قدس آنلاین – سبزوار : مسوول برگزاری همایش نهج البلاغه شناسی تحت عنوان  "ماه نو " سبزوار گفت : قرآن سرچشمه نور و کلام وحی الهی است . 

نهج البلاغه در اوج فصاحت و بلاغت ، کتابی جامع برای زندگی بشریت است

اعظم السادات برغمدی در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین در سبزوار ، معرفی، تشویق به مطالعه و تحلیل کلی کتاب نهج البلاغه و نگاه های تخصصی در مباحث سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نهج البلاغه را از اهداف این همایش ذکر کرد.

وی دلیل ماندگاری و الهامات فرمایشات حضرت امام علی (ع) و ارتباط فرمایشات امیرالمومنین (ع) با شیوه زندگی را نیز از جمله محورهای این همایش عنوان کرد و افزود : برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت، کارگاه های آموزشی و کارگاههای تربیت مدرس نهج البلاغه، مراسم تقدیر از کودکان ممتاز ، آزمون سراسری حفظ و مفاهیم ، برگزاری کارگاه فاطمیون و کارگاه فرهنگ ارتباط با کودک و سخنرانی از برنامه های جانبی این همایش بود.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری این همایش با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان اظهار امیدواری کرد : همایش نهج البلاغه در سالهای آینده به صورت ملی در این شهرستان برگزار شود.

مدیر یک موسسه نهج البلاغه در تهران نیز در این همایش یادآور شد : نهج البلاغه در اوج فصاحت و بلاغت کتابی جامع برای زندگی می باشد که در آن به همه ابعاد توجه شده است.

محمد مهدی علیقلی افزود : نهج البلاغه کتابی جامع برای مسوولان و همه اقشار مردم است که درس مدیریت ، حکومت داری ، ساده زیستی ، تربیت و سبک زندگی قرآنی را به نحوی مطلوب به همه نشان می دهد.

این مدرس نهج البلاغه اظهارداشت : امیرالمومنین علی (ع) همیشه از قشر ضعیف جامعه دفاع و در برابر ظالمان ایستاده و درس آزادگی به مردم داده است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های درس نهج البلاغه در هزار سال پیش در سبزوار خطاب به مردم این شهرستان خاطر نشان کرد : با تداوم این کلاسها و نیز برگزاری اینگونه همایش ها از باید چراغ نهج البلاغه در سبزوار  بیش از گذشته روشن بماند .

همایش نهج البلاغه شناسی (ماه نو )  توسط موسسه فرهنگی قرآنی بیت الحفاظ نرجس (س) سبزوار و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد .  /   انتهای پیام  

ر این استان در موضوع قرآن و عترت فعالیت می کنند .

 

حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب افزود : برای ترویج بیشتر قرآن باید آن را به سمت و سوی مردمی شدن ببریم و در حال حاضر به سمت تخصصی کردن موسسات قرآن و عترت حرکت می کنیم .

وی با اشاره به ظرفیت های قرآنی خراسان رضوی گفت: این استان به عنوان قطب قرآنی کشور دارای 60 قاری بین المللی بوده بعبارتی ک پنجم حفاظ قرآنی در این استان فعالیت می کنند.

وی در عین حال با اشاره به اعتبارات محدود دولتی برای فعالیت های قرآنی یاد آور شد : نباید ظرفیت بالای قرآنی را به اعتبار دولتی گره بزنیم بلکه استفاده از بدنه اجتماع و فعالان قرآنی موجب تداوم و گسترش این فعالیت ها می شود . / انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.