قدس آنلاین: عضو کمیسیون کشاورزی، اّب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: وارادت بی رویه برنج بسیاری از فرصت‌های شغلی در کشور را به آتش می کشد ، بنابراین وزارت جهاد و کشاورزی باید در گام نخست مسببان این مشکل را شناسایی و در گام دوم تحویل مراجع قضایی بدهد.

واردات بی رویه برنج فرصت های شغلی کشور را به آتش می کشد

به گزارش قدس آنلاین ازاصفهان، علی ایرانپور با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار ما افزود: برنج‌های خارجی به طریق فله‌ای  و انبوه همچنان وارد کشور می‌شوند، وارداتی که کشاورزان را برای سرمایه گذاری در این عرصه  دلسرد کرده است.

وی اظهارداشت: برنج‌های خارجی به طریق فله‌ای وارد کشور می‌شوند، اما در زمان توزیع در بسته‌های مختلف با مارک تقلبی در بازار پخش می‌شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی، اّب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه رتبه اول کیفیت برنج در اختیار ایران است، اما متاسفانه برخی از دست های پنهان برنج ایرانی را به خارج کشور صادر می‌کنند تا فضا برای واردات برنج های خارجی باز شود.
 وی با بیان اینکه برنج ایرانی از لحاظ بهداشتی از برنج‌هایی خارجی هم مناسب تر است، تاکید کرد: برنج خارجی تنها شاید ظاهر مناسبی داشته باشند، اما بسیار بی‌کیفیت هستند.
ایرانپور ادامه داد: واردات بی رویه برنج، کشاورزان را برای سرمایه گذاری در این عرصه  دلسرد کرده، زیرا کشاورزان باید برنجی را که با زحمت فراوان برای برداشت آماده می کنند را با بهای ناچیز به دلالان بفروشند.
وی تاکید کرد: برنج ایرانی نیازمند یک برنامه ریزی مدون است، اما شاهدیم که وزارت جهاد کشاورزی اقدامات کارآمدی در این راستا اتخاذ نمی کند.
عضو کمیسیون کشاورزی، اّب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جالب اینجاست که در زمان برداشت برنج ایرانی واردات برنج خارجی رونق می گیرد و وزارت کشاورزی توجهی به واردات فله ای برنج ندارد.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسماعیل هستم کارگر کفاشی در سمنان IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 0
    خیلی چیزها داره به کشور وارد می شه مثل کفش های چینی که ما رو هم به بدبختی کشیده و فقط شعار می دن که حمایت از تولید ملی می کنیم در حالی که جلوی واردات را نمی گیرن، خب حتما نفع داره براشون...!!!