قدس آنلاین لرستان- مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: روز جمعه نهم مردادماه همزمان با روز ملی انتقال خون کلیه پرسنل سازمان انتقال خون لرستان با شرکت در نماز جمعه این هفته طرح شمیم خدمت را برای خدمت رسانی به همشهریان و هم استانی های گرامی برگزار می کنند.

طرح شمیم خدمت در مصلای الغدیر خرم آباد برگزار می شود

دکتر امیر حسین تروند در گفتگوی اختصاصی با بهرام بهرامی خبرنگار قدس آنلاین از خرم آباد، اظهار کرد : هرساله درطی دو مرحله مراسم روز انتقال خون به صورت جهانی در روز 24 خردادماه و در روز نهم مردادماه به صورت ملی برگزار می شود .

 وی افزود: هفته انتقال خون در کشور هر ساله از روز سوم مرداد ماه تا نهم مردادماه به  صورت هفتگی برگزار می شود .

دکتر غلامحسین تروند با اشاره به برنامه های انجام شده سازمان در روز انتقال خون تصریح کرد : روز جمعه نهم مردادماه همزمان با روز ملی انتقال خون کلیه پرسنل سازمان انتقال خون لرستان با شرکت در نماز جمعه این هفته طرح شمیم خدمت را برای خدمت رسانی به همشهریان و هم استانی های گرامی برگزار می کنند.

وی تصریح کرد: در این روز همچنین یک اکیپ خون گیری در محل مصلی الغدیر خرم آباد مستقر خواهد شد تا از مومنان و نمازگزاران شرکت کننده  در مراسم باشکوه نماز جمعه و کسانی که شرایط خون گیری را داشته باشند کار خون گیری انجام شود .

مدیرکل انتقال خون لرستان در ادامه با اشاره به عملکرد چهار ماهه سازمان انتقال خون لرستان در سال 94،  بیان داشت : در طی این مدت 16 هزار و 570 نفر به مراکز خون گیری استان مراجعه کرده اند که این میزان مراجعه نسبت به سال 93 در همین زمان، دو درصد کاهش داشته است .

وی افزود : از این تعداد مراجعه کننده در چهار ماهه اول امسال، 13 هزار و 599 نفر شرایط اهدای خون را داشته اند که این میزان 3/1 درصد نسبت به سال قبل در همین زمان افزایش داشته است .

تروند یادآور شد: از این تعداد، 12 هزار و 428 نفر مرد بودند که این میزان مراجعه آقایان نسبت به سال گذشته 17/2 درصد افزایش پیدا نموده است، همچنین 1171 نفر از این افراد را بانوان تشکیل داده اند که نسبت به سال گذشته 8/6 درصد کاهش داشته است، این درحالی است که استان لرستان طی پنج سال گذشته به صورت پنج سال  متمادی رتبه ی اول  مشارکت بانوان در امر اهدای خون را به خود اختصاص داده بوده است .

وی اضافه نمود:  لذا از کلیه بانوان استان لرستان تقاضامندیم تا با مشارکت بیشتر در امر اهدای خون به این امر کمک نمایند تا دوباره استان را به جایگاه پنج سال گذشته خود در حوزه مشارکت فعال بانوان در سطح کشور بازگردانیم .

مدیرکل انتقال خون لرستان تعداد اهداء کنندگان خون مستمر  در استان  را شش هزار و 483 مورد اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان  اهداء کننده خون در استان نسبت به سال گذشته با دو درصد کاهش مواجه شده است، همچنین تعداد  ده هزار و 685 نفر از اهدا کنندگان خون استان  هم  به افراد متاهل اختصاص دارد .

وی همچنین تعداد تعداد خون های اهدایی به مراکز درمانی استان را 9073   مورد اعلام کرد و گفت: این میزان خون اهدایی به مراکز درمانی استان سه درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

تروند ادامه داد: با توجه به اینکه استان لرستان در طی سال های گذشته مازادی از خون های اهدایی خود را به سایر استان های کشور ارسال می کرده است اما  امسال تنها سه هزارو 947 مورد از آنها را به خارج از استان خارج کرده و مابقی را در خود استان مصرف کرده ایم که این میزان سه درصد نسبت به مدت مشابه 4 ماهه سال گذشته کاهش داشته است .

مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به سخنانی از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم آباد در خصوص اهمیت و ارزش والای کار اهدای خون، بیان داشت: حضرت حجت الاسلام میرعمادی در سخنانی  اهدای خون سالم  را از مدرسه سازی هم بالاتر و والاتر دانسته اند و همچنین در جایی دیگر اهدای خون را از بهترین کارها معرفی کرده اند که می تواند جایگزین برتری نسبت به سایر امور حسنه باشد چراکه هر فردی اهدای خون می کند با این عمل به سه نفر حیات دوباره می بخشد .

دکتر تروند در پایان با تبریک روز ملی انتقال خون به کلیه همکاران و پرسنل سازمان انتقال خون استان و کلیه اهدا کنندگان خون لرستانی تاکید کرد: از کلیه هم استانی ها ی عزیز لرستانی تقاضا داریم که با پاسداشت این کار نیک و ارزشمند اهدای خون ما را در ارایه خدمات رسانی بهتر و کمک به نیازمندان این مایه سرخ حیاتی و انسانی یاری نمایند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.