پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین: دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی‌های کشور گفت: با وجود گذشت ۱۵ سال از تأسیس و شروع فعالیت شورای نظارت بر اسباب بازی هنوز نتوانسته ایم ۸ دستگاه ناظر در زمینه بازار اسباب بازی را باهم هماهنگ کنیمبه طوری که در حال حاضر ۹۵ درصد اسباب‌بازی‌های موجود در بازار کشور ملی نیستند.

افزایش واردات غیرقانونی اسباب بازی به کشور/ ۹۵ درصد بازار اسباب‌بازی‌های موجود در بازار کشور ملی نیستند!

به گزارش قدس آنلاین ازاصفهان، محمدحسین فرجو در حاشیه برگزاری نمایشگاه اسباب بازی در اصفهان درگفت و گو با خبرنگاران افزود: برگزاری نمایشگاه‌های اسباب بازی در ایجاد فضایی نشاط انگیز برای خانواده‌ها که با جدیدترین تولیدات اسباب بازی داخلی آشنا شوند و همچنین تولیدکنندگان این لوازم نیز بتوانند در فضای نمایشگاه یکدیگر را پیدا کنند، بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: در حوزه نمایشگاه‌های اسباب بازی و تجهیزات بازی خلأ وجود دارد و تاکنون کم کاری شده است.
دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی‌های کشور گفت: سالانه حدود 15 تا 20 نمایشگاه تخصصی و بزرگ در زمینه لوازم و تجهیزات بازی در کشور برگزار می شود اما همچنان نیاز به افزایش تعداد نمایشگاه ها احساس می شود.
فرجو خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین معضلات کشور در زمینه اسباب بازی، ورود غیرقانونی اسباب بازی از مبادی غیرقانونی و گاه قانونی است.
وی ادامه داد: با وجود گذشت 15 سال از تأسیس و شروع فعالیت شورای نظارت بر اسباب بازی هنوز نتوانسته ایم 8 دستگاه ناظر در زمینه بازار اسباب بازی را باهم هماهنگ کنیم.
وی با اشاره به اینکه این شورا تنها سیاست گذار حوزه اسباب بازی است، گفت: این شورا مجوز بازرسی و یا پلمب و ضبط کالا ندارد و دستگاه های نظارتی مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره اماکن و لازم است مؤسسه استاندارد در این زمینه با شورا همکاری کنند.
فرجو تأکید کرد: تا سال 81 ورود اسباب بازی به کشور ممنوع بود اما از این سال تصمیم گرفته شد با نظارت و کنترل فرهنگیِ شورا اجازه ورود به اسباب بازی های خوب خارجی به کشور داده شود.
به گفته وی در سال 81 تنها یک درصد از اسباب بازی های وارداتی را اسباب بازی های خلاقه، فکری، آموزشی و کمک آموزشی تشکیل می داد اما در سال 93 این رقم به 15 درصد افزایش یافته است.
دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی با اشاره به اینکه در سال90 واردات اسباب بازی به کشور با حجم مبادلات 48 میلیون دلاری به اوج خود رسیده بود، گفت: در سال 91 به دلیل اختلاف قیمت دلار و ریال و سه برابرشدن ارزش دلار در کشور، واردات اسباب بازی به ایران 55 درصد کاهش یافت.
وی ادامه داد: با کاهش واردات اسباب بازی، تولید داخلی در این زمینه جهش یافت به طوریکه در سال 93، این شورا 362 پرونده در حوزه ثبت اسباب بازی را بررسی کرده که ورود این تعداد پرونده در یک سال به شورای نظارت بر اسباب بازی بی سابقه بوده است.
وی با تأکید بر اینکه همچنان تنها 5 درصد اسباب بازی های موجود در بازار ایران تولید ملی است، ابراز امیدواری کرد: با به وجود آمدن جهش مذکور از سال گذشته در زمینه تولید اسباب بازی و نیز حمایت ارگان های فرهنگی و به ویژه معاونت فناوری ریاست جمهوری، این رقم در سال های آینده به 25 درصد افزایش یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.