قدس ‌آنلاین :رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در روزهای آینده برنامه‌ای با موضوع تاثیر پزشکی ایرانی و اسلامی در تاریخ پزشکی جهان در مرکز مسیح دانشوری تهران برگزار خواهد شد.

برگزاری میزگرد پزشکی ایرانی و اسلامی در مرکز مسیح دانشوری

به گزارش قدس آنلاین ،علی اکبر ولایتی در مراسم گردهمایی پزشکان مسلمان افزود: مرکز مسیح دانشوری یکی از مهم‌ترین و پیشرفته ترین مراکز پیوند اعضا شناخته می شود و در سال گذشته در این مرکز 180 پیوند قلب و 80 عمل ریه که به عنوان یکی از سخت ترین عمل‌های جهان شناخته می‌شود صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه باید زمینه انتقال تجارب پزشکان مسلمان جهان فراهم شود اظهار داشت: این پزشکان و اساتید که از کشورهای اسلامی هستند و در سال‌های طولانی در مغرب زمین تدریس کردند و درس خواندند، اعتقاد خود را از دست ندادند بلکه همت داشته‌اند و سازمانی را برای خود ایجاد کرده‌اند و تجربیات را در اختیار خود قرار داده‌اند.

 ولایتی افزود: در برخی از کشورهای منطقه تلاش می کنند تا به اسلام ضربه وارد کنند اما قطعا این جوانان مسلمان و شیعه هستند که باید با تلاش بسیار علوم پزشکی را فرا بگیرند و این تخریب‌ها را با مهربانی و خدمت به مردم جهان پاسخ دهند.

 وی با اشاره به اینکه قطعا باید فضاهایی برای تحصیل دانشجویان داخلی و خارجی به علوم پزشکی فراهم گردد اظهار داشت: این گردهمایی گام اولی برای آشنایی بیشتر با پزشکان شیعه سراسر جهان بود اما ما به این میزان بسنده نمی کنیم و در آینده ارتباطات بیشتری را با این گروه خواهیم داشت. وی ادامه داد: برنامه‌های ما براساس یک همکاری بسیار مستمر و کارآمد با گروه پزشکان شیعه جهان است و قطعا این مهم نیز با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کل کشور محقق می شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.