۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 298843

یک قاضی در ایالت جورجیا غرامت ۱۵۰ میلیون دلاری برای خانواده‌ای که پسر خردسالشان در آتش سوزی جیپ گرند چروکی مدل ۱۹۹۹ کشته شد را به ۴۰ میلیون دلار کاهش داد.

کاهش غرامت جیپ در پرونده مرگبار

به گزارش ایسنا، قاضی جی کوین چیسون، قاضی دکاتور کانتی در حکمی اعلام کرد خانواده رمینگتون والدن باید 30 میلیون دلار برای مرگ وی و 10 میلیون دلار بابت رنج و ناراحتی که متحمل شده‌اند، دریافت کنند. این قاضی همچنین با درخواست کرایسلر برای برگزاری دادگاه جدیدی مخالفت کرد و شواهد ارایه شده در طول دو هفته برگزاری دادگاه را بسیار محکم خواند.

 

کرایسلر اکنون به عنوان FCA US شناخته می‌شود که زیرمجموعه فیات کرایسلر اتوموبیل است.

 

سخنگوی شرکت FCA در واکنش به حکم جدید اعلام کرد کاهش مبلغ غرامت خطاهای بسیاری را که این حکم به آن آلوده است را درست نمی‌کند.

 

در حکمی که از سوی دادگاه منتشر شده، خاطرنشان شده که وکلای شاکیان این پرونده غرامت کاهش یافته را پذیرفته‌اند.

 

به گفته وکیل شاکیان، والدن چهار ساله روی صندلی عقب یک جیپ گراند چروکی مدل 1999 نشسته بود که از عقب خودروی دیگری به آن برخورد کرد و در نتیجه باک خودرو منفجر شد و آتش سوزی عقب خودرو را فراگرفت.

 

باک خودروی جیپ در عقب خودرو قرار گرفته که به گفته شاکیان، خودرو را در صورت تصادف از عقب، آسیب پذیر ساخته است.

 

سازمان ملی ایمنی آزادراه آمریکا و کرایسلر در ژوئن سال 2013 برای 1.56 میلیون دستگاه جیپ شاسی بلند به دلیل خطر آتش گرفتن باک خودرو در صورت تصادف از عقب فراخوان دادند.

 

این سازمان 51 مورد کشته در ارتباط با این مشکل را شناسایی کرده است. خودروهای معیوب شامل مدل سال 2002 تا 2007 جیپ لیبرتی و مدل سال 1993 تا 1998 گرند چروکی بودند.

 

بر اساس گزارش رویترز، سازمان ملی ایمنی آزادراه آمریکا فیات کرایسلر اتوموبیل را به دلیل کوتاهی در فراخوان مربوط به میلیونها خودرو، 105 میلیون دلار جریمه کرده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.