قدس آنلاین:قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیمای جهموری اسلامی ایران در امور فنی و رسانه های نوین گفت: در دنیای امروز دسترسی به تکنولوژی های برتر ارتباطی و رسانه ای یک ضرورت است که باید به انجام برسد.

دسترسی به تکنولوژی های برتر ارتباطی یک ضرورت است

به گزارش قدس آنلاین مهدی اخوان بهابادی در مراسم افتتاحیه پروژه های فنی صدا و سیمای خراسان رضوی که در سالن آمفی تئاتر مجموعه فرهنگی رضوان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به پیشرفت هایی که تمام کشورها در عرصه تکنولوژی های ارتباطی داشته اند باید هم اکنون در رقابت با رسانه های بزرگ دنیا از تلویزیون دیجیتال به مرحله تلویزیون تعاملی رسید.

وی  تصریح کرد: رسیدن به این تکنولوژی در ایران از مناظری برای ایران یک موضوع بسیار مهم است زیرا دیگر دوره رسانه های یک سویه که تنها پیام را به مخاطب رسانده و در مقابل بازخورد آنها عکس العملی ندارند به اتمام رسیده و باید زیرساخت های لازم برای بهبود خدمات رسانی به مردم در قالب افتتاح تلویزیون تعاملی گام برداشت.

قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیمای جهموری اسلامی ایران در امور فنی و رسانه های نوین با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه فناوری های نوین ارتباطی خاطرنشان کرد: در راستای توجه به منویات این مقام عظمی تلویزیون تعاملی تا پایان امسال به بهره برداری رسیده و با چند سال فاصله در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

اخوان بهابادی ادامه داد: همچنین به وجود آوردن امکان بازگشت زمانی برنامه ها و انتخاب درخواستی نیز برای توسعه رسانه ملی در تلویزیون ها  در دستور کار قرار گرفته است.

گسترش رسانه ملی جوانان را از گرایش به ماهواره دور می کند

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان درخواست هایی که مردم نقاط مختلف استان دارند گفت: یکی از خواسته های اصلی مردم استان قرار گرفتن محل سکونت آنها زیر پوشش شبکه دیجیتال برای روی نیاوردن جوانان به سمت ماهواره است.

علیرضا رشیدیان اظهار کرد: هم اکنون در دوره ای زندگی می کنیم که به عصر اطلاعات و ارتباطات موسوم بوده و بسیاری از رسانه ها به ویژه در دنیای غرب خطوط قرمز انسانی را رد کرده و فرهنگ نامناسب خود را به جوانان کشور ما القا می کنند.

وی تصریح کرد: برای مبارزه با این معضل باید زیرساخت های رسانه ای در کشور به ویژه استان خراسان رضوی تقویت شده  تا بتوان راستای تقویت و تثبیت فرهنگ اسلامی گام بردارند.

 استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اهمیت این موضوع در خراسان رضوی که سالانه میلیون ها نفر زائر را میزبانی می کند مضاعف است لذا باید به زودی فیبرهای نوری دیگری در سایر نقاط پرتردد شهر به ویژه حرم مطهر رضوی نصب شود تا مردم بتوانند با این بارگاه منور ارتباط مستقیم داشته باشند.

رشیدیان  با اشاره به لزوم راه اندازی شبکه زیارت در خراسان رضوی بیان کرد: این شبکه می تواند کمک زیادی به توسعه و تحکیم فرهنگ زیارت و سیره امام رضا (ع) داشته باشد.

وی  اهمیت رسانه را  ارتباطات و تعامل بین مردم و مسئولان، اطلاع رسانی مناسب، پرکردن اوقات فاغت مردم و فرهنگ سازی  عنوان کرد و ادامه داد: باید برای توسعه زیرساخت های صدا و سیمای خراسان رضوی عزم ملی وجود داشته باشد تا بتواند به بهبود شرایط کمک کند.

تعامل مناسب با آستان قدس رضوی برای ارتباط مستقیم با حرم

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در همین مراسم با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد توجه در این مرکز پوشش برنامه های حرم مطهر است گفت: در همین راستا در حال تدارک زیرساخت ها در حرم مطهر برای پوشش مستقیم زمان اذان، نماز و سایر برنامه های مذهبی هستیم.

حجت الاسلام علی نهاوندی با اشاره به توفیقاتی که صدا و سیمای خراسان رضوی به آنها دست پیدا کرده است اظهار کرد: هم اکنون برای بهبود خدمات رسانی به ساکنان استان حدود 95 درصد از جمعیت زیر پوشش شبکه های دیجیتال قرار گرفته و پوشش شبکه آنالوگ در استان حدود 99 درصد است.

وی تصریح کرد: همچنین برای بهبود خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی شبکه اچ دی در مشهد به بهره برداری رسیده و مخاطبان می توانند با یک جست و جوی جدید در گیرنده های دیجیتال خود برنامه های آن را دریافت کنند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی ادامه داد: همچنین برای پوشش بهتر برنامه های رادیویی در جاده های استان فرستنده 100 کیلو واتی کار گذاشته شده که امکان شنیدن این برنامه ها را برای زائران و ساکنان خراسان رضوی فراهم می کند.

نهاوندی ادامه داد: علاوه بر اینها برای گسترش تعاملات بین المللی و راحت بودن زائران غیر ایرانی بنا بر گسترش رادیوهای برون مرزی از جمله رادیو دری گرفته شده است.

وی بهبود خدمات رسانی به مناطق کم برخوردار را یکی از محورهای اساسی در صدا و سیمای خراسان رضوی خواند و تصریح کرد: در این راستا پروژه های دیجیتال سازی در شهرستان های  کاشمر، سرخ، باخزر، تربت جام و تربت حیدریه به بهره برداری رسیده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.