قدس آنلاین: امام جمعه اصفهان گفت:‌ داغی که امروز بیش از جنایات بر ما می‌گذرد این است که جنایاتی که دشمن علیه مسلمین انجام می‌دهد متأسفانه از روی غفلت و جهل توسط کشورهای اسلامی صورت می‌گیرد و این فاجعه‌ای دردناک و بزرگ است.

جنایات دشمن بر علیه مسلمانان با نام "اسلام"  فاجعه ای دردناک است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبائی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان پیرامون معجزه و اعجاز پیامبر اکرم(ص)، قرآن کریم ، بیان داشت: یکی از معجزاتی که در قرآن کریم هم آورده شده است آوردن تخت بلقیس نزد حضرت سلیمان نبی(ع) است که توسط کسی صورت گرفت که تنها یک حرف از کتاب، علم و حکمت را می‌دانست.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایتی از امام باقر(ع) و امام صادق (ع) در اصول کافی کسی که این معجزه را انجام داده است تنها یک حرف می‌دانست، اما امامان معصوم 70 حرف از علم و حکمت خداوند را می‌دانند و این تأییدی بر آن است که انجام معجزه الهی تنها به اذن خداوند است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در سوره اسراء بیشترین بهانه‌جویی‌های کفار نسبت به پیامبر اکرم (ص) برای آوردن معجزات متعدد بیان شده است، بهانه‌جویی رفتار و خصلت کفار همچون آمریکایی‌های امروزی است. بهانه‌جویی‌های آمریکایی‌ها علیه ایران نسبت به انرژی هسته‌ای از روی خصومت و دشمنی نسبت به اسلام است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد همچنین به جنایات آل‌سعود در یمن و منطقه اشاره کرد و گفت:‌ داغی که امروز بیش از جنایات بر ما می‌گذرد این است که جنایاتی که دشمن علیه مسلمین انجام می‌دهد متأسفانه از روی غفلت و جهل توسط کشورهای اسلامی صورت می‌گیرد و این فاجعه‌ای بزرگ است.

وی در پایان توضیح داد: حیله‌گری برخی از کشورهای منطقه همچون ترکیه در این عرصه مشهود است، حقوق بشر سازمان ملل در برابر حمله‌های وحشیانه آل‌سعود و کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع و بیگناه تنها سکوت است

امام جمعه اصفهان در ادامه به مناسبت‌های هفته پیش رو اشاره و عنوان کرد: مرداد، ماه اهدای خون است و این نامگذاری بنابر تشکیل سازمان انتقال خون در کشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اهدای خون علاوه بر آنکه یک کار اخلاقی و انسانی است، امروز از سوی پزشکان برای سلامتی بدن توصیه می‌شود، بنابراین فرد اهداءکننده خون موجب سلامتی دو نفر یعنی ابتدا سلامتی خود و سپس سلامتی هم‌نوع خود می‌شود.

وی در خصوص سالروز شهادت سرلشکر شهید عباس بابایی نیز بیان داشت: تعابیر و توصیف رهبر معظم انقلاب از این شهید بی‌بدیل است. ثابت‌قدم بودن در راه اهداف اسلام و ارجح دانستن مصالح و منافع دیگران بر منافع خویش از جمله خصایص این شهید است که مقام معظم رهبری نیز به آنها اذعان داشتند.

امام جمعه اصفهان به فرارسیدن سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری اشاره و خاطرنشان کرد: شهید شیخ فضل‌الله نوری شهید بی‌بصیرتی جامعه، شهید مأیوس شدن مردم و شهید ناآگاهی‌ها بود، ورود روشنفکران منحرف در مجلس آن زمان زمینه انحراف مشروطه را فراهم کرد.

وی افزود: مجلس نیازمند مردانی برای ایستادگی در مقابل خلاف‌ها و خطاها است؛ البته این مردی به معنای جنس مذکر بودن فقط نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.