آتش سوزی شب گذشته در ساختمان مرکزی پلیس مالزی در کوالالامپور و آتش گرفتن اسناد بخش جنایی باعث گسترش شایعه نابود شدن اسناد فساد مالی دولتمردان این کشور جنوب شرق آسیا شد.

گسترش شایعه سوختن اسناد فساد مالی مالزی در آتش سوزی ساختمان مرکزی پلیس

به گزارش ایرنا، پلیس مالزی چندی پیش با هجوم به شرکت توسعه مالزی واحد موسوم به 'وان.ام.دی.بی' برخی اسناد این شرکت را برای انجام تحقیقات بیشتر منتقل کرد، اسنادی که گفته می شود در ارتباط با کسری بیش از 11 میلیارد دلاری این شرکت است و 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر نیز متهم به فساد مالی 700 میلیون دلاری در آن است.

پس از آتش سوزی در طبقه 10 ساختمان شماره 2 پلیس مالزی در پایتخت این کشور شایعاتی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که اسناد این فساد مالی بزرگ در آتش سوخته است.

این آتش سوزی یک روز پس از برکناری 'محی الدین یاسین' نخست وزیر مالزی و چند وزیر بدنبال انتقاد از نخست وزیر بر سر فساد مالی و تاکید بر رسیدگی به آن اتفاق افتاد. این انتقاد باعث تغییر و تحول زیاد در کابینه مالزی شد و در اقدامی تعجب آور چهار نفر از اعضای ائتلاف حاکم و عضو پارلمان که در کمیته حساب های عمومی مجلس نیز عضویت دارند و در انجام تحقیقات فساد مالی در 'وان.ام.دی.بی' مشارکت داشتنند، ارتقا یافتند.

'نور جازلان محمد' یکی از این افراد اکنون به عنوان معاون وزیر کشور انتخاب شده است. یکی دیگر از آن ها وزیر و دو نفر دیگر نیز معاون وزیر شده اند.

'عبدالغنی پاتایل' دادستان کل مالزی نیز با ادعای بیماری از ادامه کار کنار گذاشته شد و جای خود را به 'اپندی علی' داد.

دادستان کل مالزی هدایت تیم تحقیق اتهام های مربوط به شرکت توسعه مالزی واحد که ادعا می شود 700 میلیون دلار از بودجه آن به حساب نجیب منتقل شده را بر عهده داشت.

بدنبال این تحولات و آتش سوزی در مرکز پلیس مالزی شایعات به صورت گسترده در خصوص نابود شدن اسناد این فساد مالی منتشر شد، تا جایی که 'خالد ابوبکر' بالاترین مقام پلیس این کشور را به واکنش واداشت و اعلام کرد آتش سوزی در راهرو طبقه 10 بخش تحقیقات جنایی در مقر پلیس فدرال اتفاق افتاده و تعدادی اسناد بی اهمیت و کتاب سوخته است.

24 ماشین آتش نشانی از سه ایستگاه پس از دریافت تماس ساعت 19 و 20 دقیقه شب گذشته وارد منطقه و ساختمان قدیمی پلیس شده و آتش را خاموش کردند.

رئیس پلیس مالزی در این بیانیه خواستار پایان شایعات شد و تاکید کرد تنها اسناد قدیمی و بی اهمیت در این آتش سوزی از بین رفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.