یک سخنگوی پلیس انگلیس روز چهارشنبه گفت که زنی ۳۰ ساله در فرودگاه شهر بیرمنگام به ظن تلاش برای رفتن به کشور سوریه، توسط واحد پلیس ضد تروریسم دستگیر شده است.

دستگیری یک زن انگلیسی در فرودگاه بیرمنگام به ظن سفر به سوریه

به گزارش ایرنا، سخنگو پلیس میدلندزغربی اعلام کرد این زن درحالی در فرودگاه بیرمنگام توسط افسران پلیس دستگیر شد که سه فرزندش نیز با وی بوده اند.

این سخنگو بابیان اینکه کودکان این زن 30 ساله تحت مراقبت قرار دارند، گفت که خانه این زن و برخی آدرس های دیگر در ارتباط با ماجرا، توسط نیروهای پلیس انگلیس مورد بازرسی قرار گرفته اند. 

وی گفت که این زن حداکثر 36 ساعت تا قبل از تفهیم اتهام می تواند در بازداشت باشد که بعد از حضور در دادگاه یا بی گناه شناخته شده و آزاد می شود و یا با قید وثیقه تا زمان فرارسیدن زمان دادگاهش و یا انجام تحقیقات تکمیلی به صورت مشروط آزاد می گردد.

از اوایل سال جاری میلادی این برای چندمین بار است که گزارشی هایی در خصوص تلاش خانواده های انگلیسی و نیز زنان و دختران این کشور برای رفتن به سوریه جهت پیوستن به گروه های افراطی منتشر می شود.

منابع انگلیسی در تیرماه گذشته ، گزارش دادند اعضای یک خانواده 12 نفره انگلیسی بنگلادشی تبار، به احتمال قوی به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوسته اند.

در اواخر ماه گذشته نیز گزارش شده بود که سه خواهر انگلیسی اهل برادفورد به همراه 9 فرزندانشان، و بدون اطلاع همسرانشان، به طور مخفیانه به سوریه رفته اند. 

بر اساس گزارش های رسمی در حدود 700 انگلیسی که در میان آنها شماری زن و دختر بسیار جوان بوده اند، از زمان شروع درگیری ها در سوریه به این کشور رفته اند هرچند برآورد می شود نیمی از آنها برگشته باشند. 

به گفته دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس بیشتر این افراد از طریق خاک ترکیه برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی ازجمله داعش به سوریه رفته اند. 

روزنامه ساندی اکسپرس اخیرا در گزارشی بابیان اینکه حداقل یک هزار و 600 انگلیسی به گروه داعش پیوسته اند، نوشته بود: آمار واقعی افرادی که از انگلیس به گروه تروریستی داعش پیوسته اند، دست کم دو برابر بیشتر از آمارهای رسمی است. 

گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب برخی از کشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.