قدس آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از دو سال پیش تا کنون در راستای طرح تحول سلامت ۱۰ میلیون نفر بیمه شده اند.

۱۰ میلیون ایرانی طی دو سال در راستای طرح تحول سلامت بیمه شده اند

به گزارش قدس آنلاین ، قاضی زاده هاشمی در گردهمایی پزشکان مسلمان جهان در تالار ابن سینا مشهد اظهار داشت: افزایش سرانه بهداشت در کشور یکی از وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور و نیاز اصلی مردم ایران بود با دقت و با سرعت عملیاتی شد و ما هم اکنون شاهد بیمه شدن 10 میلیون ایرانی در دولت کنونی هستیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که 575 بیمارستان دولتی با دریافت 4.5 درصد از هزینه درمان به بیماران خدمات رسانی می‌کنند. هاشمی با بیان اینکه در دنیای امروز کشوری و ملتی توانمند است که عالم داشته باشد و قطعا بدون علم نمی‌توان در دنیا موفق بود افزود: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی 5 دانشگاه پزشکی داشتیم اما امروز 91 دانشگاه در حال فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: در سال پیروزی انقلاب، عمر متوسط مردم 55 سال بود اما هم اکنون این میزان 73 سال است. اما بر خلاف افزایش طول عمر در کشورمان بیش از 50 درصد مرگ و میرها بر اثر سکته‌های قلبی و مغزی صورت می‌گیرد. وزیر بهداشت با اشاره به اینکه علت مرگ و میر های ناشی از بیماری دیگر بیماری های واگیر نیست گفت: برخلاف‌های سال‌های بسیار دور که بسیاری از مرگ و میرها به سبب بیماری‌های واگیر دار بود امروزه ما شاهد هستیم که عواملی همچون کم تحرکی و عادات بد غذایی مشکلات بسیار زیادی را در کشور به وجود آورده است.

وی ادامه داد: با این حال در سفر اخیر مدیرکل بهداشت جهانی به ایران طرح تحول سلامت مورد تقدیر قرار گرفت و عنوان شد این طرح یکی از طرح‌های موفق پزشکی است.

ایران رتبه 17 پزشکی را در دنیا دارد

وزیر بهداشت با اشاره در خصوص رتبه پزشکی ایران در دنیا افزود: در حال حاضر ایران در بحث پزشکی رتبه 17 را در دنیا دارد این در حالی است که ما در تحریم‌های علمی و اقتصادی قرار داشتیم و بسیاری از مجله های معتبر جهانی مقالات پزشکان ما را چاپ نمی کردند.

 قاضی زاده هاشمی با بیات اینکه در حال حاضر هیچ بیماری برای مداوا به خارج از کشور فرستاده نمی شود اظهار داشت: در گذشته بسیاری از بیماران که مشکلات حادی را داشتند به خارج از کشور فرستاده می‌شدند اما امروز نه تنها بیماری به خارج از کشور فرستاده نمی‌شود بلکه صنعت توریسم پزشکی در کشور فعال است که در این راستا می توان به بیمارستان پیشرفته رضوی مشهد اشاره کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.