قدس آنلاین – سبزوار : معاون مرکز آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون سراسری امسال به علت وجود صندلی های خالی شانس قبولی در گروه های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی فیزیک تا ۲۶۰ درصد افزایش یافته است.

تاثیر قطعی سوابق تحصیلی بر نتیجه آزمون تا ۲۵ درصد می باشد

دکتر محمود بسطامی در حاشیه همایش معرفی رشته های دانشگاهی که در محل تالار استاد محمد تقی شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد  در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین در سبزوار افزود: هم اکنون 13 هزار صندلی خالی در رشته های دانشگاهی مربوط به گروه آزمایشی ریاضی و بیش از 100 هزار صندلی خالی در رشته های مربوط به گروه علوم انسانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در گروه آزمایشی علوم ریاضی 280 هزار ظرفیت پذیرش وجود دارد در حالی که 167 هزار داوطلب شرکت داشتند تصریح کرد : در گروه آزمایشی علوم انسانی هم نیز 219 هزار ظرفیت پذیرش دانشجو وجود دارد در حالی که 160 هزار داوطلب شرکت داشتند.

وی ادامه داد : در گروه آزمایشی علوم تجربی هم  227 هزار ظرفیت پذیرش وجود دارد که تعداد داوطلبان شرکت کننده در این گروه  تنها 452 هزار نفر بود.

وی همچنین به داوطلبان آزمون سراسری توصیه کرد با مطالعه و آگاهی کامل و در صورت نیاز با مشاوره با کارشناس برای انتخاب رشته اقدام کنند.

بسطامی همچنین با اشاره  به ضرورت آگاهی بیشتر داوطلبان با فرآینده انتخاب رشته یاد آور شد :  باید دست کم دو واحد درسی در مقطع متوسطه را به انتخاب رشته های دانشگاهی اختصاص دهند.

وی به تاثیر سوابق آموزشی و تحصیلی در آزمون سراسری اشاره کرد واضافه نمود : تاثیر قطعی سوابق تحصیلی بر نتیجه آزمون تا 25 درصد می باشد این در حالیست که بنا داریم در سالهای آینده تاثیر سوابق تحصیلی و آموزشی در آزمون سراسری را تا 85 درصد افزایش دهیم.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این همایش گفت: این دانشگاه توجه به نخبگان را به عنوان یک راهبرد در پیش گرفته است و براساس این راهبرد  این دانشگاه به کسانی که با رتبه های دو رقمی در این دانشگاه پذیرفته شده اند حقوق ماهیانه پرداخت می کند.

دکترجواد حدادنیا اظهار داشت : در دانشگاه حکیم سبزواری با 32 گروه آموزشی بیش از هشت هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند. /  انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.