قدس آنلاین – سبزوار :رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت : باید از ظرفیت های تشکل های قرآنی مردم نهاد به نحو مطلوب استفاده شود .

قطعا از ظرفیت های تشکل های مردم نهاد در آموزش ، تبلیغ و ترویج علوم قرآنی استفاده می کنیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار لاله افتخاری در حاشیه همایش نهج البلاغه شناسی که در سبزوار برگزار شد با تاکید بر حمایت از تشکل های قرآنی در جمع خبرنگاران افزود : حمایت از تشکل های مردم نهاد یکی از دغدغه های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است .

وی اظهار داشت: تلاش می کنیم با توجه به رسالتها ، اولویت ها و دغدغه هایی که مقام معظم رهبری مطرح می فرمایند از ظرفیت های تشکل های مردم نهاد در آموزش ، تبلیغ و ترویج و نیز پژوهشهای قرآنی استفاده کنیم .

وی ادامه داد : عقیده داریم که دولت باید بخشی از رسالتها و ماموریت ها در بحث فعالیتهای قرآنی را به تشکل های مردم نهاد برون سپاری کند و دولت حکم نظارتی در این بخش را داشته باشد چرا که با این کار هم فعالیت این تشکل ها هدفمند می شود و هم حمایت لازم از آنان صورت می گیرد تا اثر بخشی و شکوفایی بیشتری داشته باشند .

وی با اشاره به فعالیت شورای توسعه فرهنگ قرآنی یاد آور شد : در ماده چهار برنامه پنجم توسعه دولت ملزم به تهیه ، تدوین و ابلاغ راهبردهای توسعه فرهنگ قرآنی شده است.

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : این طرح قرار بود تا پایان سال دوم انجام شود ولی با توجه به پیگیری ها هنوز صورت نگرفته هم اکنون زمزمه هایی از آن شنیده می شود .

وی خاطر نشان کرد : باید این طرح هر چه سریعتر به نتیجه برسد تا در پیشگاه قرآن شرمنده نشویم و به جای اینکه قرآن را جلوتر از خود قرار دهیم به پشت سر نگذاریم .

وی با اشاره به بودجه های پراکنده برای فعالیت های قرآنی در قالب برنامه های فرهنگی و یا در اختیار دستگاه ها ی اجرایی اضافه کرد : باید بودجه متمرکز با عنوان تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگی در اختیار شورای توسعه فرهنگی قرار دارد .

افتخاری با تاکید بر گسترش فرهنگ قرآنی با اشاره به حمایت از نخبگان قرآنی اظهار داشت : برای خدمت سربازی نخبگان قرآنی رایزنی هایی صورت گرفته به نظر باید سربازخانه ها دارالقرآن شود.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این همایش گفت : 200 موسسه فرهنگی قرآنی در این استان در موضوع قرآن و عترت فعالیت می کنند .

حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب افزود : برای ترویج بیشتر قرآن باید آن را به سمت و سوی مردمی شدن ببریم و در حال حاضر به سمت تخصصی کردن موسسات قرآن و عترت حرکت می کنیم .

وی با اشاره به ظرفیت های قرآنی خراسان رضوی گفت: این استان به عنوان قطب قرآنی کشور دارای 60 قاری بین المللی بوده بعبارتی ک پنجم حفاظ قرآنی در این استان فعالیت می کنند.

وی در عین حال با اشاره به اعتبارات محدود دولتی برای فعالیت های قرآنی یاد آور شد : نباید ظرفیت بالای قرآنی را به اعتبار دولتی گره بزنیم بلکه استفاده از بدنه اجتماع و فعالان قرآنی موجب تداوم و گسترش این فعالیت ها می شود . / انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.