در جریان دیدار «علی اصغر خاجی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با «نیه چن شی» رئیس جدید تلویزیون مرکزی (سی سی تی وی) این کشور، گسترش همکاریهای دو کشور در حوزه رسانه ای مورد تاکید قرار گرفت.

ایران و چین بر توسعه همکاریهای رسانه ای تاکید کردند

به گزارش ایرنا به نقل از بخش مطبوعاتی سفارت ایران در پکن، «خاجی» در این دیدار، نقش و اهمیت رسانه های خبری را در آگاهی دادن به مردم مهم دانست و بر گسترش همکاری در بخش های مختلف رسانه ای بین دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در افزایش شناخت مردم و نخبگان ایران و چین از کشورهای یکدیگر گفت: روابط ایران و چین در دو سال اخیر از رکورد بی سابقه دیدارهای روسای جمهور و انجام دهها ملاقات مقامات مختلف بهره مند بوده و هم اکنون پس از رفع تحریم ها موانع گسترش همه جانبه روابط از میان رفته است. 

سفیر ایران در پکن در ادامه با یادآوری یادداشت تفاهم همکاری های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با شبکه تلویزیونی «سی سی تی وی» در خرداد ماه امسال، آمادگی طرف ایرانی را برای اجرای مفاد آن از جمله تقویت مبادله خبر، فیلم، سریال و همچنین تولیدات مشترک تلویزیونی اعلام کرد. 

«نیه چن شن» نیز در این دیدار که عصر روز گذشته - چهارشنبه - صورت گرفت، ایران و چین را دوستان دیرینه ای خواند که در حال حاضر از مواضع نزدیکی در موضوعات منطقه ای و بین المللی برخوردارند.

او یادآور شد که رسانه های دو کشور تاکنون برای ارتقای این روابط نقش مهمی ایفا کرده اند. 

رئیس جدید «سی سی تی وی» ضمن مهم خواندن یادداشت تفاهم امضا شده با سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران، این یادداشت همکاری را برای شبکه «سی تی وی» دارای اهمیت دانست.

او یادآور شد: تلویزیون مرکزی چین آمادگی دارد در جهت اجرای سند امضا شده، همکاری و مناسبات خود با طرف ایرانی بویژه در زمینه تبادل گسترده و منظم اخبار و نیز تولید برنامه های مشترک از جمله برنامه های مربوط به راه ابریشم را گسترش دهد. 

بنابر این گزارش، دو طرف همچنین توافق کردند، به همکاری و تماسهای خود در جهت عملی نمودن مفاد یادداشت تفاهم همکاری میان «صدا وسیما» و «سی سی تی وی» ادامه دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.