در راستای افزایش راندمان آبیاری در بخش کشاورزی گفت: این در حالی است که اعتبارات این بخش در سال گذشته دوبرابر شده اما میزان تخصیص آن 40 درصد بوده است.

این مقام مسوول اظهار داشت: از سال 75 تاکنون روی سند ملی آب استان هیچ کاری نشده و آخرین مطالعات مربوط به 20 سال پیش است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.