قدس آنلاین- خراسان رضوی: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای بحث سلامت دهان و دندان دانش آموزان خراسان رضوی خبرداد.

به زودی مدرسه بزرگ انرژی هسته ای را در مشهد کلنگ می زنیم/اختصاص ۱۵ میلیارد برای سلامت دهان و دندان دانش آموزان

به گزارش قدس آنلاین مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی،   ظهر امروز  درجلسه شورای سلامت استان که باحضور نماینده ۶ دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان رضوی  برگزارشد، گفت: ۵ میلیون تومان از این اعتبارات تعلق گرفته به بحث "آموزش "سلامت دهان  و دندان دانش آموزان اختصاص پیدا کرده است.

سید جواد حسینی افزود: در دولت تدبیر و امید، برند اول سلامت  که  در عرصه سلامت با توجه به نیاز ضروری مردم، حضور خوبی پیدا کرده است.

وی درادامه با اشاره به برند دوم گفت: دومین برند درسیاست خارجی است که به نتایجی دست یافت که پیرو این نتایج با حضور دکتر ظریف و صالحی ، به زودی مدرسه بزرگ انرژی هسته ای را در مشهد کلنگ می زنیم.

حسینی  با اشاره به اینکه مهر باشکوهی را برای سال تحصیلی 94 و 95 آغاز خواهیم کرد، گفت: تا امروز 882 هزار و 602 دانش آموز در فرایند ثبت نام مدارس ثبت نام کردند که 72 درصد دانش اموزان را تشکیل می دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: اساسنامه شورای سلامت برای تامین و ارتقاء و حفظ سلامت دانش آموزان  به تصویب رسیده که با همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، در این زمینه رضایتمندی حاصل شده است.

وی افزود: شورای سلامت، مدرسه محوری را به عنوان کانون پرورشی، بهداشتی، سلامت، تحصیلی از لحاظ کیفی درنظر دارد ودرهمین راستا سامانه اموزش مجازی  از 120 هزار ساعت به 500 هزار ساعت آموزشی برای دانش اموزان و فرهنگیان ارتقاء پیدا می کند.

حسینی  با بیان اینکه سامانه آموزش مجازی سلامت، سامانه ای تاثیرگذار و  فراگیر است، گفت: در استان خراسان هزار و 500 مدرسه مروج سلامت داریم.

وی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواست،  دو مدرسه پسرانه و دخترانه  را به عنوان مدرسه ویژه مروج سلامت برنامه ریزی کنند و بطور ویژه این مدرسه ها را به شکل تجربی ببینند و  به عنوان مدارس مروج سلامت طرح حامی و طرح 100 دبیرخانه و 100 مدرسه رااجرایی کنند.

حسینی بااشاره به 73 تفاهم نامه با دستگاههای مختلف گفت: تفاهم نامه برخی نهادها هنوز روی کاغذ مانده است و بعضی سازمانها مانند دانشگاه علوم پزشکی ، اداره کل اوقاف و امور خیریه ، صنعت و معدن، فنی حرفه ای، محیط زیست، برنامه های خود را در زمینه مدرسه یاری و طرح 100 دبیرخانه 100 مدرسه به خوبی اجرایی و عملیاتی کرده اند.

در ادامه این جلسه،معاونت پژوهش و معاونت تربیت بدنی و سلامت و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و 6 شهرستان مشهد به ارائه نظرات خود در این زمینه پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.