۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 298886

معاون عربی و افریقا وزارت خارجه کشورمان اقدام تروریستی اخیر در بحرین را به شدت محکوم کرد.

نصیحت امیر عبداللهیان به وزیر خارجه بحرین

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با ایسنا) در واکنش به انفجار اخیر در ستره بحرین و ادعای وزیر خارجه این کشور مبنی بر این‌که «داعش سنی و شیعه سرشت واحدی دارند و ایران در پشت این اقدام در بحرین قرار دارد» افزود: اقدام تروریستی اخیر در بحرین را قویا محکوم می کنیم. ادعای بحرین مبنی بر دستگیری فردی مسلح و مرتبط با ایران به هیچ وجه صحت ندارد.

وی ادامه داد: انتشار این خبرسازی، آن هم در زمان شروع سفر سازنده و مثبت منطقه‌ای وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که حامل بهترین پیام‌ها برای منطقه است و تداوم اتهامات به ایران ، کاملا هدفمند صورت می‌گیرد.

وی افزود: متاسفانه رفتار طائفه‌ای برخی عناصر افراطی در درون حکومت بحرین و توهین عامدانه‌ آنان به اعتقادات مذهبی مسلمانان منجر به ایجاد فاصله عمیق بین حکومت و مردم شده است.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان به وزیر خارجه بحرین نصیحت کرد که بجای تحریک و تشویق فتنه مذهبی در بحرین و منطقه، به ایفای نقشی مثبت و سازنده در قبال امنیت جمعی منطقه و ایجاد أشتی ملی بین حکومت بحرین و مردمش بیاندیشد.

وی تاکید کرد: تداوم نقض سیتماتیک حقوق بشر و تشدید فضای امنیتی در بحرین اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند؛ چراکه تهران صرفا از راهکار سیاسی در قبال بحرین حمایت می‌نماید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.