قدس آنلاین: رییس انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان گفت: افزایش ۱۱۰ هزار تومان حق بیمه از توان پرداخت کارفرمایان خارج است.

افزایش ۱۱۰ هزار تومان حق بیمه اجحاف به کارفرمایان است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سیدمحسن پورسعید دز این باره اظهارداشت: افزایش هزینه های تولید باعث پایین آمدن کیفیت محصولات و رکود تولید می شود این در حالی است که با توجه به برداشتن تحریم ها باید کیفیت به بالاترین حد خود برسد تا توان رقابت با بازار جهانی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پس از تحریم ها، اگر واردات مانند قبل باشد، به زیان تولید داخل تمام می شود، اظهار کرد: یک طرفه بودن جاده تجارت به طرف واردات، محصولات بدون کیفیت چینی را که افیون تولید داخل است، به سمت کشور سرازیر می کند و جلوی پیشرفت و قدرت رقابت صنعت داخل را می گیرد.

وی ادامه داد: اگر این جاده دو طرفه باشد، از صادرات حمایت شود و سازمان استاندارد هم در بالا بردن کیفیت، تولیدات داخلی را یاری کند، می توانیم در دوران پساتحریم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی در خصوص اقداماتی که دولت باید در دوران پس از تحریم انجام دهد، گفت: تعرفه های گمرکی برای کالاهایی که تولید مشابه داخلی دارند، باید افزایش پیدا کند و واردات با کنترل بیشتری انجام شود.

پورسعید با بیان اینکه در داخل به تولیدکننده میدان بدهند، افزود: وام های ارزان قیمت اعطا شود. به تجار آموزش داده شود که به ازای هر جنسی که وارد می کنند، کالایی را هم صادر کنند. مشکلات مرتبط با مالیات و بیمه حل شود.

وی با تاکید بر اینکه رکن اصلی صادرات، کنترل کیفی است، ذکر کرد: تولیدکنندگان هم باید بخش کنترل کیفی خود را تقویت کنند تا بتوانند از حیثیت برند خود پاسداری کنند.

 رییس انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان ادامه داد: متاسفانه استاندارد کشور ما به دلیل نداشتن حمایت های بالادستی، نتوانسته آنطور که باید عمل کند و مرجعی مانند دستگاه قضایی یا نهاد ریاست جمهوری به حمایت قاطع از سازمان استاندارد بپردازند.

پورسعید با بیان اینکه در حال حاضر نمره کالای برقی ایرانی از 100، هشتاد است، افزود: این در حالی است که امتیاز کالای چینی بین 20 تا 30 است.

وی تاکید کرد: با حمایت دولت می توان 20 امتیاز دیگر را هم کسب کرد، به طور مثال تولیدکنندگان نمونه کشوری در حوزه تولید و استاندارد، از معافیت های مالیاتی و بیمه ای برخوردار شوند.  

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.