​همایش رزمندگان «گردان ۴۱۰ » غواص با حضور رزمندگان گردان‌های غواص، تخریب و اطلاعات عملیات لشکر ۴۱ ثارالله به میزبانی گردان ۴۰۸ غواص برگزار شد.

گردهمایی رزمندگان غواص لشکر ۴۱ ثارالله

به گزارش ایسنا،در این همایش که در محل مرکز بین‌المللی علوم پیشرفته(هایتک) کرمان برگزار شد؛ حمید شفیعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدا اظهار داشت: این جمع؛ جمع مستان است و از خدا بخواهیم ما را از بلایای دنیایی حفظ نماید و با عمل شایسته به گونه‌ای زندگی کنیم که آن دنیا شرمنده اعمال خود نباشیم.

 

حسن حسنی از واحد اطلاعات عملیات لشکر ثارالله نیز با بیان خاطره‌ای از شهید حسینعلی عالی گفت: در عملیات والفجر 8 اولین شبی که برای شناسایی به نهر «بلامه» رفتیم این بزرگوار ضمن رفت و برگشت توضیحاتی از منطقه به من دادند و من در برگشت دو رکعت نماز شکر خواندم. بعدازظهر روز بعد به همان جا رفتیم و حسینعلی به من گفت: حسن دیشب کجا رفتیم؟ من دوربین را 50-60 درجه اشتباه تنظیم کردم، یک پس گردنی از او خوردم و یکی هم از دوربین که چرا درست دقت نکردم و ممکن بود جان بچه‌ها را به خطر بیندازم.

 

وی در ادامه افزود: یکبار هم قرار بود برای شناسایی آقای امینی را برای آشنایی با منطقه ببریم. وقتی ایشان را بردیم اصرار داشت ریزه‌کاری‌ها را بداند و استدلالش این بود که می‌خواهد تا در هنگام انجام عملیات جان کسی به خطر نیفتد.

 

این عضو انجمن حمایت از قربانیان شیمیایی همچنین گفت: در مراوده با انجمن‌های ضد جنگ دنیا می‌توانیم برخی از دردها و مشکلات جانبازان شیمیایی را بیان کنیم و شبکه ارتباطی بین نسل‌های جوان و رزمندگان ایجاد کنیم.

 

در ادامه،حجت‌الاسلام اسلامی از «گردان 410 » که بیسیم‌چی شهید علی عابدینی بوده است، خاطره‌ای را از عملیات کربلای 4 و شهید محمد قنبری بیان کرد.

 

حسین خاکپور و شیخ عباس هم از عملیات کربلای 4 خاطره گفتند.

 

شیخ عباس اظهار داشت: تعبد رزمندگان، نماز شب و نمازهای اول وقت از عواملی بود که سرنوشت رزمندگان و عملیات‌ها را رقم می‌زد.

 

مرتضی حاج باقری فرمانده واحد تخریب لشکر ثارالله هم با ذکر خاطره‌ای از سردار شهید احمد کاظمی گفت: بعد از دفاع مقدس یک روز سردار کاظمی را در فرودگاه دیدم که ضمن احوالپرسی به من گفت: مواظب دستت هستی؟ گفتم گاهی عصب‌های دستم اذیت می‌کند او گفت: نه مواظب باش دستت را با پست، خانه، مقام و موقعیت عوض نکنی.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.