قدس آنلاین - ایلام – غلامرضا محمدمرادی : طی آیین با شکوهی و با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور، استاندار ایلام، جمعی از مدیران استانی و محلی، بزرگان و مردم این منطقه، از سوی بنیاد علوی تعداد ۸۰۰فقره سند مالکیت اراضی روستای زنجیره علیا از توابع شهرستان چرداول به صاحبان و مالکان اهداء گردید.

اهدای ۸۰۰ فقره سند مالکیت اراضی در ایلام از سوی بنیاد علوی

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در این مراسم با بیان اینکه خدا را شاکرم که این توفیق نصیبم شد که بار دیگر به استان ایلام سفری داشته باشم، گفت: اولین سفر بنده به ایلام در سال ۱۳۶۰ بوده است و از آن به بعد نیز به تناسب مسؤلیت ها و مأموریت هایی که داشته ام، بارها به این استان شهیدپرور و مقاوم سفر نموده ام.

مهندس محمد سعیدی کیا با اشاره به اینکه مردم استان ایلام ضعیف نیستند و بسیار قوی و قدرتمند می باشند چرا که در 8 سال دفاع مقدس در برابر دشمنان جانان جنگیدند، افتخار آفریدند و از خانه و کاشانه خود مهاجرت نکردند، اظهار داشت: امکانات استان  کم است و از این منظر محرومیت بسیار مشهود است و همه ما باید با توسعه امکانات در راستای محرومیت زدایی در این استان گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری در کل استان ایلام ۱۵۰۰ فقره سند تا پایان سال برای صاحبان اصلی املاک و اراضی صادر می شود، افزود: امروز و در این آئین، اسناد مالکیت 14 مالک به نیابت از 800 نفر، اهداء می شود و در شهریورماه سال جاری نیز 500 فقره سند مالکیت مالکان اصلی در شهرستان ایوان اهداء و 200 سند باقی مانده نیز تا پایان سال جاری صادر و به صاحبان واقعی اراضی  اهدا می شود.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از صدور 16 هزار سند مالکیت صاحبان اراضی در کشور تا پایان سال جاری خبرداد و بیان داشت: امیدواریم که با پیگیری بی وقفه این بنیاد و همکاری و همراهی مردم و مسئولان مربوطه، طی 2 سال آینده تمام اسناد مالکیتی مورد نظر این بنیاد، صادر و به صاحبان حقیقی این اراضی اهداء شوند.

مهندس محمد سعیدی کیا عدم مراجعه افراد و صاحبان اراضی برای صدور سند مالکیت را عمده ترین مشکلات فراروی این بنیاد برای مستند سازی اراضی عنوان و تصریح کرد: انتظار می رود که مردم و صاحبان اراضی ضمن مراجعه به بنیاد علوی، همکاری و تعامل مناسبی با مجموعه های این بنیاد در راستای پیشبرد اهداف داشته باشند.

وی به عنایات و توجهات مقام معظم رهبری به بنیاد مستضعفان کشور اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: این بنیاد قبلاً به بنیاد پهلوی مشهور بوده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به بنیاد علوی تغییر نام یافت و پس از چندین سال انتظار، بالاخره با عنایات ویژه رهبر فرزانه انقلاب و با رهنمودهای ارزشمند معظم له، در سراسر کشور زمینه مستند سازی اراضی و اهداء اسناد مالکیتی به مردم  فراهم شده است.

مدیر عامل سازمان املاک و اموال بنیاد مستضعفان کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه دامداری بزرگ صنعتی در ایلام احداث و راه اندازی می شود، گفت: تامین منابع آب و زمین مورد نیاز این طرح اقتصادی توسط استانداری انجام و اعتبار مورد نیاز آن نیز از سوی بنیاد تأمین خواهد شد.

حسن کاری با اشاره به اینکه برای تسریع در اجرایی شدن این طرح بزرگ اقتصادی بخشی از اعتبار مورد نیاز آن از طریق تسهیلات بانکی مناسب تأمین خواهد شد، اظهار داشت: تحقیقات لازم جهت ایجاد صنایع تبدیلی در این منطقه توسط بنیاد در دست بررسی است و انشاءالله به سرانجام خواهد رسید.

مدیر عامل سازمان املاک و اموال بنیاد مستضعفان کشور به حمایت و مشارکت این بنیاد از طرح های با توجیه اقتصادی و فنی مناسب در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: چنانچه مردم طرح هایی با توجیه اقتصادی مناسب برای اشتغالزایی داشته باشند، قطعاً این بنیاد حمایت و مشارکت لازم  را معمول خواهد داشت.

گفتنی است این مراسم با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور، استاندار، مدیران استانی و محلی، بزرگان، ریش سفیدان، جمع زیادی از مردم منطقه و اصحاب مطبوعات و رسانه ها، در محل مسجد روستای زنجیره علیا به طرز باشکوهی برگزار و به تعدادی از مالکان، اسناد مالکیتی  اهداء شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.