رئیس سازمان انرژی اتمی، با اشاره به درخواست نمایندگان برای تصویب برجام در مجلس، گفت: این متن هنوز موافقت‌نامه، کنوانسیون یا معاهده بین‌المللی تلقی نمی‌شود، از این روست که این متن را برنامه جامع اقدام مشترک نام‌گذاری کرده‌اند.

برجام یک موافقت‌نامه بین‌المللی نیست که نیاز به تصویب در مجلس داشته باشد
 
 
  •  

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری به نقل از خانه ملت، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به ارائه متن دوم ترجمه برجام به مجلس و انتقاد برخی از نمایندگان مجلس نسبت به ترجمه نخست این متن، گفت: در این رابطه متن برجام به چند بخش تقسیم و هر یک از دستگاه های متولی وظیفه ترجمه آن را برعهده گرفتند، به طوری مثال سازمان انرژی اتمی بخش های فنی و وزارت بخش های حقوقی مربوطه به برجام را ترجمه کردند.

وی با اعلام اینکه متولی مسائل مربوط به برجام و حتی ترجمه آن وزارت امور خارجه است، افزود: کارشناسان سازمان انرژی اتمی در چند وقت اخیر تلاش بسیاری کردند که در بخش فنی ترجمه فارسی عین متن برجام باشد، حال اگر وزارت خارجه اعلام کرده که متن انگلیسی برجام مبنا و اصل است، باید به این موضوع توجه کرده و آن را مد نظر قرار داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی، در واکنش به درخواست نمایندگان مجلس مبنی بر تصویب متن برجام در پارلمان به عنوان یک موافقت نامه بین المللی، گفت: این متن هنوز موافقت نامه، کنوانسیون یا معاهده بین المللی تلقی نمی شود، از این رو است که این متن را برنامه جامع اقدام مشترک نام گذاری کرده اند، حال در هر صورت وزارت خارجه متولی این حوزه بوده و باید در این رابطه تصمیم گیری کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 0
    آقای صالحی شما را به خدا بس کنید این بازی با کلمات را، ما فکر می کردیم فقط آمریکا تعبیر و تفسیر میکند. متنی که در داخل دچار تفسیر باشد وای به حال خارج. آقای صالحی بیمارستان هسته ای در حیطه وزارت بهداشت است نه انرژی هسته ای،مثل این که ساخت خودروهای بنزینی را موفقیت وزارت نفت تلقی کنیم. چقدر مردم را ساده انگاشته ایم.
  • صادقی IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 0
    اگر بر جام یک توافق بین اللملی نیست پس چه توافقی می باشد شما به خاطر اشتباهتان در خصوص توافق فرار به جلو را انتخاتب کرده اید این توافق جز ضرر برای نظام چیزی ندارد
  • احمدعلی IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 0
    دکتر جان خودت مسخره کردی یا نمایندگان رو ساده لوح فرض میکنی... همین سه شب پیش بود تو گفتگوی خبری اذعان کردی که در هر صورت این توافق الزام اوره... با دولت همراه شدی ... رفتی تو جرگه دروغگویان به خاطر حفظ مسند ... شرم بر دین فروشان دنیا طلب
  • محمد IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 0
    احمقانه ترین حرف و بروز ترین جک دنیا بود... سنای امریکا در تصویب یا رد توافق بحثه بعد دولتمردان ما جای رو راست بودن با ملت و مجلس سعی میکنن با دروغ های متعدد ننگین ترین توافق 2500 ساله اخیر رو به عنوان دستاوردی بزرگ نشون بدن