قدس آنلاین لرستان- مدیرعامل شرکت غله لرستان گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم در استان تاکنون 236 هزارتن گندم از کشاورزان از طریق 50 مرکز خرید وتوسط 47 هزار محموله به مراکز خرید گندم استان منتقل وخریداری شده اند که از این میزان گندم خریداری شده چهار هزار و 830 تن گندم دوروم و مابقی گندم معمولی می باشند .

خریداری 236 هزار تن گندم از کشاورزان لرستان

فرشاد بهاروند در گفتگو  با خبرنگار قدس آنلاین از خرم آباد اظهار کرد : از ابتدای فصل برداشت گندم در استان تاکنون 236 هزارتن گندم از کشاورزان از طریق 50 مرکز خرید وتوسط 47 هزار محموله به مراکز خرید گندم استان منتقل وخریداری شده اند که از این میزان گندم خریداری شده چهار هزار و 830 تن گندم دوروم و مابقی گندم معمولی می باشند .

وی با اشاره به میزان ظرفیت مراکز ذخیره سازی گندم در استان، افزود: ظرفیت مراکز ذخیره سازی گندم در استان 563 هزارتن می باشد که از این میزان 205 هزار تن مربوط به بخش دولتی و 358 هزارتن دیگر مربوط به بخش خصوصی است .

مدیرعامل شرکت غله لرستان تصریح کرد: سیلو های خصوصی و دولتی خدماتی شامل انبارهای مکانیزه ، سیلو های فلزی و بتنی هستند که دارای استاندارد های قابل قبول برای نگهداری گندم خریداری شده از کشاورزان لرستانی می باشد .

بهاروند بیان داشت: بیشترین میزان خرید گندم در سال جاری از کشاورزان به شهرستان ازنا با 41 هزار و 255 تن بوده است این در حالی است که شهرستان کوهدشت که تاکنون به عنوان قطب اول کشت گندم در استان محسوب می شد متاسفانه به علت کمبود بارش ها و خشکسالی سال جاری از میزان 68 هزارتن برداشت گندم در سال 1393 به 15 هزار و 870 تن کاهش پیدا کرده است .

وی در ادامه به تفکیک به تشریح میزان ذخیره سازی گندم در هر یک از سیلو های شهرستان های استان پرداخت و اظهار داشت : در سطح شهرستان خرم آباد ، سیلوی بتنی کمالوند با ظرفیت 50 هزارتن ، سیلوی  بتنی قدیم با ظرفیت 16 هزارتن و  انبار سوله ای ماسور با ظرفیت 20 هزارتن می باشد .

بهاروند اضافه کرد:  در شهرستان بروجرد  نیز در دو سیلوی شماره یک و دو به ترتیب هر کدام با ظرفیت های هشت هزارتن و 27 هزار و 500 تن کار ذخیره سازی گندم خریداری شده کشاورزان این شهرستان را انجام می دهند.

مدیرعامل غله لرستان همچنین یادآور شد: در شهرستان ازنا نیز در دو مرکز شماره یک با ظرفیت 16 هزارتن و شماره دو با ظرفیت 27 هزار تن  گندم های خریداری شده کشاورزان شهرستان ذخیرهمی شود؛ در شهرستان کوهدشت هم انبار بتنی مکانیزه کوهدشت با ظرفیت 40 هزارتن پذیرای ذخیره گندم های خریداری شده کشاورزان این شهرستان است.

 وی خاطر نشان ساخت: درکل 205 هزارتن از گندم های ذخیره شده در سیلوهای شهرهای استان مربوط به بخش دولتی است .

بهاروند در ادامه با اشاره به قیمت خریداری شده گندم در سال 1394 بیان داشت : در سال جاری قیمت خرید تضمینی گندم معمولی مازاد بر نیاز کشاورزان با احتساب چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیر مفید ، 1155 تومان است و قیمت تضمینی خرید گندم دوروم( گندم مرغوب تر ) مازاد بر نیاز کشاورزان با احتساب چهاردرصد افت مفید و دو درصد افت غیر مفید 1188 تومان می باشد .

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.