قدس انلاین - سعید کوشافر: بازشنبه شد وبادستی پر از خبرهای خواندنی خدمت شما رسیدیم ؛ خبرهایی از جهان وایران ،خبرهایی از جهان سیاست که هنوز نیز تبعات توافق ایران درسرخط اخبار دیده میشود و البته داعشی هایی که هر روز گوشه ای از جنایاتشان فاش می شود وخبرهایی از دنیای ورزش واجتماع و سیاست واقتصاد کشورمان ... باهم مرور می کنیم اخبار امروز را ...

از ساندویچ امریکایی بجای رفع تحریم وتسهیلات دولت برای واردات میز بیلیارد تا نامه تهدید آمیز به حامد زمانی و کلاه دختران چچنی بر سر داعش

*** گفته‌های پوتین به نتانیاهو درباره توافق هسته‌ای

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت موافقتنامه به دست آمده درباره برنامه هسته ای ایران امنیت در خاورمیانه را تقویت خواهد کرد و تضمین می کند که تهران به تسلیحات هسته ای دست نخواهد یافت.

کرملین در بیانیه ای اعلام کرد پوتین خطاب به نتانیاهو افزود این موافقتنامه شامل تضمین های محکمی است که اطمینان می دهد برنامه هسته ای ایران صرفا صلح آمیز خواهد بود و اجرای آن بر امنیت و ثبات خاورمیانه تاثیر مثبت خواهد داشت.

لازم به ذکر است اسرائیل، کنگره آمریکا را تحت فشار قرار داده است تا موافقتنامه بین ایران و قدرت های جهان را که اوایل این ماه در وین به دست آمد تصویب نکند.

 

****کلاه دختران چچنی بر سر داعش

سه دختر چچنی با فریب دادن گروه تروریستی "داعش" مبلغ 3300 دلار از آن سرقت کردند. پایگاه اینترنتی "السومریه نیوز" گزارش کرد، سه دختر، عناصر این گروه تروریستی را متقاعد ساختند که برای سفر از کشورشان به سوریه برای پیوستن به داعش نیازمند پول هستند. تروریست های داعش از طریق پایگاه های ارتباط اجتماعی با این دختران تماس گرفته و از آنان خواستند به داعش بپیوندند، دختران با ارسال تصاویر جعلی آنان را اینگونه فریب دادند که می خواهند به سوریه بروند اما پس از آنکه داعش برایشان پول فرستاد صفحه خود را در اینترنت بسته و تماس با داعش را متوقف ساختند.

دختران حلیه گر قصد ترک کشور را نداشتند فقط یکی از آنان گفت که به موضوع فکر کرده است. السومریه نیوز که منبع دسترسی به این خبر را ذکر نکرده ، می نویسد: «این اولین بار نیست که چنین اتفاقی می افتد بلکه شماری از مردان ضمن افتتاح حساب های صوری به نام زنان ، تروریست های داعش را فریب داده و از آنان پول گرفتند.» داعش برای جذب نیرو از کشورهایی مانند چچن، اروپا و آمریکا از پایگاه های ارتباط اجتماعی استفاده می کند.

***دیدار جانشین ولیعهد عربستان با رئیس دفتر امنیت ملی سوریه

روزنامه "الاخبار" نوشت: «"علی مملوک" رئیس دفتر امنیت ملی سوریه با میانجیگری روسیه با "محمد بن سلمان" وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان دیدار  و گفتگو کرد.»

این روزنامه لبنانی در ادامه نوشت: «یک فروند هواپیمای اختصاصی حامل معاون رئیس سازمان اطلاعات روسیه در فرودگاه بین المللی دمشق به زمین نشست و علی مملوک را به ریاض منتقل کرد.»

این روزنامه در ادامه افزود: «علی مملوک این سوال را مطرح کرد که چگونه شما دنباله رو شیخ نشینی مثل قطر هستید؟ بن سلمان در پاسخ گفت که اساس مشکل ما با شما به علت هم پیمان شدن سوری ها با ایران است.»

الاخبار در ادامه اظهار داشت: «محمد بن سلمان علی رغم میل باطنی درباره بقای نظام سوریه، تا حدی متقاعد شد و مملوک هم دیدار با یک مسئول امنیتی بزرگ را مطرح کرد و جانشین ولیعهد هم بی آنکه اینکه تعهدی در این خصوص بدهد موافقت کرد.»

***فلاش دوربین، نوزاد را نابینا کرد

 

یک نوزاد سه ماهه که از فاصله نزدیک با دوربین فلاش‌دار از او عکس گرفته شده بود، به خاطر نور شدید فلاش بینایی‌اش را از دست داد .

روزنامه "دیلی میل" انگلستان نوشت: والدین این نوزاد پس از عکسبرداری با فلاش، مشکلی را در بینایی وی احساس کردند و پس از معاینات پزشکی دریافتند که چشم چپ وی دچار ضعف شدید و چشم راستش دچار کوری شده است.   

 پزشکان پس از معاینه این کودک تاکید کردند که متاسفانه به دلیل حساسیت زیاد چشم نوزادان و نور شدید فلاش، این نابینایی دائمی است و عمل جراحی کودک نگون بخت بی فایده خواهد بود.

 پزشکان همچنین گفتند که نور شدید فلاش به سلول های چشم آسیب رسانده و باعث نارسایی در مرکز بینایی مغز شده که منطقه ای بسیار حساس است و تا 4 سالگی کودک به حالت قبل باز نمی گردد.

 

***مراقب باشیم آمریکایی‌ها ساندویچ را جایگزین رفع تحریم‌ها نکنند

عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما با توجه به شایعاتی درباره ورود مک دونالد به ایران مطلبی را در فضای مجازی منتشر کرد.

ضرغامی در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:«مک دونالد و پپسی‌کولا به عنوان نمادهای سیاسی آمریکا، ده‌ها سال است که با ورود به کشورهای هدف، فضای تحول فرهنگى سیاسی به نفع آمریکا را القا می‌کنند.

امروز در ایران و در دیگر کشورها، انواع فست‌فودهای مشابه و بهتر هم عرضه می‌شود؛

مراقب باشیم آمریکایی‌ها ساندویچ را جایگزین رفع تحریم‌ها نکنند!!

حالا فست فود را بی‌خیال!

خدایی‌اش یک املت پرگوجه ى فلفل‌دار با بربری کنجدی، جایگزین دارد؟»

 

***همکار نشریات زنجیره‌ای مترجم وزیر خارجه بدنام فرانسه

همکار نشریات زنجیره‌ای، وزیر خارجه فرانسه را در سفر تهران همراهی می‌کرد.

مدیا کاشیگر مترجم، نویسنده، شاعر و فعال فرهنگی 59 ساله با گرایشات شبه روشنفکری است که به واسطه ارتباط نزدیکش با فرانسه و سفارت فرانسه شناخته شده است. کاشیگر که به عنوان اولین مترجم مورد تایید فرانسه در ایران شناخته می‌شود این روزها به واسطه حضورش کنار فابیوس در کانون توجه اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته و این حضور سوالاتی را در میان اهالی فرهنگ ایجاد کرده است.

مدیا کاشیگر تحصیلاتش را تا دیپلم در فرانسه گذراند، اما تحصیل در دانشگاه را در رشته‌های معماری و اقتصاد در ایران نیمه‌تمام گذاشت. تاکنون بیش از 20 عنوان کتاب در زمینه‌های شعر، داستان و ترجمه از او منتشر شده است. وی همچنین دبیر جایزه‌های ادبی یلدا و بنیانگذار و دبیر سه دوره جایزه ادبی روزی روزگاری بوده است. جایزه‌هایی که هر دو به دلیل حواشی که وجود داشت در مراسم اهدای نشان شوالیه به شجریان «فوشه»؛ زندگینامه شجریان را به فرانسوی روایت می‌کرد و مدیا کاشیگر سخنان وی را به فارسی ترجمه می‌کرد. در آیین اهدای نشان شوالیه به لیلی گلستان، مترجم و مدیر گالری گلستان، با حضور سفیر فرانسه و چهره‌هایی از جمله... و مدیا کاشیگر نیز حاضر بود.

در تصاویر سفر فابیوس، این نویسنده کنار دست فابیوس حضور دارد. فابیوس که به واسطه شخصیت صهیونیستی‌اش و مشکلاتی که به واسطه ورود ویروس ایدز به ایران به وجود آورد به شدت مورد انتقاد است. حضور یک شاعر و نویسنده که باید چشم و گوش مردم و دشمن دشمنان آنها باشد در کنار فابیوس عجیب به نظر می‌رسد.

 

***داعش آدم‌خواری می‌کند

دانشگاه هاروارد آمریکا فاش کرد بر اساس فتواهای داعش، سرقت اعضای بدن و حتی خوردن گوشت انسان به ویژه در زمان جنگ، مجاز است.

گروه تروریستی داعش، پزشکانی را برای سرقت اعضای بدن زندانیان پس از اعدام آنها به کار گرفته است.

دانشگاه هاروارد فاش کرد داعش پزشکان را مجبور می‌کند که اعضای بدن زندانیان را پس از اعدام آنان از بدنشان خارج کند تا اعضای آنان را بفروشد. 

این دانشگاه آمریکایی با انتشار تحقیقاتی در سایت "هاروارد اینترنشنال ریویو" تأکید کرد: اقشار مختلف مردم عراق، هدف سرقت اعضای بدن قرار گرفتند.   بر اساس این گزارش، "نیکلای ملادینوف" نماینده سابق سازمان ملل در عراق وعده داده بود که تحقیقاتی در خصوص خبرهای منتشر شده مبنی بر سرقت اعضای بدن انسانها صورت بگیرد؛ و این گزارشها نشان می‌دهد که داعش از اعضای بدن انسانها به عنوان یکی از منابع درآمد استفاده کرده است.   هاروارد خاطرنشان کرد: شبکه‌های قاچاق اعضای بدن انسان، از سوی شبکه‌های بین‌المللی اداره می شود، و بعضی از آن‌ها جراحانی هستند که با برخی دولت‌ها و مسؤولان و مدیران بیمارستان‌ها در ارتباط هستند.   این گزارش حاکی است، بعضی از قربانیان قاچاق اعضای بدن، از مهاجران و کارگران غیرقانونی و پناهندگان فقیر و افراد عقب مانده ذهنی هستند.    هاروارد تأکید کرد: در فتوای شماره 68 داعشُ که از طریق توییتر منتشر شده است، به افراد این گروه تروریستی گفته شده که می توانند اعضای کسانی که آنان را "دشمن کافر" نامیده، به دست آورند و حتی اعضایی که در صورت برداشتن آنها موجب مرگ انسان شود جایز است.   هاروارد خاطرنشان کرد: بر اساس فتواهای داعش، سرقت اعضای بدن و حتی خوردن گوشت انسان به ویژه در زمان جنگ، مجاز است.   سومریه نیوز تأکید کرد: محمد حکیم، سفیر عراق در سازمان ملل متحد، پیشتر در نشستی ویژه در شورای امنیت از تحقیقی درباره کشته شدن 12 پزشک عراقی در موصل به دست عناصر داعش خبر داد؛ این پزشکان با برداشتن اعضای بدن اسرای داعش مخالفت کرده بودند.   وی همچنین از یافتن اجساد قربانیانی خبر داد که اعضای بدن آنها سرقت شده بود.

***حمایت بهنوش بختیاری از تغییر جنسیت افراد ترنس!

بهنوش بختیاری عکس و متن زیر را منتشر و اعلام کرد که حامی افراد ترنس و کسانی که به دلیل نقص ژنتیکی مشکل دارند, خواهد بود.

لوسی والندر بیست وهشت ساله سرباز سابق نیروی زمینی ارتش انگلستان به دلیل نقص ژنتیکی و ترنس بودنش, عمل تغییر جنسیت انجام داد و بعدها با یک فرد مسلمان ازدواج کرد و به دین اسلام پیوست.

او اولین تراجنسی مسلمان انگلستان است و این اتفاقات رو تولدی دوباره در زندگیش نامیدترنسها روح مردانه دارند در کالبد زن و یا برعکس.. قضیه این عزیزان رو با همجنسگراها یکی ندونید..

در کشور ماهم خوشبختانه اجازه تغییر جنسیت در مواردبسیار لازم داده شده..این افراد اوا خواهر یا دلقک نیستند که خوشی زیر دلشان زده باشه..

نیاز روحی و ژنتیکی انها ایجاب میکند که زندگی خودشونو تغییر بدن..اگر لایق باشم حامی این عزیزان خواهم بود..یاعلی

 

***تکذیب شایعه بمب گذاری در تبریز

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، بمب گذاری در بازار امیر تبریز را تکذیب کرد.

سرهنگ علی اسماعیل پور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بازار امیر تبریز بورس طلا و جواهرات بوده که صبح امروز یک اتفاق موجب بروز شایعه‌ای در خصوص بمب گذاری در این بازار شد.

 وی در تشریح این حادثه گفت: صبح امروز بسته‌ای به صاحب مغازه زرگری در این بازار تحویل داده می‌شود که وی بسته را در مغازه قرار داده و به دنبال کار شخصی مغازه را بسته و محل را ترک می کند.

 سرهنگ اسماعیل پور ادامه داد: شاگرد این فرد هنگام مراجعه به مغازه با بسته مواجه شده و به دلیل عدم اشرافیت بر موضوع و با توجه به سنگین بودن بسته، به این جریان مشکوک شده و سپس به دلیل عدم پاسخ ندادن صاحب مغازه به تماس‌های تلفنی‌اش تصمیم می گیرد که پلیس را در جریان قرار دهد که با حضور مامور پلیس در مغازه به دلیل بی‌اطلاعی از ماهیت بسته، به خارج از پاساژ حمل می‌شود که این امر موجب انتشار شایعه وجود بمب در این بازار می شود.

 وی با بیان اینکه عده‌ای فرصت طلب به دنبال انتشار شایعات و ایجاد نگرانی در میان مردم هستند، گفت: استان آذربایجان شرقی در امنیت کامل به سر می برد.

***گزینه «سونامی نامزدی» روی میز رئیس دولت اصلاحات

نهاد عالی اصلاح‌طلبان در آخرین جلسه خود مصوبه جدیدی را با عنوان «سونامی نامزدی» به رییس دولت اصلاحات ارائه کرده است.

نهاد عالی اصلاح طلبان که برای دور زدن شورای مشورتی و هماهنگی اصلاح طلبان شکل گرفته است در مصوبه جدید خود خواستار ثبت نام وسیع اصلاح طلبان در تمامی حوزه های انتخابیه انتخابات مجلس دهم شده است.

بر اساس برخی جزییات شورای عالی اصلاح طلبان که برای نظر رییس دولت اصلاحات و مشورت با حسن روحانی، حسن خمینی و اکبر هاشمی رفسنجانی ارایه شده است، به ازای هر حوزه انتخابیه، اصلاح طلبان حداقل 6 نامزد ثبت نام نمایند تا «اطمینان حاصل کنند در صورت عدم تایید یک کاندیدا، کاندیدای دیگری داشته باشند.»

بعد از تایید صلاحیت ها در صورت بیشتر بودن نامزدهای اصلاح طلب از نماینده های مورد نیاز در هر حوزه انتخابیه، با سازوکاری مشخص نسبت به حذف سایر نامزدها اقدام می شود.

در دلایل اجرای این طرح همچنین نسبت به قرار دادن شورای نگهبان در موضع انفعال، اشاره شده است.

در نهاد عالی اصلاح‌طلبان، رییس دولت اصلاحات، عبدالله نوری، سید محمد موسوی خوئینی‌ها، محمدعلی نجفی، سید هادی خامنه‌ای، مصطفی معین، محمد رضا عارف، سید حسین مرعشی، محمدرضا خاتمی، محسن امین‌ زاده، سید عبدالواحد موسوی لاری و اکبر ترکان به نمایندگی از مجمع روحانیون، مجمع نیروهای خط امام، شورای هماهنگی اصلاحات، کارگزاران و گروه اعتدال حضور دارند.

 

***تسهیلات جدید دولت برای واردات میز بیلیارد، کفش اسکی و وسایل جشن‌های کریسمس

تعدادی از کالاها، از قبیل کفش اسکی روی برف، میز بیلیارد به همراه اشیاء و متفرعات استاندارد مربوطه، کارت‌های بازی، میز اسنوکر و اشیاء مربوطه، اشیا برای جشن‌های کریسمس مشمول تسهیلات جدید دولت شده‌اند.

سایت صبحانه نوشت: دولت دهم در نیمه دوم سال 91 پس از اتفاقات ارزی، تصمیم گرفت واردات کالاهای اولویت 10 ممنوع شود. در این فهرست که با عنوان کالاهای لوکس معروف است، از تجهیزات خاص فاقد استفاده ضروری در کشور تا برخی اقلام لوازم خانگی و عمدتا کالاهای ساخته شده تجملاتی برای خانوارها جای دارد.

اما این گروهها در سالهای گذشته، همواره با تغییراتی همراه بوده و برخی اقلام گروه 10 به گروههای دیگر منتقل شده و بالعکس. مثلا در اوایل سال گذشته نیز اعلام شد که با دستورات مسئولان دولتی بیش از 40 قلم کالا از اولویت 10 به گروه 9 یا سایر گروهها تغییر یافته ‌اند. 

در جدیدترین تصمیم مسئولان اجرایی نیز، تعدادی از کالاها از گروه 9 به 10 و تعدادی نیز از آخرین گروه به گروه نهم منتقل شده اند. طبق نامه سازمان توسعه تجارت به مسئولان سازمان صنعت و معدن استانهای مختلف کشور که نسخه ای از ان به دست صبحانه رسیده، مقرر شده تعدادی از کالاهای اعلامی، با انتقال به گروه 10، قابلیت استفاده از ارز سیستم بانکی را ندارند و ثبت سفارش آنها صرفا از طریق ارز متقاضی امکانپذیر است.

همچنین در بخش دیگری از تصمیمات ابلاغی توسط مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، تعدادی از کالاها، از گروه 10 به 9 انتقال پیدا کرده و با محاسبه سود بازرگانی معادل یک برابر، قابل ثبت سفارش و ورود شده اند که این تعرفه ها از تاریخ 25 تیرماه سال جاری لازم الاجراست.

 نکته قابل توجه در فهرست مذکور، ذکر لوازمی چون کفش برای اسکی روی برف و کفش برای تخته برف سواری (اسنوبورد)، باتری قلمی، متوسط و بزرگ، میز بیلیارد به همراه اشیاء و متفرعات استاندارد مربوطه، کارت های بازی، میز اسنوکر و اشیاء مربوطه، اشیا برای جشن های کریسمس، اسکیت روی یخ و زمین و چوب های ماهیگیری است که ضرورت ارائه تسهیلات به آنها توسط دولت در شرایطی که هنوز وضعیت ارزی کشور بهبود چشمگیری پیدا نکرده، جای سوال دارد.

 

***قاچاق اسب؛ تجارت جدید داعش

گروهک تروریستی داعش در اقدامی جدید با ربودن اسب‌های اصیل و گران قیمت عراق و فروش آن به دلالان خارجی در پی کسب درآمد است.

قاچاق اسب‌های اصیل عراق به یکی از پر درآمدترین منابع درآمد گروهک تروریستی داعش تبدیل شده است.

خبرگزاری "السومریه" عراق در این‌باره گزارش داد، تروریست‌های داعش روز گذشته با حمله و محاصره مزرعه‌ای در منطقه شرقاط واقع در شمال تکریت، چندین اسب‌ اصیل را ربودند.

یک منبع امنیتیی عراق گفت: سه اسب‌ ربوده شده توسط اعضاء داعش که دارای نژادی اصیل بودند، بیش از 10 میلیون دینار ارزش داشته است.

گفتنی است تروریست‌های داعش با تهدید صاحبان این حیوانات اسب‌ها را از مزرعه ربوده و به موصل انتقال داده تا آنها را به تعدادی خریدار خارجی بفروشند.

داعش با سرقت اموال مردم، گرفتن مالیات‌های سنگین اجباری، فروش نفت، باج‌گیری، قاچاق اعضای بدن، فروش آثار باستانی و تجارت اسب و ... ماهانه چندین میلیون دلار درآمد کسب کرده و از این درآمد برای جذب نیروهای بیشتر برای عملیات تروریستی از سراسر دنیا استفاده می‌کند.

 

***سامی یوسف: پوزش نمی خواهم!

سامی یوسف، خواننده بریتانیایی ایرانی تبار، در واکنش به خبر ممنوعیت پخش آثارش در رادیو و تلویزیون ایران، در وبسایتش بیانیه ای منتشر کرده و گفته است از اجرای کنسرت در شهر ناصره اسرائیل پوزش نمی خواهد.

برخی از سایت های ایرانی در روزهای گذشته از ممنوعیت پخش آثار او در صدا و سیمای ایران به دلیل اجرای کنسرت در شهر ناصره در ماه رمضان امسال خبر داده‌اند ولی این خبر هنوز رسما از سوی تلویزیون ایران تایید یا تکذیب نشده است.

سامی یوسف در یادداشتی که در وبسایت خود منتشر کرده نوشته است: "از شیندن خبر ممنوعیت پخش آثارم در تلویزیون ایران به دلیل اجرای کنسرت اخیرم در ناصره بسیار شگفت زده شدم."

او نوشته است: "نمی دانستم که لبخند نشاندن بر چهره برادران و خواهران فلسطینی ام موجب چنین رنجشی از سوی دولت ایران شده است. متاسفم که شنوندگان ارزشمند آثار من در ایران برای مدتی از شنیدن صدای من محروم خواهند ماند ولی من بابت اجرای کنسرت در فلسطین پوزش نمی خواهم."

سامی یوسف به تازگی در سفری به ایران، آهنگ تیتراژ پایانی فیلم محمد (ص)، پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای ایران، به کارگردانی مجید مجیدی، را خوانده بود.

او در بیانیه اش نوشته است:‌ "موسیقی نفوذپذیر است و هرگز قرار نیست در مرزها محدود بماند یا مورد سوء استفاده سیاسی قرار گیرد. قرار است در سراسر زمان و مکان طنین بیفکند. به این امید که روزی فلسطین آزاد را ببینیم."

سامی یوسف فرزند بابک رادمنش، آهنگساز ایرانی، است و پیش از مهاجرت به بریتانیا با نام سیامک برنجان (رادمنش) شناخته می‌شد.

مجله تایم او را "بزرگ ترین خواننده راک جهان اسلام" نامیده است.

سامی یوسف در بیانیه ای که در وبسایتش منتشر کرده نوشته است:‌ "ناصره امتداد روح من است. برای من افتخار بزرگی است که سرانجام پا بر این سرزمین متبرک گذاشتم."

ایران اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد و اتباع ایرانی مجاز نیستند به اسرائیل سفر کنند.

 

***بلاهایی که احمدی‌نژاد بر سر مردم آورد

سایت انتخاب که نزدیک به اصلاح‌طلبان محسوب می‌شود در نوشته‌ای به نقل از نشریه «طلوع صبح» که آن هم از آن اصلاح‌طلبان است دوران ریاست‌جمهوری رئیس جمهور سابق و سیاست‌های آن زمان را زیرسؤال برد.

آنچه می‌خوانید نوشته این سایت درباره دوران ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد  است:

در دولت آقای احمدی نژاد یک وضعیت ویژه ای اتفاق افتاد که در دولت‌های قبلی يعني دولت سازندگي و اصلاحات شاهد نبودیم و امیدواریم دردولت‌های بعدی نیز شاهد نباشیم. یکی ازاین اتفاقات صورت گرفته و عجيب در دولت قبل بحث نظام مدیریتی عادی کشور است. در ابعاد مختلف نظام مدیریتی کشور در دولت احمدی نژاد آثار سوء و بدی را از خود باقی گذاشتند. نوع انتخاب وزرا، برکنار کردن آنان، انتخاب مدیران ارشد کشور درزمینه های مختلف از ميان افراد كم تجريه و باسطح مدیریتی بسیار پایین وتغییرات سریع درسطح مدیریتی کشور از اين گونه اقدامات نسنجيده دولت نهم ودهم و در راس‌آن شخص احمدي‌نژاد بود.

از طرف دیگر نوع مواجهه رئيس جمهور سابق با قوانین کشور و تمرد از بعضي اجرای قوانین نيز از خصوصيات و ويژگي‌ها ناپسند در دولت گذشته بود. آقای احمدی نژاد متاسفانه اصالت نظام مدیریتی خوبی برای کشور فرهنگسازی نکرد. احمدي نژاد در زمینه تشدید اختلافات داخلی مانند اختلافات بین سه قوه پرونده خوبی از خود به جا نگذاشته و نوع ادبیات رئیس جمهور و چند طبقه کردن جامعه، کم توجهی به اقشار فرهیخته كشور، نوع مواجهه درسیاست خارجی و جهت گیری خارجی نيز از ديگر اقدامات نامطلوب در زمان احمدي‌نژاد بود.

احمدي‌نژاد در سياست خارجي نيز پرونده خوبي نداشت. او نمي دانست در روابط ديپلماتيك بايد به چه كشور‌هايي توجه داشته باشد و با چه دولت‌هايي همكاري كند. کم توجهی ، تحریک کردن کشورهای مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران، تشدید ایران هراسی از ديگراقدامات نسنجيده احمدي نژاد در سياست خارجي بود. دولت احمدي نژاد در دنياي اقتصاد هم توانايي كافي نداشت.

بی بندوباری‌های اقتصادی، صرف کردن هزینه زیاد برای مصارفي که ضرورت نداشته به خاطر نوعی مردم گرایی های بسیار پرهزینه، پول دادن برای بچه دار شدن، قیمت بنزین، سهمیه بنزین برای مسافرت، بیشتر کردن تعطیلات، بی مبالاتی و بی انضباطی مالی که منجر به رانتها وفسادها شد حیف ومیل کردن پولها درمجموعه هاي مختلف همه از ضعف مديريتي احمدي‌نژاد در حوزه اقتصاد بود ودر مجموع کارنامه خوبی از خود برجا نگذاشت.

عيب ديگر دولت احمدي‌نژاد مشايي بود. اسفنديار رحمي مشايي طرز فکر و جهان بینی خاص خود را دارد و نسبت به کل جهان طرزي فكر دارد كه این طرزفکر با تعالیم اسلامی ودینی ما هم‌خواني ندارد. اين تفكر مشايي اعتراضات زیادی را درهمان زمان به همراه داشت و این دیدگاه فکری منجر به نوعی پیاده سازی افکار ایدئولوژیک درعرصه سیاست شد كه آثار سو زیادی در دولت احمدی نژاد برجا گذاشت. احمدي‌نژاد نيز به اين فرد ارادت خاصي داشت و حتي ما شاهد آن بوديم كه به دليل حمايت از مشائي در برابر دستورات رهبري نيز ايستاد و اين اقدامات هم به او ضربه زيادي وارد كرد.

 

***نقشه داعش برای «پایان دنیا»

 سایت شبکه العربیه نوشته است: مستندی با زبان اردو اخیرا توسط یک پاکستانی به رسانه های آمریکایی ارائه شده که نشان می دهد گروهک تروریستی داعش در حال طرح نقشه ای برای "پایان دادن به دنیا" است.

بر پایه این گزارش؛ داعش در پی این است تا با عملیات تروریستی در هند و حمله به این کشور، آمریکا را وارد یک جنگ تمام عیار کند و جنگ جهانی سوم را با آمریکا آغاز نماید.

داعش در حالی این نقشه را در آستانه اجرا شدن قرار داده که نیروهای طالبان و القاعده را دعوت کرده تا به این گروهک ترروریستی ملحق شوند و به تشکیل خلافت جهانی اقدام کنند.

داعشی ها معتقدند که آنقدر جنگ و خونریزی علیه دشمن انجام خواهند داد تا اینکه حضرت عیسی (علیه السلام) از آسمان ها به زمین بیاید.

داعش در این رابطه قصد دارد ابتداء دیپلمات های آمریکایی در سائر کشورها را از طریق حمله به سفارت ها هدف قرار دهد. برخی منابع آگاه هم گفته اند خزانه داعش آنقدر پر است که توانایی خریدن سلاح هسته ای را خواهد داشت.

لازم به ذکر است منابع خبری از جمله رسانه لندنی "رای الیوم" گفته اند در صورتی که مرگ "ملا عمر" قطعی باشد، طالبان از هم پاشیده خواهد شد و تنها گزینه ای که مقابل انسجام آن باقی می ماند و جای او و بن لادن را پر می کند، ابوبکر البغدادی است.

به ویژه آنکه اعضای برجسته طالبان افغانستان هم چندی پیش طی منتشر کردن ویدیویی در شبکه های اجتماعی اعلام آمادگی کردند تا با خلیفه داعش بیعت کنند.

خاطرنشان می شود که داعش هند را برای «کلید زدن» پایان دنیا انتخاب کرده به این دلیل است که این کشور متحد آمریکاست و با حمله داعش به هند، آمریکا وادر معرکه خواهد شد.

هند کشوری است که حدود یک میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت دارد. اخیرا هم در هند مسلمانانی به اتهام اقدام برای ملحق شدن به داعش بازداشت شده اند. اگر داعش به هند حمله کند، شاید از مصداق های بارز خونریزی در زمین محسوب شود.

 

***600 موشک‌ پنج میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با ایران

آمریکا پس از تجاوز و حملات غیرقانونی عربستان به یمن نه تنها حکومت پادشاهی آل‌سعود را تحریم نکرده بلکه قصد دارد موشک‌های جدیدی به این کشور بفروشد.

دولت آمریکا که کشورهای دیگر را به بهانه نقض حقوق بشر و نداشتن انتخابات آزاد و دموکراسی، تحریم می‌کند یا تحت فشار قرار می‌دهد روابط گسترده‌ای با خاندان سلطنتی آل‌سعود دارد.

به نوشته سایت بی بی سی، دولت آمریکا از برنامه فروش نسل جدیدی از موشک‌های پاتریوت به عربستان سعودی خبر داده است. ارزش این سیستم دفاع هوایی پیشرفته بیش از پنج میلیارد دلار اعلام شده است.

روز چهارشنبه در واشنگتن اعلام شد که دولت باراک اوباما با فروش ۶۰۰ موشک پاتریوت پی‌ای سی-۳ به عربستان سعودی موافقت کرده است.

در همین رابطه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار بیانیه‌ای برنامه فروش این موشک‌ها را به کنگره اطلاع داده است. کنگره باید با این درخواست پنتاگون موافقت کند.

پنتاگون در بیانیه خود به کنگره اطلاع داد: «طرح فروش پیشنهادی زرادخانه موشک‌های پاتریوت عربستان سعودی را مدرن و تکمیل خواهد کرد.»

به گفته پنتاگون، زرادخانه فعلی موشک‌های پاتریوت عربستان سعودی به دلیل قدمت و کمبود قطعات یدکی، با مشکل مواجه است.

عده‌ای از ناظران معتقدند که پدافند پاتریوت پی‌ای سی-۳ می تواند سیستم دفاع هوایی عربستان را در برابر شورشیان حوثی یمن و نیز موشک‌های بالستیک ایران تقویت کند.

وزارت دفاع آمریکا می گوید استقرار ۶۰۰ موشک پاتریوت پی‌ای سی-۳ در خاک عربستان سعودی منافع ملی آمریکا را تامین می کند و بر "موازنه قدرت" در منطقه تاثیری ندارد.

آمریکا در تجهیز کشورهای عرب همواره نگرانی‌های اسرائیل را در نظر می گیرد تا تسیلحاتی در اختیار کشورهای عرب متحدش قرار نگیرد که "برتری کیفی" تسلیحات ارتش اسرائیل را مختل کند.

خبر فروش موشک‌های پاتریوت به عربستان سعودی در حالی اعلام می شود که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، به تازگی از ریاض دیدار کرده بود تا از نگرانی های عربستان در مورد توافق هسته‌ای ایران بکاهد.

پنتاگون همچنین روز چهارشنبه از برنامه فروش مهمات و تجهیزات نظامی دیگری به عربستان سعودی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار خبر داد.

 

***مسافرکشی بسیاری از سینماگران ‌برای گذران زندگی!

 

بازیگر پیشکسوت سینمای کشورمان گفت: در حال حاضر بسیاری از سینماگران ‌برای گذران زندگی ‌کار‌هایی غیر از تخصص خود مانند مسافرکشی و شغل‌های دیگری انجام می‌دهند.

جهانبخش سلطانی، بازیگر پیشکسوت سینمای کشورمان ظهر امروز در نشست صمیمانه با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌با هنرمندان استان اصفهان افزود: ‌همه ما در عرصه سینما مویی سفید کرده‌ایم و سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم، بنابراین مسئولان ذی‌ربط در عرصه فرهنگ و هنر باید بیش از پیش در راستای رفع مشکلات هنرمندان وارد عمل شوند.

وی اظهار کرد: ‌متاسفانه در حال حاضر بسیاری از سینماگران ‌برای گذران زندگی ‌کار‌هایی غیر از تخصص خود مانند مسافرکشی و شغل‌های دیگری انجام می‌دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز گفت: اگر بسترهای لازم در حوزه فرهنگ و هنر در استان اصفهان ایجاد نشود، در آینده‌ای نزدیک شاهد خسران در جامعه و کناره‌گیری هنرمندان سینمایی کشورمان خواهیم بود.

عباس مقتدایی اظهار کرد: یکی از کار‌های مهمی که ما باید انجام بدهیم، این است که صدای هنرمندان سینمایی استان اصفهان و دیگر استان‌های کشورمان را به گوش مسئولان ذی‌ربط برسانیم تا بتوانیم بخشی از مطالبات آنها را استخراج ‌و در راستای ارائه خدمات به آنها وارد عمل شویم.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل برخورداری از بستر‌های مناسب ایجاد شده می‌توانیم در بخش فرهنگ و هنر و همچنین ابعاد مختلف هنری داشته‌های خوب خود را ارائه دهیم.

 

*** نامه محرمانه و تهدیدآمیز برای حامد زمانی

حامد زمانی نامه تهدیدآمیز وزارت ارشاد که ممهور به مهر محرمانه است را در صفحه شخصی خود منتشر کرد.

حامد زمانی با انتشار این نامه محرمانه نوشت: برگ زرینی دیگر از افتخارات #وزارت_محترم_ارشاد.

بعد از این همه سال کار و فعالیت و اینهمه اثر #تهدید بجای #حمایت

پ ن: قابل توجه بعضی از دوستان که منو متهم به #خوندن_برای_مجوز میکردن.

علیرغم پیگیریهای مکرر؛ بنده هنوز هیچ مجوزی از #وزارت_ارشاد ندارم.

علاوه بر اون طی این سالها هیچ تماسی حتی برای یه احوالپرسی خشک و خالی هم از این وزارتخونه نداشتم.

این نامه اواخر مدیریت آقای ارجمند بدست ما رسید... بخاطر همین بعد از استعفای ایشون پست گذاشتم.

 

****حضور مهاجم مدنظر پرسپوليس در تمرين تيم اسراييلی

جری بنگتسون مهاجم 28 ساله هندوراسی در آستانه پيوستن به پرسپوليس قرار دارد.

نکته جالب درباره بنگتسون، حضور او در تمرينات یک تيم اسرائیلي است. این مهاجم هندوراسی در تاریخ 20 جولای، یعنی همین 9 روز قبل در تمرین باشگاه مکابی شرکت کرده اما موفق نشده نظر سرمربی این تیم را برای امضای قرارداد جلب کند. او به اردوی این تیم در آلمان رفته اما نتوانسته درخشان ظاهر شود و قرارداد ببندد. حالا او به تهران آمده و قرار است حتی بدون یک جلسه تمرین با پرسپولیس قرارداد امضا کند.

در رابطه با حضور اين مهاجم در اردوي آلمان تيم اسراييلي خبرهايي نيز در رسانه‌هاي هندوراسي منتشر شده است

این بازیکن جدید، که برای تست پزشکی وارد تهران شده است، آمار چندان دلچسبی ندارد.

این بازیکن هندوراسی، که سابقه بازی در جام جهانی ۲۰۱۴ را هم در پرونده دارد، در ۳ سال گذشته تنها ۵ گل به ثمر رسانده است. بنستون،  در مقذماتی جام جهانی آمار خوبی از خود ثبت کرد، اما در بازی‌های باشگاهی با وجود ثابت بودن در ترکیب تیم نیوانگلند در لیگ ام ال اس، نتوانست درخششی داشته باشد.

با وجود بازیکنان خارجی بی کیفیتی که پیش از این به عضویت پرسپولیس درآمده‌اند، نگرانی هایی در مورد کیفیت او وجود دارد. تادئو آخرین بازیکنی بود که به جمع خارجی های ناموفق پیوست.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جاوید IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    2 0
    بلاها رو خودمون سر خودمون آوردیم نه احمدی نژاد !!!!!بلاها رو اشراف و سرمایه دارهای فاسد بر سرمون آوردن ،بلاها رو انحصار طلبها بوجود آوردن ،بلاها رو مسئولینی که در گذشته یکشبه ثروتمند شدن آوردن و الان هم تاجرین مسئول هستند .