قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول امروز روزنامه ها.

از "آشتی فرانسوی" و "روحانی میهمان الیزه" تا "فرش قرمز برای موسیو ایدز"

روزنامه "قدس"  عکسی فابیوس و ظریف در تهران منتشر کرد و در تیتر خود نوشت: "رایزنی وزیران خارجه ایران و فرانسه درباره مسایل بین المللی"

روزنامه "مردم سالاری" نیز از قول روحانی در دیدار وزیر خارجه فرانسه تیتر زد: "توافق هسته ای باید همکاری بهتری را با اروپا رقم بزند"

روزنامه "همشهری" از سفر فابیوس به ایران به عنوان "یک فابیوس متفاوت در تهران" یاد کرد و نوشت: "وزیر امورخارجه فرانسه در سفر به ایران لحن و مواضع پیشین خود در مذاکرات را تغییر داد و گفت که قصد دارند توسط شرکت های اقتصادی خود با ایران همکاری کنند."

روزنامه "هفت صبح" تیتر یکی به این شرح دارد: "و ناگهان میراژ!"؛ این روزنامه می نویسد: "سخنگوی دولت از تمایل غیرمنتظره ایران به خرید هواپیماهای جنگی فرانسه خبر داد" این روزنامه همچنین نوشت: "جاده سنگلاخ پژو و رنو و آسمان صاف برای میراژ و ایرباس"

وزیر نفت هم دیداری با وزیر امورخارجه فرانسه داشت. در همین راستا در تیتر یک روزنامه "عصررسانه" نوشته شده است: "آغاز فصل جدید همکاری با توتال"

روزنامه "شهروند" هم می نویسد: "فابیوس از اشتیاق فرانسوی ها برای همکاری اقتصادی با ایران خبر داد" در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "زمان هدر رفته را جبران کنیم"

روزنامه "اعتماد" در تیتر یک خود نوشت: "آشتی فرانسوی"؛ در این روزنامه می خوانیم: "دعوت اولاند از روحانی برای سفر به پاریس"؛ این روزنامه به نقل از فابیوس می نویسد: "پیام این سفر احترام و از سرگیری روابط است"

البته همچنان برخی از روزنامه ها منتقد حضور فابیوس در تهران هستند. روزنامه "وطن امروز" با بیان اینکه "لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه روز گذشته در تهران با حسن روحانی و محمدجواد ظریف دیدار کرد" از فابیوس با عنوان "موسیو ایدز" یاد کرد. این روزنامه در تیتر یک خود نوشت: "فرش قرمز برای موسیو ایدز"

روزنامه "جوان" در تیتر یک خود نوشت: "اتهام زنی جدید میهمانان فرنگی با «جهان امن تر پس از توافق»!"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "فابیوس در سرمقاله روزنامه دولتی ایران(!) و موگرینی در نشست خبری توافق هسته ای را فرصتی برای جهان امن تر توصیف کردند که به نوعی فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان را تا قبل از توافق تهدیدی  برای امنیت جهان معرفی می کند."

این روزنامه همچنین با انتشار عکسی از فابیوس می نویسد: "توبه کاسبکارانه فابیوس در تهران؛ قول پنهان به پژو ناجوانمرد!"

تیتر برخی دیگر از روزنامه ها در این خصوص به این شرح است:

قانون: "فابیوس خطاب به شرکت های فرانسوی: به تهران برگردید!"

فرهیختگان: "فابیوس با دعوتنامه رسمی اولاند به ایران آمد؛ روحانی میهمان الیزه"

ایران: "کارت دعوت «الیزه» برای روحانی"

جمهوری اسلامی: "فرانسه هم خواستار گسترش رابطه با ایران شد"

جام جم: "فابیوس: باید گذشته را جبران کنیم"

رویش ملت: "فابیوس: ایران کشوری با نفوذ در منطقه است"

حمایت: "فابیوس در تهران نقش «پلیس بد» را منکر شد"

حسبان: "دعوت اولاند از روحانی برای سفر به پاریس"

امین: "روحانی در دیدار با وزیر خارجه فرانسه: ایران در مسیر توافق، مستحکم است"

نسل فردا: "ایران و فرانسه در جاده دوطرفه"

کار و کارگر: "رییس جمهوری در دیدار وزیر خارجه فرانسه: توافق هسته ای باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کند"

***

توپ «برجام» در زمین هیات رئیسه

روزنامه "قدس" با بیان اینکه: "نمایندگان می گویند، مجلس در بررسی توافق هسته ای باید اثرگذار باشد." در تیتر یک خود نوشت: "توپ «برجام» در زمین هیات رئیسه"

روزنامه "کیهان" در تیتر یک خود نوشت: "نمایندگان مجلس در حساس ترین شرایط، نیامده به تعطیلات رفتند؛ بررسی برجام شاید وقتی دیگر!"

روزنامه "عصرایرانیان" در تیتر یک خود از قول "ابوترابی فرد در صحن علنی مجلس" نوشت: "رسیدگی به «برجام» از وظایف ذاتی مجلس است"

***

حذف یارانه یک میلیون پردرآمد

روزنامه "مردم سالاری" در تیتر یک خود از قول "قائم مقام وزیر کار" خبر داد: "حذف یارانه نقدی یک میلیون ثروتمند"

روزنامه "همشهری" نیز در تیتر یک خود نوشت: "فقط یارانه یک میلیون پردرآمد حذف شد"

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی باید یارانه 6 میلیون نفر ثروتمند حذف شود. وزارت رفاه همچنان درباره دلایل و اعلام شاخص های شناسایی افراد پردرآمد سکوت کرده است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام صمدی IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    سلام. بهترین خرید میتواند هواپیمای جنگی سوخو 35 روسی و رافایل فرانسوی باشد. برای هلی کوپتر نیز بهترین گزینه شرکتهای مالزی( البته جنگی نه ).