قدس ‌آنلاین- تبریز: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف با بیان اینکه در کل کشور ۵ میلیون نفر از صنعت فرش ارتزاق می‌کنند، گفت: یک ششم جمعیت آذربایجان‌شرقی فرشباف هستند.

ارتزاق ۵ میلیون نفر از صنعت فرش در کشور/ یک ششم جمعیت آذربایجان‌شرقی فرشباف هستند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل چمنی صبح امروز در جلسه مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه نقطه نظرات فعالان اقتصادی و تجاری در حضور نمایندگان می‌تواند موثر باشد، اظهار داشت: در حوزه حل مشکلات و مسائل فرا روی کشور باید با دروغ و تزویر مبارزه و مقابله کرد تا مشکلات حل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در کل کشور 5 میلیون نفر از صنعت فرش ارتزاق می‌کنند، گفت: در آذربایجان‌شرقی 500 هزار نفر و در حدود یک ششم جمعیت استان از این صنعت ارتزاق می‌کنند.

چمنی خاطرنشان کرد: فرش دستباف تبریز و ایران یک برند شناخته شده در جهان و نماینده فرهنگ و تمدن کشور است.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف کشور اظهار داشت: مشکلات متعددی در زمینه تولید فرش و حمایت از فرش‌بافان وجود دارد که بخشی از این مشکلات در حوزه بیمه‌ای است.

*موضوعات بیمه‌ای به معضلی جدی برای صنعت فرش دستباف کشور تبدیل شده است

چمنی یادآور شد: موضوعات بیمه‌ای به معضلی جدی برای صنعت فرش دستباف کشور تبدیل شده و قوانین گذشته نتوانسته است مشکلات فعالان این امر را رفع کند.

وی با انتقاد از عدم توجه به حمایت جدی از فرش اظهار کرد: مرکز ملی فرش ایران نقش چندانی در زمینه حمایت از فرش ندارد و این عدم حمایت موجب مشکلات متعددی شده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف خواستار انتقال حقایق اقتصادی و بیان مشکلات شد و گفت: باید مرکز ملی فرش به سازمان ملی فرش ارتقا یابد تا ظرفیت‌های حمایتی افزایش پیدا کند.

ادغام مجموعه‌های حمایتی از فرش

وی خواستار ادغام مجموعه‌های حمایتی از فرش شد و گفت: ادغام این مجموعه‌ها موجب تمرکز در خدمات‌دهی مطلوب می‌شود و مراکز متعدد در این زمینه فعال نشوند.

چمنی در ادامه خواستار آزادسازی سهام عدالت شد و گفت: جمعیت قابل توجهی از فرش‌بافان دارای سهام عدالت هستند و عدم آزادسازی معاملات سهام عدالت موجب نارضایتی مردم می‌شود.

وی خواستار مدیریت واحد شهری در کشور شد و گفت: نبود مدیریت واحد شهری مشکل اصلی کلان‌شهرهاست و افزایش تعداد اعضای شوراهای اسلامی نیز موجب مشکلاتی در کلانشهرها شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.