قدس آنلاین: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: ۸۰ هزار اشتغال طی ۱۷ سال توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایجاد شده که ۳۰ طرح در حال حاضر فعال هستند.

۸۰ هزار اشتغال توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی ایجاد شده است

به گزارش قدس آنلاین، محسن مسعودیان‌راد عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: اطلاع‌رسانی مطلوب و به موقع اصحاب رسانه تأثیر فراوانی در تحقق شعار همدلی و همزبانی میان دولت و ملت دارد و قلن شما می‌تواند مسئولان کشور را در رسیدن به اهداف ترسیم شده‌شان کمک کند.

وی افزود: مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی مشکلات زیادی دارند و این مجموعه با حمایت حامیان خیر سعی در یاری رساندن به آنها دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حمایت صورت گرفته امید به حیات و شادابی را در مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) تزریق می‌کند و بسیاری از مشکلات موجود در گرو عدم توجه صحیح به مشاغل خرد و خانگی بوده و اگر این موضوع با مشاغل بزرگ و کلان پیوند بخورد ثمربخشی‌های زیادی هم دارد.

مسعودیان‌راد عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز سعیش بر این است که به هر روستا نقشی بدهد و بخشی از فعالیت‌های تولیدی و خودکفایی به روستائیان اختصاص یابد و نگاهی هدفمند در این رابطه داریم.

وی اذعان داشت: اقتصاددانان معتقدند که باید برای ایجاد اشتغال بالغ بر 100 میلیون تومان هزینه کرد و کمیته امداد امام خمینی(ره) با رقمی بسیار پائین‌تر از این مبلغ اشتغال‌زایی زیادی برای مددجویان تحت پوشش خود ایجاد کرده است و با ایجاد توان اقتصادی بسیاری از مشکلات مانند از بین رفتن بنیان خانواده برطرف می‌شود و امروزه یک مدل کارآمد از ارائه خدمات حمایتی داریم که ارزش آن در جامعه کاملاً مشخص بوده و نتایج مطلوبی هم داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی بیان کرد: به مباحث فرهنگی، اجتماعی، تحصیلی، مهارت‌های خانواده، همسریابی، مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج و غیره در کمیته امداد امام خمینی(ره) توجه شده است.

مسعودیان‌راد گفت: توجه این مجموعه به نخبگان به عنوان سرمایه‌ها و گنجینه‌های نیرومند انسانی بسیار زیاد بوده و بالغ بر 12 مرکز مجمتع فرهنگی، 5 کانون فرهنگی و یک اردوگاه فرهنگی در خراسان رضوی داریم که دستاوردهای خوبی خم در این مجموعه‌ها شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: در سال گذشته 800 میلیارد ریال اعتبارات اشتغال را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی داشتیم که حدود 10 میلیارد ریال آن درآمد مردمی، 100 میلیارد ریال اعتبارات امدادی و مابقی نیز تسهیلات بانکی بوده است و این مبلغ امسال به هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی خاطرنشان کرد: منابع اشتغال در اعتبارات بانکی 90 درصد و اعتبارات منابع امدادی 10 درصد بوده و در سال جاری هم اعتبارات کمک‌های مردمی را به عنوان سیاست جدیدمان در این حوزه انتخاب کردیم تا در این راه کمک بهتر و بیشتری با حمایت خیران نیک‌اندیش به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) داشته باشیم.

مسعودیان‌راد تصریح کرد: 80 هزار اشتغال طی 17 سال توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایجاد شده که 30 طرح در حال حاضر فعال هستند و در سال گذشته برای حدود 10 هزار نفر مددجوی این مجموعه شغل ایجاد شد و پیش‌بینی می‌شود که این عدد در سال جاری با افزایش 8 هزار شاغل دیگر به 18 هزار شاغل برسد.

وی تأکید کرد: ارائه خدمات با پشتیبانی مردمی به لحاظ فکری، مشاوره‌ای مادی و معنوی بوده که در قالب‌های مختلف صورت می‌پذیرد و این اقدامات صورت گرفته مورد تأکید ولی‌فقیه بوده و امیدواریم که مورد رضایت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری واقع شده باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی بیان داشت: تاکنون بالغ بر 10 میلیارد ریال فطریه عام و سادات و کفاره عمد و غیرعمد در اختیار نیازمندان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی قرار گرفته و موارد بعدی هم بلافاصله پس از شمارس در اختیار این افراد قرار می‌گیرد و در مجموع جمع‌آوری بالغ بر 44 میلیارد ریال در این رابطه پیش‌بینی شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.